2019-12-11, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Ja, men det at noen ser noen som ligner AE er jo ikke et bevis på at AE lever.

Og hvis hun er i live, så er det vel også stor sjanse for at det er gjort tiltak slik at hun ikke skal risikere å bli gjenkjent, som f.eks å endre hårfarge, hårfrisyre og annet (slik at hun dermed ikke ligner på seg selv)?

Jeg holder meg til politiets offisielle versjon, at de går ut fra at hun er drept.

Men, alle meldinger om observasjoner, må jo etterforskes. Slik vil det fortsette å være, om ikke politiet finner levningene som definitivt ville bevise at hun er død.
Citera
2019-12-11, 23:02
Medlem
Enige.hele saken er iscenesatt for å skylle et drap
Citera
2019-12-12, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
Jeg tenker at politiet kanskje har "spilt med" for å kartlegge ektemannen disse ukene. Det er derfor de virker så "dumme" og tafatte. Har de hatt en mistanke fra dag én om at ektemannen er innblandet?

Og hvorfor så mange lapper over alt i huset med beskjeder fra kidnapperne? Virker merkelig!
Exakt.
Citera
2019-12-12, 10:33
Medlem
Hva tenker alle som tenkte at min teori var tullete når jeg lanserte ideen om at hun fortsatt var i live og hadde arrangert dette selv dog i samarbeid med noen da.

Trolig har hun ikke orket alt bråket som ville følge med en skilsmisse, samt at hun sikkert måtte slåst i retten for å få sin del av formuen.

Nå har hun trolig fått 10 mill som hun kan holde det gående med en stund, dette bekrefter også barnas passivitet i saken for de er sikkert orientert. Det er nok bare TH i familien som ikke vet.

Så jeg vedder ganske mye på at hun er live et sted. Har holdt seg skjult en god stund men nå begynt å gå litt ut.

Mulig trodde hun aldri det ville bli en så stor sak av hennes forsvinning og det var sikkert en strek i regningen.

Etter all medieoppmerksomhet og ressurser politiet har brukt på denne saken skjønner jeg godt at hun ikke våger seg frem.
Citera
2019-12-12, 11:04
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Ja, men det at noen ser noen som ligner AE er jo ikke et bevis på at AE lever.

Og hvis hun er i live, så er det vel også stor sjanse for at det er gjort tiltak slik at hun ikke skal risikere å bli gjenkjent, som f.eks å endre hårfarge, hårfrisyre, sminke og annet (slik at hun dermed ikke ligner på seg selv)?
Riktig. Det er helt normalt at folk begynner å «se» savnede personer som har fått stor mediaoppmerksomhet. Madeleine McCann f.eks er «sett» 1000vis av ganger i alle verdens avkroker. Folk ser det de vil se.
Citera
2019-12-12, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar
Hva tenker alle som tenkte at min teori var tullete når jeg lanserte ideen om at hun fortsatt var i live og hadde arrangert dette selv dog i samarbeid med noen da.

Trolig har hun ikke orket alt bråket som ville følge med en skilsmisse, samt at hun sikkert måtte slåst i retten for å få sin del av formuen.

Nå har hun trolig fått 10 mill som hun kan holde det gående med en stund, dette bekrefter også barnas passivitet i saken for de er sikkert orientert. Det er nok bare TH i familien som ikke vet.

Så jeg vedder ganske mye på at hun er live et sted. Har holdt seg skjult en god stund men nå begynt å gå litt ut.

Mulig trodde hun aldri det ville bli en så stor sak av hennes forsvinning og det var sikkert en strek i regningen.

Etter all medieoppmerksomhet og ressurser politiet har brukt på denne saken skjønner jeg godt at hun ikke våger seg frem.

Jag får erkänna att jag emellanåt, i mina grubblerier, varit inne på samma tanke. Speciellt det där att barnen skulle veta var hon gömmer sig. Har tänkt både det ena och det andra, men ingenting verkar trovärdigt i denna historia. Det jag kan tänka mig är en kidnappning som gått fel, eller att nån ville ha henne bort från denna jord. Eller? Tror inte att hennes man ligger bakom det här.
Citera
2019-12-12, 14:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Bare en følelse jeg får avogtil, at de som utførte dette er topptrente folk. F.eks. folk som til daglig jobber som politi-livvakt, e-tjeneste, eller utfører spesialoppdrag i krigsherjede land. Hente ut folk som er kidnappet osv, men denne gangen motsatt.
Om dem trenger kommunikasjonsutstyr avhenger vel om det er to som jobber sammen, eller om det er flere folk, f.eks. 1 som sitter med super-kikkert 1 km. unna, og overvåker huset. En som sitter i skogholtet utenfor jobben til TH, og 2-3 personer som sitter i bilen og venter på klarsignal.
Ja, vet ikke, dette med å kalle Toska for en mesterhjerne kan man gjøre hvis man vil. Det er jo brutalt å plassere en brennende Volvo lastebil i oppgangen til politihuset, men man trenger vel ikke å være smart for å forstå at det er et trekk man kan gjøre, bare litt brutal. Men drev ikke Toska og vennene med ran da? Husker en gang, da hadde dem stjålet en hel minibank på flere hundre kilo, og kastet den utenfor et stup for å få åpnet den. Ser bare ikke for meg at dem eller han skulle kidnappe og evt. drepe en forsvarsløs gammel dame. Det er ikke typisk norsk heller. Nå er det jo EN stor forskjell på før og etter Toska var i fengsel, og det er at det ikke er samme bruk av kontanter lengre. Nå er alt elektronisk, men på den tiden kunne man se vektere med kofferter full av penger, og som forsynte bankene. Vet ikke om man har disse skuddsikre hvelv-bilene lengre som fyller opp banker med kontanter, så sånn sett kan man jo undre på om han har skiftet beite.
At Toska har blitt helt lovlydig, DET tror jeg ikke, men ser bare ikke for meg at han kan stå bak noe slikt, men jeg kan jo ta feil selvfølgelig.
Betew, Toskas venn, er jo nær venn av Lars Harnes, og han er rett mann til å kunne kidnappe og evt. drepe en gammel dame. Fyren er klin-gærn for å si det forsiktig. Og Harnes kommer jo fra Fjellhamar, så han kjenner jo området ganske godt også. Mange muligheter. Tror søsteren hans, Benedicte, bor i fjellhamar.
Lars har jo sonet for kidnapping av et par tidligere. Da drev han og torturerte mannen, mens damen hans satt fastbundet i en stol ved siden av. Mannen var injesert full av heroin eller hva det var slags stoff, og var på vei til å dø. Så skulle Harnes ut en tur, og da tok en av de to bandidosmedlemmene han hadde sammmen med seg, Roger, og løslot han. Han injeserte vel amfetamin (motgift) i mannen så han ikke skulle dø.

Mitt uthevede:
Ja, det var litt slik jeg også tenkte. Men det er bare en spekulasjon.
Jeg håper virkelig at saken blir løst.
Citera
2019-12-12, 15:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Mitt uthevede:
Ja, det var litt slik jeg også tenkte. Men det er bare en spekulasjon.
Jeg håper virkelig at saken blir løst.

Ja, det blir spekulasjon, det er jo så mange det kan være som står bak egentlig.
Men Toska er jo en som drev med planlegging av store saker.
Det er klart, når det ikke er noen banker/verditransporter man kan rane p.ga. at man har gått over til elektroniske penger, så finner man andre løsninger. Svindel på nett, kidnapping etc.
For å gjøre noe slikt som i Sloraveien, så kreves det at man er smart/utspekulert, brutal, og at man har erfaring fra tidligere. Disse tre egenskapene er det ikke alle som har.
At TH helt alene står bak alt, slik som KB mener, det har jeg ihvertfall ingen tro på.
Ja, håper saken blir løst snart. De har vel sine mistenkte vil jeg tro, og så er taktikken at man slipper ut små drypp i avisene i ny og ne for å teste reaksjonene. De mistenkte holdes under sterk overvåkning, og på denne måten kan man kanskje bygge opp nok indisier, bare ved å se på reaksjonene. For det må jo være en grunn til at man slipper ut nyheter med jevne mellomrom. Nyheter som kunne vært sluppet langt tidligere uten at det ødelegger for etterforskningen. Det kan jo også selvsagt være bare for at man skal holde saken varm.
Citera
2019-12-12, 16:10
Medlem
Kom igjen... Toska er ikke så stor Tosk at han tror politiet ikke følger med ham for the rest of his life.
Citera
2019-12-12, 16:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bjoddska
Kom igjen... Toska er ikke så stor Tosk at han tror politiet ikke følger med ham for the rest of his life.
Toska* hadde gode forutsetninger for å "lykkes i livet" - likevel valgte han den veien han gjorde. Det var ikke et rasjonelt valg - heller et lidenskapelig valg - og vi er heldigvis mange med forskjellig smak.
Citera
2019-12-12, 16:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Toska* hadde gode forutsetninger for å "lykkes i livet" - likevel valgte han den veien han gjorde. Det var ikke et rasjonelt valg - heller et lidenskapelig valg - og vi er heldigvis mange med forskjellig smak.

Tror nok også at det har med livsstil å gjøre. Det er nok ikke slik at han slutter å være kriminell bare fordi at han har sonet noen år. Han blir vel overvåket, og det er det mange som blir, men politiet har ikke kapasitet til å sette opp et eget overvåkningsteam på 5-10 politimenn for å overvåke Toska, noe som må til for å ha full kontroll, og å kunne avverge/finne ut av enhver kriminell handling. Politiet har nok skjønt for lenge siden at de aldri kommer til å finne nokas-pengene. Dermed er det ikke noe behov for noen overvåkning sånn egentlig. Det blir vel mere slik at hvis en sivil patrulie får øye på Toska, så lurer dem seg etter for å se hvem han treffer osv, men ikke noe mere omfattende enn det.
Citera
2019-12-12, 17:43
Medlem
Villmorells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar

Det er ikke mange av oss som har denne tanken.
I begynnelsen tenkte jeg at hun hadde kommet seg unna TH. Men jeg tenker også at hun vet eller visste noe som ikke må komme ut. Det må finnes et motiv her.
Det kunne være at noen krimpartnere ønsket henne av veien fordi de alle vil bli tatt om hun snakker.
Det kan også være at noen har truet TH til å gjøre det av med henne, ellers ville noen andre gjøre det.
Det kan tilogmed være TH som har kidnappet henne for å redde henne.
Nå peker alt mot TH.
Hvis ikke løsningen på denne saken er helt banal, som sjalusi eller skilsmisse trusler, tror jeg dette er svære greier. Som pedoring eller hvitvasking eller politisk mord eller narkotika. TH kan ha dekket noen. Bare det alene ville sette ham i saksa
Det er ingenting som henger på greip her.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in