Citat:
Ja, du ska tipsa om det verkar vara riktigt viktigt!
Ibland får man göra saker som är lite obekväma för att stötta rättvisan. Du kan ju skaffa dig en VPN. Det är ju smart att ha ändå. Samt en anonym email som du reggar först när du har VPN. Eller en krypterad Hushmail.
EN VPN kan du ju även ställa in så du inte ens kan gå in på nätet om du inte har den påkopplad.
Ibland får man göra saker som är lite obekväma för att stötta rättvisan. Du kan ju skaffa dig en VPN. Det är ju smart att ha ändå. Samt en anonym email som du reggar först när du har VPN. Eller en krypterad Hushmail.
EN VPN kan du ju även ställa in så du inte ens kan gå in på nätet om du inte har den påkopplad.
Citat:
Det handlar inte om Komment1 tycker det är viktigt. Relevansen är upp till polisen att avgöra. Om man har tips så skall man tipsa. Men jag förstår om Komment1 är lite nojig eftersom hen bor i närheten som jag förstått det. Man kan tipsa anonymt - helt klart - om man känner att man måste. Men det kräver lite mod om man är rädd. Om det är jätteviktigt att få vara anonym för all framtid i ärendet, då skulle jag sätta mig ner och skriva en välformulerad skrivelse till dom. Eftersom dom inte kan kontakta tillbaka är det viktigt att den verkligen innehåller allt man vet. Kanske man t o m kan spekulera lite i det. Polisen själva får dra ut relevansen i texten.
Låter som du själv tror detta är en viktig del, iaf tolkar jag det så om du är rädd för att det ska komma med i FUP. Förklara rädslan för polisen innan samt ring med hemligt nummer dvs #31# du kan ju fiska lite innan, så att säga. Men känns viktigt att du tipsar om det du har hört faktiskt. Håller tummarna att du vågar!