2019-12-12, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ravabacken
Det går nog inte att ta reda på hur det förhöll sig när dådet begicks. Däremot kan man genom att analysera hårstrån se om de missbrukat längre perioder ex. Amfetamin.

Ok. Men den kan alltså inte tala om, om mängden var en stor mängd som brukades nyligt eller om det bara är en liten rest för länge sedan. Hoppas du hajjar min fundering.
Citera
2019-12-12, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iceflake
Så uppfattade jag också, att mattan var en tidigare händelse. Men drogar man så mycket att man inte vet skillnad på hall och toalett, då är det mycket möjligt att man inte heller kan skillnad på h/v/u/n/f/b eller på sidan om. I ett rus och tumult dessutom.

Fast vi vet ju inte. Han kan ju ha fått så mycket spö i hallen också att mattan var blodig å. Kasserades??

M.I ska väl ha flugit på honom bakifrån i hallen? Enligt en version iaf.

Min fetning, på bilderna i fup så ser man en rektangelformad blodfläck i hallen innanför ytterdörr, precis som om det legat en matta där som blivit nedblodad
Därav är den slängd och sen har försökt städat upp blodet, men blodet syns sen vid L sprayen.
Så mattan har nog funnits där aktuell natt.
Citera
2019-12-12, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iceflake
Ok. Men den kan alltså inte tala om, om mängden var en stor mängd som brukades nyligt eller om det bara är en liten rest för länge sedan. Hoppas du hajjar min fundering.

Nej tyvärr, inte från hår. Vissa slutsatser kan man möjligtvis dra från blod, men inte mängd vid spec. tidpunkt.
Citera
2019-12-12, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ka7700
Min fetning, på bilderna i fup så ser man en rektangelformad blodfläck i hallen innanför ytterdörr, precis som om det legat en matta där som blivit nedblodad
Därav är den slängd och sen har försökt städat upp blodet, men blodet syns sen vid L sprayen.
Så mattan har nog funnits där aktuell natt.

Storyn med att nån skitit på mattan känns inte 100% trovärdig. Fast vad fan vet jag. Jag knarkar inte. Men jag tror det är mer sannolikt att det kommit blod på den.
Citera
2019-12-12, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ravabacken
Nej tyvärr, inte från hår. Vissa slutsatser kan man möjligtvis dra från blod, men inte mängd vid spec. tidpunkt.

Ok. Tack för infon.
Citera
2019-12-12, 19:06
Medlem
Svar till spekulationer om att ingen orkar pendla 2h/d, extraknäcka och jobba heltid. Såhär är det: det är möjligt att han pundade MEN att orka med det där är väl inget. Har jobbat ungefär 150% från omkring 2004... och det går bara bättre med tiden
Citera
2019-12-12, 19:09
Medlem
Vill minnas att en av dem misstänkta (tror M.S) säger i förhör att de lät honom ligga ett bra tag ca 1-2 timmar efter att han slutade andas och de förstod att han var död och innan de bar ut honom till bilen.

Denna plats bör då ha varit i hallen då den större blodmängden återfinns där på golvet,
en av dem (tror samma mgm som ovan) säger att det var mycket blod runt huvudet efter J.L slag med vattenkokaren,

talar ju för att detta slag skett i hallen när J.D låg där och de pundade på en stund medan han var död och blödde ut..
Var ju en del (mindre) blodstänk på vägg i hallen också
Senast redigerad av Ka7700 2019-12-12 kl. 19:12.
Citera
2019-12-12, 19:17
Medlem
Måste kolla bilderna igen, på köket och hur mycket blod som var där,, minns inte just nu, så klart kan slaget i huvudet ha varit i köket och att de sen bar ut honom till hallen och lät honom ligga där medan de funderade på vad de skulle göra..
Citera
2019-12-12, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleskafot
Svar till spekulationer om att ingen orkar pendla 2h/d, extraknäcka och jobba heltid. Såhär är det: det är möjligt att han pundade MEN att orka med det där är väl inget. Har jobbat ungefär 150% från omkring 2004... och det går bara bättre med tiden

Om han jobbat 150% borde han ju ha nån slant över tycker man. Han har ju snickrat hemma, men han har ju gjort det själv. Hantverkare är dyra. Virke och material desto billigare...
Skulden till morsan?
Nog har penkisarna gått till något som hållt lågan uppe, tror du inte det?

Nog tror jag man kan punda utan att vara "skita-på-mattan-pundare". Finns säkert många grader av helvetet så att säga, tror du inte det?
Citera
2019-12-12, 19:24
Medlem
På huvudet fanns rester av en frottéhandduk och tejp (från brand) vid obduktion,,
dessa kanske sattes dit efter slaget med vattenkokaren?
då J.D lär ha blött extremt mycket från huvudet, detta agerande är då för att stoppa upp blödningen.
Han var säkerligen död redan när detta gjordes, (min teori)
Och inte som polisen menar i förhör att frotté/strumpa/ och tejp ska ha används för att tysta honom, utan för att stoppa blödningen, när han låg i hallen.

Ingen av de mgm känns ju heller direkt vid att de ska ha tejpat J.D när han levde med anledning av att tysta honom...

Galen teori? Vad tror ni?

Sen kan ju handduken och tejpningen över huvudet också vara för att det är jobbigt att se på en död människa...
Senast redigerad av Ka7700 2019-12-12 kl. 19:26.
Citera
2019-12-12, 19:24
Medlem
Citat:
Vill minnas att en av dem misstänkta (tror M.S) säger i förhör att de lät honom ligga ett bra tag ca 1-2 timmar efter att han slutade andas och de förstod att han var död och innan de bar ut honom till bilen.

Denna plats bör då ha varit i hallen då den större blodmängden återfinns där på golvet,
en av dem (tror samma mgm som ovan) säger att det var mycket blod runt huvudet efter J.L slag med vattenkokaren,

talar ju för att detta slag skett i hallen när J.D låg där och de pundade på en stund medan han var död och blödde ut..
Var ju en del (mindre) blodstänk på vägg i hallen också

Ja nu när du skriver det så låter det lite bekant.
Citera
2019-12-12, 19:29
Medlem
Citat:
På huvudet fanns rester av en frottéhandduk och tejp (från brand) vid obduktion,,
dessa kanske sattes dit efter slaget med vattenkokaren?
då J.D lär ha blött extremt mycket från huvudet, detta agerande är då för att stoppa upp blödningen.
Han var säkerligen död redan när detta gjordes, (min teori)
Och inte som polisen menar i förhör att frotté/strumpa/ och tejp ska ha används för att tysta honom, utan för att stoppa blödningen, när han låg i hallen.

Ingen av de mgm känns ju heller direkt vid att de ska ha tejpat J.D när han levde med anledning av att tysta honom...

Galen teori? Vad tror ni?

Sen kan ju handduken och tejpningen över huvudet också vara för att det är jobbigt att se på en död människa...

Svarar på mig själv

Handduken och tejpningen (7 varv) kan ju även ha varit för att stoppa upp blödningen inför bilfärden...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in