2019-12-11, 23:12
Medlem
MauricePs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldenman1
En ung snygg tjej skulle inte tända på en medelålders sunkig man. Tror inte ett dugg på att hon ens pratade med honom utan han drog en lögn för att verka familjär.

Jag fattar inte heller det där med "medelålders sunkig man" att det skulle vara nåt attraktivt, men tänk på att BO blev ihop med sin pojkvän som är 5 år äldre än henne. Nånting kan det ju ligga i det, hennes föräldrar har ju skilt sig, vi vet inte om det var en lugn eller bråkig skilsmässa. Barn tar ofta på sig skulden för det som skett vid en skilsmässa om man inte tar hand om barnen i första hand och låter dom inte vara involverade i skilsmässan. Vi vet inte Wilmas tankar och förehavanden. Så det kan vara åt vilket håll som helst och föräldrarna är dom sista som får veta. Tro mig jag har två döttrar på 25 o 26, så jag vet.
Citera
2019-12-11, 23:13
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fika-paus
Ok polisem går kanske aldrig ut och säger 'sannolikt misstänkt' av typ spaningstekniska skäl. Ok
Polisen sätter inte den rubriken, det är åklagaren och varför skulle domaren godkänna häktning om inget bevis mot mannen finns
Citera
2019-12-11, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fika-paus
Ang häktningsförhandlingarna av mgm2&3 läser jag nu 'misstänkta för skyddande av brottsling, grovt brott, samt brott mot griftefriden, säger kammaråklagare Jim Westerberg i ett pressmeddelande'.

Det där 'grovt brott' är ju inte specificerat... eller har det kanske gjorts?
Det är ju så mkt info så jag har mkt möjligt missat ngt.

Och även om pappan var här först har ju sonen varit här under en mer formbar tid i sitt liv.

Skulle jag nu ha citerst skribent för tydlighet?

Skyddande av brottsling, grovt brott = Grovt skyddande av brottsling.
Det heter så om brottet är grovt och det grova brottet har andra straffbestämmelser men inte någon egen paragraf.
Citera
2019-12-11, 23:16
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
https://www.facebook.com/t.shabaz
varför? Jo, MGM är med bland vänner men vem är han? Släkting t T?
Citera
Medlem
MauricePs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
Polisen sätter inte den rubriken, det är åklagaren och varför skulle domaren godkänna häktning om inget bevis mot mannen finns

Så att han inte hindrar utredningen, flyr från landet eller annan orsak.
Det behöver inte vara själva brottet i sig, han kan ju vara delaktig till mord tex.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Häktningsframställningarna:

https://minfil.com/t6uey4Efn0/Uddevalla_TR_B_3280-19_Aktbil_40_pdf
https://minfil.com/Hcu6yaE4n0/Uddevalla_TR_B_3280-19_Aktbil_41_pdf

Häktningsframställningar från 9/12

Citat:
Ursprungligen postat av flashblakk
ok, tack

Men nån slags häktningsförhandling då?
Med namn mm
Citera
2019-12-11, 23:23
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MauriceP
Det där med "alltid kom till honom om det var något problem mellan henne och MGM", är ju lite lurigt.
Pojkvännen då? Det är ju hans pappa, då borde väl pojkvännen prata med sin pappa och inte BO med pojkvännens pappa utan Wilma borde väl prata med sin egna pappa eller?
Kan det vara så att BO startar bråk för att träffa pojkvännens pappa???

Vad har du för källa till det påståendet, mer än pappan själv? En av de misstänkta.
Citera
2019-12-11, 23:26
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Så att han inte hindrar utredningen, flyr från landet eller annan orsak.
Det behöver inte vara själva brottet i sig, han kan ju vara delaktig till mord tex.
Det var ett svar till ett nyregistrerat konto som hade teori om att han skulle va oskyldig och blivit häktad som skydd.
Citera
2019-12-11, 23:41
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Enligt polisen är mordplatsen endast sannolik, man har inga bevis för att det är det.
Varför kom inte Wilma fram till sin syster?
Vem gick på 44:an mot Fjällvägsmotet på torsdags eftermiddagen i samma typ av kappa som BO?
Kan Wilma redan varit hos systern fast systern inte var hemma, kanske bara systerns man var hemma?
Amal Kaled Al Zabe
t Wilma har varit synlig på sociala medier på torsdags morgonen?
Och därefter återgår till att skriva att Wilma inte har lämnat nåt spår på sociala medier sen onsdagen.
Wilmas syster har precis flyttat från Edingsvägen 22 till Håljutegatan 8A 1 december som inte alls är långt från Göteborgsvägen 23C. Och hennes man är inte skriven på den nya adressen.
Svartsjukedrama innehåller tre personer, polisen förutsatte att Wilmas pojkvän var nr:2 men man har inte gått ut med vem som skulle vara nr:3 i dramat. Polisens chefsutredare har från början innan man börjat utredningen antagit åsikten att "det är ett svartsjukedrama och att pojkvännen är den försmäktade partnern". Tack vare detta missar man andra scenarion som skulle behövas utredas.
En teori:
Tänk om Wilmas syster gått ifrån sin man på grund av hon känner sig bedragen men hon vet inte vem det är. Förrens den där torsdagen när Wilma kommer tidigt och träffar bara systerns man och sen går hon hem igen. Senare på kvällen hittar systern nåt som tillhör Wilma och som hon borde ha på sig. Eller så bekänner hennes man färg och talar om vem han har bedragit henne med. Då kan det ha blivit ett blixt nedslag i systerns huvud som har Wilma som sin älsklings syster som sviker henne å det grövsta. Då blir hon inte glad. Säg att systern tar bilen och åker efter Wilma och får tag på henne innan hon kommer till Göteborgsvägen 31 och tar med henne i bilen och kör nånstans och pratar och där går allt fel och BO bragds om livet. Systern lägger BO i bakluckan och kör hem och hämtar en sopade och kör sen till badplatsen där hon gräver ner BO.
Jag tycker det är alldeles utmärkt att du funderar i andra banor än de som allt kretsar kring här. Däremot är det många detaljer i din teori som är lite för intrikata. Men det vore dumt att helt utesluta att hon mött någon annan på natten efter att ha lämnat pojkvännen. Den tesen hade man nog rätt länge, tills mgms beteende och fynd i lägenheten fick polisen att inrikta sig på honom och hans lägenhet.
Alternativt har de skilts efter gräl och han åker ifatt henne senare. Spår i lägenheten kan ju följt med hans kläder eller vapen/verktyg.
Citera
2019-12-11, 23:54
Medlem
En sak, som givit hundratals av trådinlägg, är om det finns något uppsåt ( det flesta är ju bekväma med att MGM varit delaktig till att WA är död...).

Jag vill bara konstatera, att det både finns, och inte finns, motiv.

Det finns mängder av motiv, otrohet, hot om separation, "heder" byggd på konvertering och vägran, ev. graviditet ( intressant om kroppen hittas..), annan utsedd kvinna för "mannen" och massor med fler.

Men det finns också möjligheten till en ungdomsrelation, kom ihåg att vi pratar om tonåringar, när de träffades, som av massor med skäl tagit slut.

Problemet, i de flesta av dessa fall, dör inte någon, i detta fallet är det så. Ett ytterligare problem är att den döda har styckats, i någon omfattning. Flera andra i omgivningen verkar uppenbarligen vara involverade i åtminstone styckning och bortforsling av kroppen. DÅ, är det för mig, mer än klart, att oavsett hur döden inträffat, att MGM med familj/släkt, är involverad, helt i linje med vad åklagaren försökt driva.

Uppsåtet, där behöver massor med mer info till, för att det ska kunna fastställas.
Citera
2019-12-11, 23:57
Medlem
minhamsters avatar
Det finns mycket mer info på Facebook. Konstigt att det inte har delats hit på Skvallersidan.. Jag är ingen närstående eller bor inte nära västkusten men dom flesta ungdomar som är runt 18år i U-valla vet väldigt mycket och många (+500st) som har varit inne på förhör och fått samma frågor och via det så har några på Facebook ringat in GM och MGM 1 & 2 sen dag 2 .

GM´s Arbetskamrater & familj och MGM 1 närstående och förskolepersonal till MGM 2 familj har inseende i familjen och vissa har pratat mer än vad som framkommit här.

Det finns mer info ang båt men vi kan inte skriva mer då jag inte vill riskera outa mig. Det finns oförklarliga avvikelser på GM föräldrars dagliga verksamhet (arbete) under dagarna då Willma försvann OCH Senare anmäld försvunnen som inte är normal.

Återkommer mer mer info när jag vet säkert, dock är en svart större bil inne på NFC men det finns visst 2st och viss förvirring råder. Det stämmer tyvärr att en större kroppsdel anträffades i eller vid vatten i utkanten av centrala U-valla i Bäveån vid marinan. skicka inga PM.. jag förmedlar bara när det finns anledning.

// Information ifrån Facebook.
Citera
2019-12-12, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
En sak, som givit hundratals av trådinlägg, är om det finns något uppsåt ( det flesta är ju bekväma med att MGM varit delaktig till att WA är död...).

Jag vill bara konstatera, att det både finns, och inte finns, motiv.

Det finns mängder av motiv, otrohet, hot om separation, "heder" byggd på konvertering och vägran, ev. graviditet ( intressant om kroppen hittas..), annan utsedd kvinna för "mannen" och massor med fler.

Men det finns också möjligheten till en ungdomsrelation, kom ihåg att vi pratar om tonåringar, när de träffades, som av massor med skäl tagit slut.

Problemet, i de flesta av dessa fall, dör inte någon, i detta fallet är det så. Ett ytterligare problem är att den döda har styckats, i någon omfattning. Flera andra i omgivningen verkar uppenbarligen vara involverade i åtminstone styckning och bortforsling av kroppen. DÅ, är det för mig, mer än klart, att oavsett hur döden inträffat, att MGM med familj/släkt, är involverad, helt i linje med vad åklagaren försökt driva.

Uppsåtet, där behöver massor med mer info till, för att det ska kunna fastställas.

Tja, det beror ju på vad man har i bevis så att säga. Dom två senaste påverkar inte fallet sa åklagaren efter att hans häktningsframställan inte godtogs. Det betyder att dom har tillräckligt på pojkvännen och att han kan komma att få fler rubriceringar än mord på sig tror jag om dom kan skingra röken kring blodet i bilen. Det är bilen det handlar om givetvis och där har man alltså inte fått de bevis som krävs. Notera att brott som dom två andra är misstänkta för skulle skett 14/15 november alltså i direkt anslutning till att W dödades. Det står i handlingarna som åklagaren lämnat in till domstolen. Jag tror åklagaren letar i blindo på just dom 2 senaste familjemedlemmarna. Pressa den där jäveln vidare och invänta fler analyssvar så kanske det ger sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in