Citat:
Ursprungligen postat av
Havhest
Mitt uthevede:
Ja, det var litt slik jeg også tenkte. Men det er bare en spekulasjon.
Jeg håper virkelig at saken blir løst.
Ja, det blir spekulasjon, det er jo så mange det kan være som står bak egentlig.
Men Toska er jo en som drev med planlegging av store saker.
Det er klart, når det ikke er noen banker/verditransporter man kan rane p.ga. at man har gått over til elektroniske penger, så finner man andre løsninger. Svindel på nett, kidnapping etc.
For å gjøre noe slikt som i Sloraveien, så kreves det at man er smart/utspekulert, brutal, og at man har erfaring fra tidligere. Disse tre egenskapene er det ikke alle som har.
At TH helt alene står bak alt, slik som KB mener, det har jeg ihvertfall ingen tro på.
Ja, håper saken blir løst snart. De har vel sine mistenkte vil jeg tro, og så er taktikken at man slipper ut små drypp i avisene i ny og ne for å teste reaksjonene. De mistenkte holdes under sterk overvåkning, og på denne måten kan man kanskje bygge opp nok indisier, bare ved å se på reaksjonene. For det må jo være en grunn til at man slipper ut nyheter med jevne mellomrom. Nyheter som kunne vært sluppet langt tidligere uten at det ødelegger for etterforskningen. Det kan jo også selvsagt være bare for at man skal holde saken varm.