2019-12-12, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iceflake
Om han jobbat 150% borde han ju ha nån slant över tycker man. Han har ju snickrat hemma, men han har ju gjort det själv. Hantverkare är dyra. Virke och material desto billigare...
Skulden till morsan?
Nog har penkisarna gått till något som hållt lågan uppe, tror du inte det?

Nog tror jag man kan punda utan att vara "skita-på-mattan-pundare". Finns säkert många grader av helvetet så att säga, tror du inte det?

Jag säger inte emot! Dock är virke dyrt så det förslår. Visst var kåken hyfsat renoverad?
Senast redigerad av Fleskafot 2019-12-12 kl. 19:31. Anledning: Efterklok
Citera
2019-12-12, 19:34
Medlem
När man läser förhören med alla mgm så är det svårt att få en bild över händelseförloppet,
De säger, stått bredvid, stått över, stått till höger, suttit bakom, legat bakom, hållt benen i saxgrepp, legat från sidan och tagit ett armgrepp över hals/axel, strypt osv
Alla säger och agerar olika och hit och dit.

Verkligen svårt att hänga med.

En videodokumentation av alla inblandade hade varit bra,
är detta gjorts??
Någon som vet?
Senast redigerad av Ka7700 2019-12-12 kl. 19:40.
Citera
2019-12-12, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ka7700
På huvudet fanns rester av en frottéhandduk och tejp (från brand) vid obduktion,,
dessa kanske sattes dit efter slaget med vattenkokaren?
då J.D lär ha blött extremt mycket från huvudet, detta agerande är då för att stoppa upp blödningen.
Han var säkerligen död redan när detta gjordes, (min teori)
Och inte som polisen menar i förhör att frotté/strumpa/ och tejp ska ha används för att tysta honom, utan för att stoppa blödningen, när han låg i hallen.

Ingen av de mgm känns ju heller direkt vid att de ska ha tejpat J.D när han levde med anledning av att tysta honom...

Galen teori? Vad tror ni?

Sen kan ju handduken och tejpningen över huvudet också vara för att det är jobbigt att se på en död människa...

Jag vill dra mig till minnes att J.L nämnt något om en strumpa. Att han trodde det var en strumpa. För att han levde om. Han skrek ju bl.a. håll käften, jag kommer bli vräkt. Så nog ville de hålla nere ljudvolymen..

Visst kan de ha tejpat och dolt huvudet efteråt. De klarade väl inte av att kolla på kroppen när det brann osv.
Citera
2019-12-12, 20:15
Medlem
Citat:
Svarar på mig själv

Handduken och tejpningen (7 varv) kan ju även ha varit för att stoppa upp blödningen inför bilfärden...

Ja så kan det ju vara. Men just runt halsen kändes lite rått. Han har säkert varit blodig i hela ansiktet och kanske en bit ner på bröstkorgen också, tänkte om näsbenet var av/krossat.
Citera
2019-12-12, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleskafot
Jag säger inte emot! Dock är virke dyrt så det förslår. Visst var kåken hyfsat renoverad?

Den var ju till salu för ett tag sedan och nog var den en av Vittangis tjusigaste kåkar, iaf på bilderna. Tror det även kan ha varit en av de kåkar som haft högst pris också, låt oss säga de senaste 5 åren. Borträknat såna fastigheter som har en tillhörande skog eller mark.
Citera
2019-12-12, 20:21
Medlem
Citat:
När man läser förhören med alla mgm så är det svårt att få en bild över händelseförloppet,
De säger, stått bredvid, stått över, stått till höger, suttit bakom, legat bakom, hållt benen i saxgrepp, legat från sidan och tagit ett armgrepp över hals/axel, strypt osv
Alla säger och agerar olika och hit och dit.

Verkligen svårt att hänga med.

En videodokumentation av alla inblandade hade varit bra,
är detta gjorts??
Någon som vet?

Jag tror det är så olika svar för att de inte vet, helt enkelt. Stressade, berusade och höga.
Minnen kan ju förändras också. Ju mer du tror att "vattenkokaren var rosa" desto mer säker blir du och tillslut blir det till en sanning.

Inte hört något om videodokumentation.
Citera
2019-12-12, 20:26
Medlem
Citat:
Storyn med att nån skitit på mattan känns inte 100% trovärdig. Fast vad fan vet jag. Jag knarkar inte. Men jag tror det är mer sannolikt att det kommit blod på den.

Det är välkänt faktum att t.ex. mördare ofta blir akut skitnödig pga att det stora adrenalinpåslaget under själva händelsen släpper. Ofta placeras högen nära offret pga nödvändighet.

Om så skett här har det bara indirekt med pundandet att göra. Det är en fysisk/biologisk reaktion.
Citera
2019-12-12, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det är välkänt faktum att t.ex. mördare ofta blir akut skitnödig pga att det stora adrenalinpåslaget under själva händelsen släpper. Ofta placeras högen nära offret pga nödvändighet.

Om så skett här har det bara indirekt med pundandet att göra. Det är en fysisk/biologisk reaktion.

Aldrig hört talas om...

Adrenalinpåslaget borde inte släppa mitt i, utan en stund efteråt. Ibland kan det tom ta en stund innan den sk chocken kommer.
Citera
2019-12-12, 20:33
Medlem
Vad kan ett droganalys av ett hårstrå säga?

Läs mera
https://www.rmv.se/verksamheter/rattskemi/droganalys-i-har/
Citera
2019-12-12, 20:44
Medlem
Citat:
Jag vill dra mig till minnes att J.L nämnt något om en strumpa. Att han trodde det var en strumpa. För att han levde om. Han skrek ju bl.a. håll käften, jag kommer bli vräkt. Så nog ville de hålla nere ljudvolymen..

Visst kan de ha tejpat och dolt huvudet efteråt. De klarade väl inte av att kolla på kroppen när det brann osv.

Mmm vill minnas också att M.S sa att det var något i munnen och att han därför hade svårt att andas. Så något i munnen verkar de ha satt...
Citera
2019-12-12, 20:45
Medlem
Citat:
Aldrig hört talas om...

Adrenalinpåslaget borde inte släppa mitt i, utan en stund efteråt. Ibland kan det tom ta en stund innan den sk chocken kommer.

Kommer ganska direkt. Senaste ex var den lettiska arbetaren som mördade 17-åriga flickan Lisa Holm i en ladugård i Blomberg, han sket bara några meter från den dödade tjejen. Fallet finns här på Flashback.
Citera
2019-12-12, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Kommer ganska direkt. Senaste ex var den lettiska arbetaren som mördade 17-åriga flickan Lisa Holm i en ladugård i Blomberg, han sket bara några meter från den dödade tjejen. Fallet finns här på Flashback.

Är hormonerna inte i en jävla obalans när man är full eller hög? Tänker att en vanlig "normal" opåverkad kanske kan få sk stressmage då och behöva tömma tarmen. Men dom här, deras system borde ju vara helt fucked up. Helt sanslöst att signaler öht går fram..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in