2019-12-12, 16:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ghou
Vilka tänker du då på? Förutom de konspirationsteoretiska, hypotetiska och obevisade?

Vadå hypotetiska, obevisade och konspirationsteoretiska?

Vem finaniserar hennes resor?
Svenska massmedia gör ju inget annat än att för fram denna lilla Satan.
Hur kommer det sig att Klimat-Hitler får plats på FN?
Klimat-Hitler och George Soros har ju träffats. Den här bruden frotterar sig med svenskfientliga personer.

Samma med dig, din djävel. Inga diskussioner med dig. Far åt helvete istället.
Senast redigerad av MagnusBengtsen 2019-12-12 kl. 16:59.
2019-12-12, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Då får du hålla dina ögon öppna bättre. Just så grova inlägg har ibland postats.

Ska man välja mellan anonyma personer på Flashback som helt saknar källor och vad Gretas mamma sagt så är ju valet ganska lätt.

Dessutom tyder ju Gretas toppbetyg, hennes starka förmåga till fokusering och hennes "besatthet" av ett specialintresse, i kombination med dåliga sociala förmågor, att hon har asperger. Det är ju väldigt typiska asperger-drag.

Det var ju tänkt som en metafor eller som ett sätt att göra boken mer intressant. Att Malena tror att hennes dotter rent bokstavligen kan se CO2 medan ingen annan kan (dvs en superkraft) är ju knappast troligt.

Fast just detta har vi väl redan diskuterat 100 ggr i denna tråd...

Du har ju redan bestämt dig att dyrka Greta precis som religiösa, du avfärdar all form av ifrågasättande så länge det inte överensstämmer med dina förutbestämda åsikter.
2019-12-12, 17:12
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Låter mer som lögner eller kraftiga överdrifter eftersom ingen som kommer med dessa påståenden klarar av att ange källor. Det verkar ha blivit din paradgren, lita blint på saker trots att källor saknas.

Källan är denna tråd. Är de mjukraderade så finns flera av de inlägg som jag syftar på kvar.

Citat:
Ursprungligen postat av CPJesus
Man kan ju dessutom ställa sig frågan om hur ett barn med selektiv mutism ena året förvandlas till en person som står inför FN och vrålar, anklagar och hotar världen som själve Adolf Hitler åt människor från jordens alla länder och framför sina krav på totalstopp av tillväxten och en total upplösning av det moderna samhället och teknologin utan att darra på manschetten?

Selektiv mutism innebär inte att man är stum i alla sammanhang utan bara i vissa sammanhang.

Att hålla tal går tydligen bra för Greta. Hennes dramalektioner har nog hjälpt henne mycket här. Hon känner sig trygg i detta sammanhang. Hon ser nog detta som en slags teater.

Men en spontant presskonferens klarar hon sämre. Då låser det sig ibland för henne.

Selektiv mutism heter det. Inte ständig mutism.

Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Du har ju redan bestämt dig att dyrka Greta precis som religiösa, du avfärdar all form av ifrågasättande så länge det inte överensstämmer med dina förutbestämda åsikter.

Vänd på skivan, tack.
2019-12-12, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusBengtsen
Vadå hypotetiska, obevisade och konspirationsteoretiska?

Vem finaniserar hennes resor?
Svenska massmedia gör ju inget annat än att för fram denna lilla Satan.
Hur kommer det sig att Klimat-Hitler får plats på FN?
Klimat-Hitler och George Soros har ju träffats. Den här bruden frotterar sig med svenskfientliga personer.

Samma med dig, din djävel. Inga diskussioner med dig. Far åt helvete istället.
Greta med Soros var en fejkbild, det var i orginal Al Gore som kramade henne.

Finansierar hennes resor? Mamma, kändidar, båtägare plus miljontal kronor i prispengar av vilka hon behållit 500.000 kr. Hennes $10 bok toppar försäljningslistorna i USA och lär väl inbringa några hundra miljoner. Vilka hon avser att skänka till ekonomiska projekt i u-länder om jag inte minns fel.

Lycka till i återvändsgränden! De bar å vänd!
2019-12-12, 17:13
Medlem
Citat:
Källan är denna tråd. Är de mjukraderade så finns flera av de inlägg som jag syftar på kvar.

Selektiv mutism innebär inte att man är stum i alla sammanhang utan bara i vissa sammanhang.

Att hålla tal går tydligen bra för Greta. Hennes dramalektioner har nog hjälpt henne mycket här. Hon känner sig trygg i detta sammanhang. Hon ser nog detta som en slags teater.

Men en spontant presskonferens klarar hon sämre. Då låser det sig ibland för henne.

Vänd på skivan, tack.

Kan vända på skivan om du svarar ja eller nej.
2019-12-12, 17:15
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:

Jösses, du hänvisar till något som inte existerar, inser du inte hur dum du låter? Du har ju förresten erkänt att dy dyrkar Greta pga att både du och hon är kommunister, min källa för det är densamma som din källa, raderade inlägg.
2019-12-12, 17:26
Medlem
Lawlines avatar
https://samnytt.se/video-klimataktivister-i-chock-over-greta-thunbergs-skrap/
Citat:
Klimataktivister i chock över Greta Thunbergs skräp

Tydligen så lever hon inte som hon vill att andra ska göra. Typiskt vänsterflummare. Först så upprörs folk över all plastskräp i Teslan men sen när dom får veta sanningen så vägrar dom ta avstånd från gretas beteende. Där sjönk deras trovärdighet.
2019-12-12, 17:39
Medlem
Citat:

Vänd på skivan, tack.

Antar att frågorna är obekväma gällande eran fanatism av Greta samt religiösa antydningar?
Hur kommer det sig?
2019-12-12, 17:41
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Jösses, du hänvisar till något som inte existerar, inser du inte hur dum du låter? Du har ju förresten erkänt att dy dyrkar Greta pga att både du och hon är kommunister, min källa för det är densamma som din källa, raderade inlägg.

Nej. Jag hänvisar till inlägg som existerar. De existerar om de är mjukraderade. Inläggen finns kvar och moderatorer mm kan se dem.

Du valde att plocka ut de värsta avarterna av hat (ur min lista). Troligen medveten om att dessa inlägg raderas eftersom de bryter mot reglerna. Men förutom det så har vi hat som är ganska grovt, men som inte alltid raderas lika snabbt. Detta hade jag en diskussion om med admin förut (där finns även konkreta exempel):

https://www.flashback.org/sp68783948
https://www.flashback.org/p68890786#p68890786

Fast ska vi diskutera Flashback så är det bättre att diskutera det under Flashback.

Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Kan vända på skivan om du svarar ja eller nej.

Då svarar jag nej.

Jag avfärdar inte allt ifrågasättande och jag dyrkar inte Greta.

Vad jag tycker är bra är att klimatfrågan uppmärksammas alltmer. CO2-halten ökar i luften för varje år som går och den globala medeltemperaturen stiger.

Någon dag måste man ta tag i detta. Men jag inser svårigheterna. Ekvationen går inte riktigt ihop här. Utsläppen av CO2 måste minska samtidigt som vi inte vill minska vår välfärd. En del andra länder vill fortsätta att öka sin välfärd.

Det är en knepig ekvation att lösa. Men det är bättre att man funderar ut lösningar här än att fortsätta att blunda.
2019-12-12, 17:48
Medlem
Citat:
Nej. Jag hänvisar till inlägg som existerar. De existerar om de är mjukraderade. Inläggen finns kvar och moderatorer mm kan se dem.

Du valde att plocka ut de värsta avarterna av hat (ur min lista). Troligen medveten om att dessa inlägg raderas eftersom de bryter mot reglerna. Men förutom det så har vi hat som är ganska grovt, men som inte alltid raderas lika snabbt. Detta hade jag en diskussion om med admin förut (där finns även konkreta exempel):

https://www.flashback.org/sp68783948
https://www.flashback.org/p68890786#p68890786

Fast ska vi diskutera Flashback så är det bättre att diskutera det under Flashback.

Då svarar jag nej.

Jag avfärdar inte allt ifrågasättande och jag dyrkar inte Greta.

Vad jag tycker är bra är att klimatfrågan uppmärksammas alltmer. CO2-halten ökar i luften för varje år som går och den globala medeltemperaturen stiger.

Någon dag måste man ta tag i detta. Men jag inser svårigheterna. Ekvationen går inte riktigt ihop här. Utsläppen av CO2 måste minska samtidigt som vi inte vill minska vår välfärd. En del andra länder vill fortsätta att öka sin välfärd.

Det är en knepig ekvation att lösa. Men det är bättre att man funderar ut lösningar här än att fortsätta att blunda.

Du blundar extremt mycket, är folk totalt inkapabla att tänka på egen hand, därav behövs det en skapad tonåring som upprepar samma klyschor på varje gång utan motfrågor?
2019-12-12, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NuLugnarDuNerDig
Jo hon verkar ju leva på heinz bönor och chips, det är väl att chilla antar jag
Greta gillar också bananer, avocados och hummus!
2019-12-12, 17:55
Medlem
CPJesuss avatar
Citat:
Ska man välja mellan anonyma personer på Flashback som helt saknar källor och vad Gretas mamma sagt så är ju valet ganska lätt.

Dessutom tyder ju Gretas toppbetyg, hennes starka förmåga till fokusering och hennes "besatthet" av ett specialintresse, i kombination med dåliga sociala förmågor, att hon har asperger. Det är ju väldigt typiska asperger-drag.

Det var ju tänkt som en metafor eller som ett sätt att göra boken mer intressant. Att Malena tror att hennes dotter rent bokstavligen kan se CO2 medan ingen annan kan (dvs en superkraft) är ju knappast troligt.

Fast just detta har vi väl redan diskuterat 100 ggr i denna tråd...

Hellre en känd mytoman än en person som du inte vet vem det är som trovärdig källa, alltså?

Metafor eller ej om CO2, var det fotografiska minnet, som jag förklarade i ett tidigare inlägg också metaforiskt? Alla som sett hennes tal ser ju tydligt att hon läser från lappar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in