Citat:
Kul att du uppfattar det som skryt, det betyder ju att du är imponerad även om du själv enligt egen uppgift har gått igenom de vetenskapliga bevisen för och emot.
Är det i Falskt alarm - klimatfrågan ur ett vetenskapligt perspektiv Gösta Pettersson inleder med att dela in forskare i olika grupper, alarmister är de som stödjer IPCC och skeptiker är de som inte gör det. Ingen direkt bra början om man vill ha ett vetenskapligt perspektiv på klimatfrågan.
Jag skulle hellre rekommendera Lennart Bengtssons bok Vad händer med klimatet?
Frågan kvarstår, varför publiceras inte mera seriös forskning som påvisar att vi kan fortsätta använda fossila bränslen när det finns så många stora företag som borde vara intresserade av att sådan forskning publicerades på något annat vis än på bloggar och webbsidor. Det finns också så mycket för mänskligheten att vinna på att slippa en relativt hastig avveckling av användningen av fossila produkter.
Edit
Ledsen, nu lockades jag med i en utsvävning som inte alls har med inrikespolitik att göra.
Är det i Falskt alarm - klimatfrågan ur ett vetenskapligt perspektiv Gösta Pettersson inleder med att dela in forskare i olika grupper, alarmister är de som stödjer IPCC och skeptiker är de som inte gör det. Ingen direkt bra början om man vill ha ett vetenskapligt perspektiv på klimatfrågan.
Jag skulle hellre rekommendera Lennart Bengtssons bok Vad händer med klimatet?
Frågan kvarstår, varför publiceras inte mera seriös forskning som påvisar att vi kan fortsätta använda fossila bränslen när det finns så många stora företag som borde vara intresserade av att sådan forskning publicerades på något annat vis än på bloggar och webbsidor. Det finns också så mycket för mänskligheten att vinna på att slippa en relativt hastig avveckling av användningen av fossila produkter.
Edit
Ledsen, nu lockades jag med i en utsvävning som inte alls har med inrikespolitik att göra.
Om du uppfattar skryt generellt som positivt så får det stå för dig. Jag uppfattar det på ett helt annat sätt. Särskilt om det rör skryt om enögd kunskap.
Gösta Pettersons bok är lite mer djupgående än så. Milt uttryckt. Men det finns hur mycket forskning som helst som visar att koldioxidhalten aldrig någonsin styrt klimatet historiskt. Jag påstår att det inte finns någon forskning alls som visar något annat. Det klimatalarmister tar fasta på är en väldigt kort period av nonsenskorrelation. På detta har en hel propagandamaskin byggts upp. Uppbackad av FN och agenda 21, agenda 30 och vision 50.