2019-12-12, 16:27
Medlem
Flera gångener när jag har tagit uppehåll från cannabis eller tramadol så blir jag alltid så sjuk kåt fast jag mår dåligt. Jag kan ligga i sängen och må piss och ändån dra den 3- 4 gånger om dagen.

Någon annan som känner så här eller har en förklaring till varför det blir så?
Citera
2019-12-12, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FofoStrones
Flera gångener när jag har tagit uppehåll från cannabis eller tramadol så blir jag alltid så sjuk kåt fast jag mår dåligt. Jag kan ligga i sängen och må piss och ändån dra den 3- 4 gånger om dagen.

Fick aldrig riktiga abstineser då cannabis gav mig endast insomnia i några dagar. Men suget gjorde mig ej kåt. Så kan ej reletera haha
Citera
2019-12-12, 16:41
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Kan det vara att testosteronnivåerna ökar när man slutar knarka? Så funkar det tydligen med sprit, därav begreppet "Bakfyllekåt".
Citera
2019-12-12, 16:47
Medlem
LudvigSigurdDavids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Kan det vara att testosteronnivåerna ökar när man slutar knarka? Så funkar det tydligen med sprit, därav begreppet "Bakfyllekåt".
Så är det iaf på opiater. Sen är ju känslolivet rätt avstängt både på opiater och cannabis så när det vaknar igen händer det grejer.
Citera
2019-12-12, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babyspenat
Fick aldrig riktiga abstineser då cannabis gav mig endast insomnia i några dagar. Men suget gjorde mig ej kåt. Så kan ej reletera haha

Jag mår ju inte dåligt av cannabis abstinens det är bara lite irriterande när man ska sova och så när man svettas. Men jag brukar ju som sagt både tramadol och cannabis så det blir ju dubbel abstinens blir ju ett snäpp jobbigare
Citera
2019-12-12, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LudvigSigurdDavid
Så är det iaf på opiater. Sen är ju känslolivet rätt avstängt både på opiater och cannabis så när det vaknar igen händer det grejer.

Aa precis haha det händer verkligen grejer när man slutar på opiater. När det gäller humöret och massa annat
Citera
2019-12-12, 17:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin

Bakfyllekåthet har inte med testosteronnivåerna att göra.
Bakfyllekåthet beror på något som heter "Alcohol Myopia"
Alkohol är kvar i kroppen så man är mer avdankad och därför mer djurisk.
Citera
2019-12-12, 17:21
Medlem
Dina dopamin nivåer sjunker när du slutar och få orgasm höjer dessa, så det är som att du går in i en depression och för att höja dessa runkas det en del antar jag.
Citera
2019-12-12, 17:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av volldteckt
Bakfyllekåthet har inte med testosteronnivåerna att göra.
Bakfyllekåthet beror på något som heter "Alcohol Myopia"
Alkohol är kvar i kroppen så man är mer avdankad och därför mer djurisk.
BS!! Det har med abstinensen och stressen som uppkommer av den att göra,,
Citera
2019-12-12, 17:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Aanal1
BS!! Det har med abstinensen och stressen som uppkommer av den att göra,,

BS!!
"Alcohol myopia causes individuals to become increasingly aware of sexual arousal and more likely to respond rashly to the arousal stimulus."
Citera
2019-12-12, 17:26
Medlem
Flusons avatar
Känner igen de där, fast inte på cannabis då. Man kanske inte är så speciellt kåt om man ligger och har en full-blown benso eller opiat avtändning. Men när man landar från nån centralstimulantia, känner bakis ångest eller tänder av lätt från en opiat eller liknande så tenderar även jag att bli kåtare. Alltid trott att det beror på att man vill åt den där snabba lyckan igen, eller känna någon form av "tröst" kanske?
Citera
2019-12-12, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FofoStrones

Det är nog inte ovanligt. Jag tror att man trevar efter något som känns bra i den ångesten och sknaden som uppstår i samband med att sluta med något som ger njutning. När jag försöker sluta röka cigg så blir jag både kåt och börjar dricka extrema mängder kaffe. Man vill liksom hitta ett substitut och fylla det där hålet man har lämnat öppet. Vet inte om det är applicerbart på detta
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in