2019-12-12, 20:22
Medlem
sfrges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FofoStrones
Flera gångener när jag har tagit uppehåll från cannabis eller tramadol så blir jag alltid så sjuk kåt fast jag mår dåligt. Jag kan ligga i sängen och må piss och ändån dra den 3- 4 gånger om dagen.

Någon annan som känner så här eller har en förklaring till varför det blir så?

Det är samma med mig och alkohol. Det är som att man försöker dämpa ångesten genom att tillfredsställa sig själv. Det sjuka är att jag brukar få helt enormt sköna utlösningar i detta tillstånd.
Citera
2019-12-13, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sfrge
Det är samma med mig och alkohol. Det är som att man försöker dämpa ångesten genom att tillfredsställa sig själv. Det sjuka är att jag brukar få helt enormt sköna utlösningar i detta tillstånd.

Men grejen är att men får ju mer ångest efter man har dragit den. Men jag håller med när man får en utlösning så är det mycket skönare. Men jag kommer lite för snabbt när jag har abstinens.
Citera
2019-12-13, 11:10
Medlem
Uppdatering; jag gick och träna sen köpte jag röka och tramadol så att abstinensen får bli en annan dag. 😌
Citera
2019-12-13, 18:56
Medlem
sfrges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FofoStrones
Men grejen är att men får ju mer ångest efter man har dragit den. Men jag håller med när man får en utlösning så är det mycket skönare. Men jag kommer lite för snabbt när jag har abstinens.

Jo. Så är det ju. Ångesten som du har när du håller på att nyktra till går ju inte av för hackor. Jakten på tillfredsställelse är ju också ett form av missbruk.
Istället för knarket eller alkoholen så söker du din lycka i onani, porr. Men i slutändan så mår du ju bara skit.
Speciellt porren idag 2019 är ju helt rubbad. Du blir skadad av att surfa runt på datorn.
Citera
2019-12-14, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sfrge
Jo. Så är det ju. Ångesten som du har när du håller på att nyktra till går ju inte av för hackor. Jakten på tillfredsställelse är ju också ett form av missbruk.
Istället för knarket eller alkoholen så söker du din lycka i onani, porr. Men i slutändan så mår du ju bara skit.
Speciellt porren idag 2019 är ju helt rubbad. Du blir skadad av att surfa runt på datorn.

Ja kan bara hålla med de skadat fast man kan bli i porr idag. Nästan för fina tjejer idag.
Citera
2025-11-11, 20:03
Medlem
Jag vet att tråden är gammal men jag tänker svara på den eftersom det inte verkar vara så många tjejer som svarat på denna tråd och mitt svar kanske kan hjälpa någon eftersom detta är något vi tjejer inte pratar om.

När jag har tänt av från opiater, heroin och metadon är de enda som jag har erfarenhet av, så blir jag obehagligt kåt.
Även när jag mår som värst.
Det är som att alla känsel nerver blir 1000 gånger känsligare än i vanliga fall.
Det är jobbigt alltså.
Jag har många gånger vaknat av att jag får orgasm i sömnen för att jag i sömnen lagt handen mellan benen (jag onanerar inte, bara lägger handen där).
Och detta med att jag lägger handen mellan benen händer bara när jag är dålig. Inte annars.
Jag har väldigt mycket snuskiga drömmar också. Som jag inte har annars.
Jag kan inte ha tajta byxor/trosor för beröringen och friktionen av kläderna blir för mycket.
Så jag måste ha luftiga mjukisbyxor annars är jag körd.
Samma sak med beröring från en annan människa som jag känner en attraktion till.
Det räcker nästan med att den människan petar mig på axeln så kommer jag.
Det är inte meningen att detta ska låta porrigt, det här är alltså jobbigt som fan.
Det betyder inte heller att jag blir lätt att få i säng så att säga.
För jag blir inte speciellt sugen på sex. Bara fruktansvärt kåt fysiskt.
Senast redigerad av DuVilliNteVEtA 2025-11-11 kl. 20:05.
Citera
2025-11-12, 06:33
Medlem
dooeys avatar
Jag blev tvärtom kåt när jag rökte cannabis. Tramadol har jag inte känt ett jota på. Det jag blir mest kåt av är ladd. Nu är det slut knarkat och har bara lite abstinens för laddet som jag drömmer om ibland. Men är inte mer kåt än normalt. Det blir jag snarare av knarket.
Citera
2025-11-12, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DuVilliNteVEtA
Jag vet att tråden är gammal men jag tänker svara på den eftersom det inte verkar vara så många tjejer som svarat på denna tråd och mitt svar kanske kan hjälpa någon eftersom detta är något vi tjejer inte pratar om.

När jag har tänt av från opiater, heroin och metadon är de enda som jag har erfarenhet av, så blir jag obehagligt kåt.
Även när jag mår som värst.
Det är som att alla känsel nerver blir 1000 gånger känsligare än i vanliga fall.
Det är jobbigt alltså.
Jag har många gånger vaknat av att jag får orgasm i sömnen för att jag i sömnen lagt handen mellan benen (jag onanerar inte, bara lägger handen där).
Och detta med att jag lägger handen mellan benen händer bara när jag är dålig. Inte annars.
Jag har väldigt mycket snuskiga drömmar också. Som jag inte har annars.
Jag kan inte ha tajta byxor/trosor för beröringen och friktionen av kläderna blir för mycket.
Så jag måste ha luftiga mjukisbyxor annars är jag körd.
Samma sak med beröring från en annan människa som jag känner en attraktion till.
Det räcker nästan med att den människan petar mig på axeln så kommer jag.
Det är inte meningen att detta ska låta porrigt, det här är alltså jobbigt som fan.
Det betyder inte heller att jag blir lätt att få i säng så att säga.
För jag blir inte speciellt sugen på sex. Bara fruktansvärt kåt fysiskt.

Det du beskriver är faktiskt något flera har vittnat om vid avvänjning från opiater. När kroppen inte längre får konstgjord dopamin- och endorfinpåfyllning blir nervsystemet överkänsligt. Allt som har med beröring, värme och känsel att göra kan då förstärkas kraftigt – även sexuell stimulans.

Det handlar alltså inte om ”kåthet” i vanlig mening utan om ett nervsystem som går på högvarv.
De delar av hjärnan som styr både smärta och njutning är samma system, och under abstinens blir trösklarna där extremt låga. Därför kan även lätt beröring, drömmar eller kläder kännas överväldigande.

Det viktigaste är att du inte skäms över det – det är en kroppslig reaktion, inte en moralisk svaghet.
För de flesta går det över efter några veckor när signalsubstanserna stabiliseras.
Vila, drick mycket vatten och försök hålla kroppen sval och lugn.
Om det blir för påfrestande finns hjälp att få genom beroende-mottagning, som kan justera medicin eller ge stöd för att lindra symtomen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in