2019-12-12, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minhamster
Det finns mycket mer info på Facebook. Konstigt att det inte har delats hit på Skvallersidan.. Jag är ingen närstående eller bor inte nära västkusten men dom flesta ungdomar som är runt 18år i U-valla vet väldigt mycket och många (+500st) som har varit inne på förhör och fått samma frågor och via det så har några på Facebook ringat in GM och MGM 1 & 2 sen dag 2 .

GM´s Arbetskamrater & familj och MGM 1 närstående och förskolepersonal till MGM 2 familj har inseende i familjen och vissa har pratat mer än vad som framkommit här.

Det finns mer info ang båt men vi kan inte skriva mer då jag inte vill riskera outa mig. Det finns oförklarliga avvikelser på GM föräldrars dagliga verksamhet (arbete) under dagarna då Willma försvann OCH Senare anmäld försvunnen som inte är normal.

Återkommer mer mer info när jag vet säkert, dock är en svart större bil inne på NFC men det finns visst 2st och viss förvirring råder. Det stämmer tyvärr att en större kroppsdel anträffades i eller vid vatten i utkanten av centrala U-valla i Bäveån vid marinan. skicka inga PM.. jag förmedlar bara när det finns anledning.

// Information ifrån Facebook.

Så, lite enkelt, vem är du, som vet så mycket, men som inte kan skriva i FB. Självklart frågar jag inte efter dig som person, men som en som vet något och inte riktigt vill berätta allt, varför? Och, om du har viktig info, varför inte kontakta polisen?
Citera
2019-12-12, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erzebet
Tja, det beror ju på vad man har i bevis så att säga. Dom två senaste påverkar inte fallet sa åklagaren efter att hans häktningsframställan inte godtogs. Det betyder att dom har tillräckligt på pojkvännen och att han kan komma att få fler rubriceringar än mord på sig tror jag om dom kan skingra röken kring blodet i bilen. Det är bilen det handlar om givetvis och där har man alltså inte fått de bevis som krävs. Notera att brott som dom två andra är misstänkta för skulle skett 14/15 november alltså i direkt anslutning till att W dödades. Det står i handlingarna som åklagaren lämnat in till domstolen. Jag tror åklagaren letar i blindo på just dom 2 senaste familjemedlemmarna. Pressa den där jäveln vidare och invänta fler analyssvar så kanske det ger sig.

Tack för "goddag yxskaft" svar, jag funderade på UPPSÅT, det gick nog dig helt förbi....
Citera
2019-12-12, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Tack för "goddag yxskaft" svar, jag funderade på UPPSÅT, det gick nog dig helt förbi....

Det är för tidigt att diskutera det i nuläget. Det kan vara allt från planerat till likgiltig. Uppsåtsbedömningar är kluriga dessutom så innan åtal och lite information så blir det väldigt avlägset. Motiv fäller ingen för mord det är ett som däremot är säkert.

Citat:
Problemet, i de flesta av dessa fall, dör inte någon, i detta fallet är det så. Ett ytterligare problem är att den döda har styckats, i någon omfattning. Flera andra i omgivningen verkar uppenbarligen vara involverade i åtminstone styckning och bortforsling av kroppen. DÅ, är det för mig, mer än klart, att oavsett hur döden inträffat, att MGM med familj/släkt, är involverad, helt i linje med vad åklagaren försökt driva.

Det var inte enbart uppsåt du ville diskutera va?
Citera
2019-12-12, 00:23
Bannlyst
Med tanke på att mycket av kommunikationen människor emellan sker via text nuförtiden. När var senaste tidpunkten då någon såg Wilma i verkliga livet?
I teorin så skulle ju mördaren/mördarna kunna skicka meddelanden till hennes anhöriga från hennes telefon, och få dem att tro att hon lever, trots att hon har varit död i flera veckor innan 14 november?

Hon bodde väl i princip hos sin pojkvän, alltså den häktade personen MGM1?
Gick Wilma i skolan eller jobbade, så att någon kunde se henne i verkliga livet på det sättet?
Och borde polisen ha märkt det vid det här laget, hur länge hon varit död, utifrån kroppsdelen de har hittat?
Och om hennes kropp har lagts i en frys under tiden, hur påverkar det?

Ett tidigare dödsdatum skulle kanske kunna förklara det här med Twitter-kontona också, alltså att det skedde konstiga saker med dem långt innan 14 november.
Senast redigerad av vemsa 2019-12-12 kl. 00:29.
Citera
2019-12-12, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Med tanke på att mycket av kommunikationen människor emellan sker via text nuförtiden. När var senaste tidpunkten då någon såg Wilma i verkliga livet?
I teorin så skulle ju mördaren/mördarna kunna skicka meddelanden till hennes anhöriga från hennes telefon, och få dem att tro att hon lever, trots att hon har varit död i flera veckor innan 14 november?

Gick Wilma i skolan eller jobbade, så att någon kunde se henne i verkliga livet på det sättet?
Och borde polisen ha märkt det vid det här laget, hur länge hon varit död, utifrån kroppsdelen de har hittat?

Ett tidigare dödsdatum skulle kanske kunna förklara det här med Twitter-kontona också, alltså att det skedde konstiga saker med dem långt innan 14 november.

Hon ska ju ha varit på fest på onsdagen. Tror att polisen bör ha rätt bra koll på om hon var där eller ej. Ska dessutom ha setts utomhus på torsdagen. Datumen kan jag inte i huvudet.
Men det där faller.
Citera
2019-12-12, 00:37
Medlem
Citat:

Men MGM:s granne hade ju sett henne onsdagen innan den aktuella torsdagen 14 nov.
Vidare hade hon setts under torsdagen till och med, i hur hette det ..Walkeryd? Minns ej,
men man såg henne, det var i samma område som hon bodde senast, hos sin pojkvän.

Hon skulle enligt uppgift här, ha besökt sin syster också, den dagen (torsdagen) men kom inte -
Citera
2019-12-12, 00:39
Medlem
Men skulle inte MGM ha förhörts i går (onsdag?), varför inte ett ord om det i media (som jag sett)?
Citera
2019-12-12, 00:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kjelle83
Hon ska ju ha varit på fest på onsdagen. Tror att polisen bör ha rätt bra koll på om hon var där eller ej. Ska dessutom ha setts utomhus på torsdagen. Datumen kan jag inte i huvudet.
Men det där faller.

Citat:
Ursprungligen postat av Marielo
Men MGM:s granne hade ju sett henne onsdagen innan den aktuella torsdagen 14 nov.
Vidare hade hon setts under torsdagen till och med, i hur hette det ..Walkeryd? Minns ej,
men man såg henne, det var i samma område som hon bodde senast, hos sin pojkvän.

Hon skulle enligt uppgift här, ha besökt sin syster också, den dagen (torsdagen) men kom inte -

I teorin så skulle någon kunna ha klätt ut sig till Wilma, för att "hon" ska synas levande. Allt för att mördaren ska vinna tid. Inte särskilt troligt, men ändå en möjlighet.
Vittnen som säger sig ha sett henne på olika ställen vid en viss tidpunkt, kan även i teorin vara i maskopi med mördaren.

Och det är ändå bra att ha det i åtanke att "hennes" sista kontakt med omvärlden, kan egentligen ha varit från hennes mördare. Tex om mördaren strax efter mordet ser att Wilmas telefon får ett meddelande från pappan där det står:
"jag kommer och hämtar dig nu Wilma, så övningskör vi"
Då kanske mördaren svarar:
"jag kan inte nu tyvärr, imorgon kanske", för att inte pappan ska komma dit och bli misstänksam, och för att mördaren ska vinna tid.
Pappan säger sen till polisen att han fick ett meddelande av Wilma tex klockan 12 på torsdagen, och polisen utgår då ifrån att Wilma var vid liv då, trots att hon var död.
Senast redigerad av vemsa 2019-12-12 kl. 01:03.
Citera
2019-12-12, 01:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Marielo
Men skulle inte MGM ha förhörts i går (onsdag?), varför inte ett ord om det i media (som jag sett)?

Han kanske är i för dåligt psykiskt skick för förhör.
Och det vore inte konstigt, med tanke på att han hålls helt isolerad från omvärlden. Det är egentligen tortyr om du frågar mig.
Citera
2019-12-12, 01:14
Medlem
Turphiees avatar
Citat:
I teorin så skulle någon kunna ha klätt ut sig till Wilma, för att "hon" ska synas levande. Allt för att mördaren ska vinna tid. Inte särskilt troligt, men ändå en möjlighet.
Vittnen som säger sig ha sett henne på olika ställen vid en viss tidpunkt, kan även i teorin vara i maskopi med mördaren.

Och det är ändå bra att ha det i åtanke att "hennes" sista kontakt med omvärlden, kan egentligen ha varit från hennes mördare. Tex om mördaren strax efter mordet ser att Wilmas telefon får ett meddelande från pappan där det står:
"jag kommer och hämtar dig nu Wilma, så övningskör vi"
Då kanske mördaren svarar:
"jag kan inte nu tyvärr, imorgon kanske", för att inte pappan ska komma dit och bli misstänksam, och för att mördaren ska vinna tid.
Pappan säger sen till polisen att han fick ett meddelande av Wilma tex klockan 12 på torsdagen, och polisen utgår då ifrån att Wilma var vid liv då, trots att hon var död.

Ockhams razor var inget för dig va?

Om man tänker på att du registrerade ditt konto på flashback i November 2019, och att du hittills endast kommit med diverse förklaringar som lila gärna kan ses som villospår (först Twitter-cirkusen och nu detta) så skulle du i teorin kunna vara en medhjälpare i mordet, som känner på sig att snaran börjar dras åt, och därför presenterar ideer och sidolinjer på löpande band i hopp om att någon nappar och därför riktar fokus ifrån dig och dina kumpaner... Inte särskilt troligt, men mer troligt än att någon klär ut sig till Wilma för att skapa falska alibin.
Just saying...
Citera
2019-12-12, 01:31
Medlem
grief89s avatar
Citat:
Han kanske är i för dåligt psykiskt skick för förhör.
Och det vore inte konstigt, med tanke på att han hålls helt isolerad från omvärlden. Det är egentligen tortyr om du frågar mig.

Men oj så synd det är om stackars styckmördaren som inte fått se dagsljus på några dagar
Citera
2019-12-12, 01:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Turphiee
Ockhams razor var inget för dig va?

Om man tänker på att du registrerade ditt konto på flashback i November 2019, och att du hittills endast kommit med diverse förklaringar som lila gärna kan ses som villospår (först Twitter-cirkusen och nu detta) så skulle du i teorin kunna vara en medhjälpare i mordet, som känner på sig att snaran börjar dras åt, och därför presenterar ideer och sidolinjer på löpande band i hopp om att någon nappar och därför riktar fokus ifrån dig och dina kumpaner... Inte särskilt troligt, men mer troligt än att någon klär ut sig till Wilma för att skapa falska alibin.
Just saying...

Jag skrev tydligt att det inte är särkskilt troligt, men ändå en möjlighet.
Du läste kanske inte resten av inlägget heller, andra stycket? Är det som står där ett otroligt scenario?
Senast redigerad av vemsa 2019-12-12 kl. 01:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in