2019-12-12, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Masterwork
Jag har försökt att finna intervjun med Joakim , Mårten och Mattias Palme som gjordes av Skavlan. Men just det avsnittet finns inte i SVTs öppet arkiv. Kan inte heller hitta det på Youtube. Någon som vet var jag kan finna den?
Dumt av mig att replikera på en fråga som jag inte kan besvara, men jag har också letat mig blå efter detta, men inte kunnat hitta.
Det var ju ett tag sedan det sändes, och jag undrar om det är normalt av SVT att göra så, eller om något sagts som blev lite för fel.
Var det den yngste (Mattias) som sa att Olof försökt ringa livvaktsskyddet utan att få något svar?
Var det i samband med hemgången från bion?
Citera
2019-12-12, 00:46
Medlem
Masterworks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacMackay
Dumt av mig att replikera på en fråga som jag inte kan besvara, men jag har också letat mig blå efter detta, men inte kunnat hitta.
Det var ju ett tag sedan det sändes, och jag undrar om det är normalt av SVT att göra så, eller om något sagts som blev lite för fel.
Var det den yngste (Mattias) som sa att Olof försökt ringa livvaktsskyddet utan att få något svar?

Kanske någon som sett avsnittet minns om det sades något intressant? Jag har någonstans läst att bröderna Palme gav ett märkligt beteende och kryptiska uttalande?...
Citera
2019-12-12, 01:14
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Tydligen kom både Joakim och Mattias - inte den mer hetlevrade Mårten - med påstående om detta. Jag misstänker att det är en faktoid inom familjen som de odlar omedvetet.

Citat:
Kanske någon som sett avsnittet minns om det sades något intressant? Jag har någonstans läst att bröderna Palme gav ett märkligt beteende och kryptiska uttalande?...
Sökning i tråden på Skavlan och välj stigande så får du en stor del av reaktionerna på brödratrions framträdande --> https://www.flashback.org/sok/skavlan?sp=1&f=439&so=a
Citera
2019-12-12, 02:22
Medlem
Dirk.Coetzees avatar
Citat:

Kryptiskt uttalande?
Citera
2019-12-12, 05:58
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Jag har försökt att finna intervjun med Joakim , Mårten och Mattias Palme som gjordes av Skavlan. Men just det avsnittet finns inte i SVTs öppet arkiv. Kan inte heller hitta det på Youtube. Någon som vet var jag kan finna den?
Du har intervjun här

https://www.expressen.se/nyheter/uppgifter-om-palmes-livvakter-nya-for-gw/
Senast redigerad av 299792458 2019-12-12 kl. 06:02.
Citera
2019-12-12, 06:13
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Kerstin Nordström född 1912. Distansskott?
Måste vara ett vådaskott
Citera
2019-12-12, 06:29
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
KP sa väl att han vet vem det är? Nu har jag glömt i vilken intervju. Det var på tv iaf.
SVT 23 MAJ 2018

"chefsåklagaren menar att han har en egen uppfattning om vem som mördade Sveriges dåvarande statminister.......och tillägger att han behöver mer bevis innan han kan ta fallet till en domstol"

källa: https://www.svt.se/nyheter/inrikes/palmeaklagaren-mannen-som-pekas-ut-i-filter-ingar-i-utredningen

Hade GM varit död, då hade PU redan presenterat lösningen för det svenska folket.
Citera
2019-12-12, 07:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 299792458
SVT 23 MAJ 2018

"chefsåklagaren menar att han har en egen uppfattning om vem som mördade Sveriges dåvarande statminister.......och tillägger att han behöver mer bevis innan han kan ta fallet till en domstol"

källa: https://www.svt.se/nyheter/inrikes/palmeaklagaren-mannen-som-pekas-ut-i-filter-ingar-i-utredningen

Hade GM varit död, då hade PU redan presenterat lösningen för det svenska folket.

Hade gärningsmannen levt hade KP inte sagt så mycket som nu. Kan inte tänka att de presenterar en halv lösning. Allt ska i säcken först. Sen öppnas den.
Citera
2019-12-12, 08:02
Medlem
Citat:

Finns avsnitten före o efter det avsnittet?
Citera
2019-12-12, 09:36
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Hade gärningsmannen levt hade KP inte sagt så mycket som nu. Kan inte tänka att de presenterar en halv lösning. Allt ska i säcken först. Sen öppnas den.
Han säger vad han säger, eftersom han behöver mer bevis innan han kan ta fallet till en domstol.

Man kan inte åtala en död

källa: https://www.svd.se/man-kan-inte-atala-en-dod-2jpT
Senast redigerad av 299792458 2019-12-12 kl. 09:39.
Citera
2019-12-12, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 299792458
Han säger vad han säger, eftersom han behöver mer bevis innan han kan ta fallet till en domstol.

Man kan inte åtala en död

källa: https://www.svd.se/man-kan-inte-atala-en-dod-2jpT

O det blir inget åtal eftersom mördaren är död. O skyddande av brottsling är preskriberat.
Citera
2019-12-12, 11:42
Medlem
Citat:
Finns avsnitten före o efter det avsnittet?
Nej, det tror jag inte. Avsnittet är för gammalt för att ligga på Play. En del gamla klipp från året 2012 ligger på Youtube, men detta hittar jag inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in