2019-12-12, 17:50
Medlem
Monsens avatar
Hemmelige tegn?
Helt tidlig i saken, ble det nevnt at det sto en stige opp etter husveggen samme dag som AE forsvant. Det ble gjentatt i forumet her for noen dager siden.

Sånn jeg husker det hadde håndverkerne, som jobbet på huset i ukene før, tatt ned stigen, men den dagen da AE forsvant var den plassert opp etter veggen igjen. Jeg tenker på om stigen ble satt opp for å kommunisere til en person på andre siden av vannet, om at oppdraget skulle iverksettes. Det ser ut til at innsyn til den siden av huset hvor stigen sto, bare er mulig fra vannet? Kan det være et tegn for at alt var klart? Det kan da være slik at denne personen enten har gjennomført oppdraget selv, eller videreformidlet til medhjelper, eks. person i den grå bilen på parkeringsplassen ved gangstien.
Citera
2019-12-12, 18:15
Medlem
Monsens avatar
Østmarka ... med de 1000 pytter, tjern og vann ...

Hvis jeg hadde vært den som tok AE, ville jeg ha vært opptatt av at ting måtte skje raskest mulig. Dess lengre tid jeg hadde brukt på transport osv., jo mer sannsynlig er det at noen kunne ha observert meg.

Jeg tror jeg ville tatt gangstien ned fra huset, som går igjennom et lite skogholt og kjørt rett inn i Østmarka. Det er da bare snakk om å krysse riksveien nedenfor gangstien og så er det faktisk straka vegen rett inn i skogen hvor det er 100-vis av små pytter og tjern, og større vann. I tillegg er det mye myr. Tett skog er det og, men med et kjempestort nett av grusveier. Som også strekker langt.

Jeg ville ha gjort klart et gjemmested i en myr eller lignende i forkant, eller sett meg ut et lite tjern. Da kunne jeg bare ha kjørt rett ut i marka fra Sloraveien. Slik unngår jeg også veikamera.
Jeg har lekt meg med Google Earth og Østmarka er det aller, aller enkleste. Kort vei, mange muligheter, ikke merkelig å ferdes der i bil på morgenen, og kanskje er jeg veldig godt kjent der i tillegg. Som min egen bukselomme ...

https://kart.gulesider.no/?c=59.919409,10.982594&z=14&l=aerial&q=%22sloravei en%22;233380980;geo
Senast redigerad av Monsen 2019-12-12 kl. 18:20.
Citera
2019-12-12, 18:25
Medlem
Den siste opplysningen om uidentifisert parkert bil ved bryggen/fiskeplassen + ukjent DNA på åstedet, puster jo liv i et lite håp om at det allikevel har vært ukjente GM i Sloraveien og bortført AEH.

Det ville jo ha gitt en "bedre løsning" på forsvinningsgåten. Enn at TH, kaldt og kynisk, har drept henne og faket kidnapping.
Citera
2019-12-12, 18:52
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar
Hva tenker alle som tenkte at min teori var tullete når jeg lanserte ideen om at hun fortsatt var i live og hadde arrangert dette selv dog i samarbeid med noen da.

Trolig har hun ikke orket alt bråket som ville følge med en skilsmisse, samt at hun sikkert måtte slåst i retten for å få sin del av formuen.

Nå har hun trolig fått 10 mill som hun kan holde det gående med en stund, dette bekrefter også barnas passivitet i saken for de er sikkert orientert. Det er nok bare TH i familien som ikke vet.

Så jeg vedder ganske mye på at hun er live et sted. Har holdt seg skjult en god stund men nå begynt å gå litt ut.

Mulig trodde hun aldri det ville bli en så stor sak av hennes forsvinning og det var sikkert en strek i regningen.

Etter all medieoppmerksomhet og ressurser politiet har brukt på denne saken skjønner jeg godt at hun ikke våger seg frem.
Jag hoppas att du skämtar.
Citera
2019-12-12, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
Hemmelige tegn?
Helt tidlig i saken, ble det nevnt at det sto en stige opp etter husveggen samme dag som AE forsvant. Det ble gjentatt i forumet her for noen dager siden.

Sånn jeg husker det hadde håndverkerne, som jobbet på huset i ukene før, tatt ned stigen, men den dagen da AE forsvant var den plassert opp etter veggen igjen. Jeg tenker på om stigen ble satt opp for å kommunisere til en person på andre siden av vannet, om at oppdraget skulle iverksettes. Det ser ut til at innsyn til den siden av huset hvor stigen sto, bare er mulig fra vannet? Kan det være et tegn for at alt var klart? Det kan da være slik at denne personen enten har gjennomført oppdraget selv, eller videreformidlet til medhjelper, eks. person i den grå bilen på parkeringsplassen ved gangstien.

Det er gode teorier!

Det stemmer at stigen lå på bakken den 27. oktober. Fotografi her: https://www.nrk.no/norge/disse-bildene-ble-tatt-for-anne-elisabeth-forsvant-_-politiet-ber-folk-fortsette-a-tipse-1.14382469

Er det ikke også merkelig hvis de fiskerne ikke ble etterlyst? Selv om de ikke har noe med saken å gjøre, kan de jo være viktige vitner som har sett noe som det er viktig at politiet får vite?
Citat:
– Jeg gikk utifra at den tilhørte fiskerne, da jeg ikke så noen andre i nærheten, sier Rørvik, som foreløpig ikke har vært i kontakt med politiet.
Bilen hadde han også sett flere ganger tidligere, stort sett parkert på samme plass, men da så han ikke fiskere. Han påpeker at Langvannet er stort og at det er mange steder man kan fiske fra.
Fuglefotografen mener at han verken har sett bilen eller fiskerne etter 31. oktober – dagen da Anne-Elisabeth Hagen forsvant.

Rettelse: VG sendte ved en feil ut et nyhetsvarsel om at fiskere er etterlyst. Det er ikke riktig at politiet har etterlyst fiskere i forbindelse med forsvinningssaken, noe som heller aldri stått i saken. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/l1o81y/nytt-vitne-i-loerenskog-saa-mystiske-menn-med-fiskestang-og-telelinse
Citera
2019-12-12, 20:42
Medlem
Citat:
Østmarka ... med de 1000 pytter, tjern og vann ...

Hvis jeg hadde vært den som tok AE, ville jeg ha vært opptatt av at ting måtte skje raskest mulig. Dess lengre tid jeg hadde brukt på transport osv., jo mer sannsynlig er det at noen kunne ha observert meg.

Jeg tror jeg ville tatt gangstien ned fra huset, som går igjennom et lite skogholt og kjørt rett inn i Østmarka. Det er da bare snakk om å krysse riksveien nedenfor gangstien og så er det faktisk straka vegen rett inn i skogen hvor det er 100-vis av små pytter og tjern, og større vann. I tillegg er det mye myr. Tett skog er det og, men med et kjempestort nett av grusveier. Som også strekker langt.

Jeg ville ha gjort klart et gjemmested i en myr eller lignende i forkant, eller sett meg ut et lite tjern. Da kunne jeg bare ha kjørt rett ut i marka fra Sloraveien. Slik unngår jeg også veikamera.
Jeg har lekt meg med Google Earth og Østmarka er det aller, aller enkleste. Kort vei, mange muligheter, ikke merkelig å ferdes der i bil på morgenen, og kanskje er jeg veldig godt kjent der i tillegg. Som min egen bukselomme ...

https://kart.gulesider.no/?c=59.919409,10.982594&z=14&l=aerial&q=%22sloravei en%22;233380980;geo
Tror du at politiet har tenkt på det samme og at de har lett i Østmarka? Kanskje du tipser politiet, i tilfelle de ikke har tenkt på dette? Er noen av tjernene der ekstra godt tilgjengelig fra en av stiene som er kjørbar fra bil (slik at det ikke er lang vei å frakte et ev lik fra en bil og til tjernet)? Er noen av de tjernene som som er "mest tilgjengelig" (se over), også dypere enn andre tjern? Det kunne kanskje også vært nyttig for politiet å få vite.

Hvis GM ev har skjult et ev lik, kan man jo håpe på at han valgte en myr, ettersom døde kropper bevares ganske godt i myr:
Citat:
Norske myrlik
De mest kjente myrlikene fra for eksempel Tollund (3–400 f,Kr.), Grauballe og Borremose (0–300 f.Kr.) i Danmark, eller Lindow (0–100 e.Kr) i Eng*land har bevart både hud, hår og annet bløtvev. De fleste myrlik er like*vel ikke så godt bevarte, men består hovedsakelig av skjelettdeler.https://www.norgeshistorie.no/forromersk-jernalder/religion-og-verdensbilder/0412-doden-i-myra.html
Senast redigerad av POlROT 2019-12-12 kl. 20:52.
Citera
2019-12-12, 21:15
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Tror du at politiet har tenkt på det samme og at de har lett i Østmarka? Kanskje du tipser politiet, i tilfelle de ikke har tenkt på dette? Er noen av tjernene der ekstra godt tilgjengelig fra en av stiene som er kjørbar fra bil (slik at det ikke er lang vei å frakte et ev lik fra en bil og til tjernet)? Er noen av de tjernene som som er "mest tilgjengelig" (se over), også dypere enn andre tjern? Det kunne kanskje også vært nyttig for politiet å få vite.

Hvis GM ev har skjult et ev lik, kan man jo håpe på at han valgte en myr, ettersom døde kropper bevares ganske godt i myr:

Jeg synes det er rart om de ikke har søkt i Østmarka, siden de søkte i Langvann og Vesletjern nær boligen. Men samtidig .. vi har jo ikke hørt noe om det ...
Citera
2019-12-12, 21:57
Medlem
Citat:
Jeg synes det er rart om de ikke har søkt i Østmarka, siden de søkte i Langvann og Vesletjern nær boligen. Men samtidig .. vi har jo ikke hørt noe om det ...
Ja. Jeg synes at det hadde vært fint om du snakker med de og forteller om det du nevnte her.

Publisert for 1 time siden:
Citat:
– På nyåret i år var det helt naturlig å sette oss mål innenfor 2019. Nå er det snart et nytt år, og saken er uløst, så vi har lagt planer for ukene og månedene som kommer, og vi fortsetter etterforskningen, sier politiinspektør Tommy Brøske i Øst politidistrikt til NTB torsdag kveld.https://www.nettavisen.no/nyheter/trolig-ingen-losning-i-hagen-saken-for-nyttar/3423895054.html
Citera
2019-12-12, 21:58
Medlem
Villmorells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten

Hvorfor håper du det?
Politiet vet ikke om hun er død. Det er en teori.
Citera
2019-12-12, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Riktig. Det er helt normalt at folk begynner å «se» savnede personer som har fått stor mediaoppmerksomhet. Madeleine McCann f.eks er «sett» 1000vis av ganger i alle verdens avkroker. Folk ser det de vil se.
Ja det har du rett i.

Publisert for 1 time siden:
Citat:
Politiet har mottatt mange tips fra folk som hevder at de har sett Anne-Elisabeth Hagen. Brøske sier at det ikke er uvanlig at folk tror de har sett en bestemt person i saker med så stor mediedekning som Hagen-forsvinningen.

– Vi har ganske naturlig fått disse henvendelsene, og vi har fått tips som har vært ærlig ment. Det er ikke tvil om det, men det har vært resultatløst enn så lenge. Vi har sjekket ut noen av tipsene med andre politimyndigheter både nasjonalt og internasjonalt, men dette arbeidet har dessverre ikke ført til noe vi kunne gå videre på, sier han.https://www.nettavisen.no/nyheter/trolig-ingen-losning-i-hagen-saken-for-nyttar/3423895054.html
Senast redigerad av POlROT 2019-12-12 kl. 22:06.
Citera
2019-12-12, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Nei jeg gjør faktisk ikke det, jeg sier heller ikke at min teori er riktig, men må medgi at jeg har tenkt tanken mange ganger.
Kanskje først og fremst pga.barnas manglende interesse av å gå ut i media, men og fordi jeg jeg tror at AEH er en konfliktsky og litt underdanig type, mye tyder på det.
Vi vet vel alle etterhvert at TH er sykelig gjerrig, en skilsmisse ville innebære mye støy og selv om AEH har krav på halve formuen er det lite som tyder på at TH ville gitt fra seg noe frivillig, det hadde blitt en langvarig kamp i retten som rett nok AEH ville vunnet, spørsmålet er om hun hadde orket.

Kanskje var det enklere og arrangere en slik kidnapping og til slutt fikk hun noe 10 mill ( trolig presset igjennom av barna)
Jeg tror og at hun ikke hadde sett for seg at det ble en slik stor sak, og i ettertid ser hun nok at hun har viklet seg inn i noe som er vanskelig og komme ut av.

Jeg har vel hele tiden vært ganske sikker på at dette er riktig teori. Trolig er iallefall minst et av barna involvert i dette for som mange har sagt AEH ville aldri forlatt barna.
Så barna vet, men muligens er bare en involvert i forsvinningen.
Vi vet veldig lite om samlivet til dette ekteparet, for alt vi vet kan mannen være en mishandler og AEH har i årevis prøvd å komme seg ut av dette ekteskapet.
Jeg kan faktisk ikke erindre en eneste artikkel jeg har lest at de hadde et godt samliv. Er ikke det rart?
Men selvfølgelig ikke unaturlig etter et snart 50 års samliv heller.

Det ville naturligvis ikke vært noe problem for AEH og skille seg, men takket være at hennes jobb hadde bestått av å bygge opp hans imperium tyder mye på at hun ville blitt minstepensjonist noe som i seg selv må ha vært et personlig nederlag for henne.
Hun kjenner også TH så godt at hun vet at det vil bli kostbart å anlegge sak mot ektemannen som jo har sørget for å overføre alle eiendeler til han selv.

Det er sannsynlig at hun likevel ville fått medhold men det er en sjanse å ta så lenge hun ikke er 100% sikker.Selvtilliten er heller ikke den beste.

Hvorfor er da så usannsynlig at hun arrangerer denne storyen først og fremst for å få mye penger, det slår feil, men barna klarer å overtale far til i det minste og overføre 10 mill Det er i det minste nok til å holde det gående noen år.

Ingen har sett AEH på et år, så dukker det plutselig opp observasjoner av henne ( helt i tråd med planen) hun kunne ikke vist seg på lang tid.
Men nå er hun begynt å gå lei og har innsett at hun aldri vil få løsepengene.

Og hun klarer ikke lengre å holde seg skjult, jeg har skrevet dette før og gjentar det nå.Det er gode muligheter for at jeg har rett.
Citera
2019-12-12, 22:57
Medlem
Jeg tror neppe hun er observert og er i live, men skulle så være (neppe!) så hadde politiet vært ille ute....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in