2019-12-08, 09:51
Medlem
menpallas avatar
Nån som känner igen texten "Another way, another day, its not forever" från mitten av 90 talet? Grym låt men hittar ingenting när jag söker på texten trots att den spelades hela tiden och var väldigt känd på den tiden.
Citera
2019-12-08, 14:36
Medlem
Rumpis78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av menpalla
Nån som känner igen texten "Another way, another day, its not forever" från mitten av 90 talet? Grym låt men hittar ingenting när jag söker på texten trots att den spelades hela tiden och var väldigt känd på den tiden.
Är det Real mccoy "Another night" tro?
Citera
2019-12-08, 21:45
Medlem
Besticks avatar
Citat:
Lite långsökt kanske men jag kom att tänka på denna... https://www.youtube.com/watch?v=hWaY90qmWTI
Citera
2019-12-09, 21:17
Medlem
Citat:

Not forever med Popsicle kanske?
Citera
2019-12-09, 23:24
Medlem
Besticks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av metallian
Not forever med Popsicle kanske?
Se mitt inlägg ovanför ditt...
Citera
2019-12-10, 07:38
Medlem
Kommer någon ihåg den här låten som var omgjord fast hade samma refräng som i låten men det var en kille som sjöng/rappade i den. Den finns dessvärre inte på Youtube & den hade sångtiteln som ”Alltid Samma Känsla”
Har letat som fæn men hittar den inte 😞
Tänkte om någon hade den nerladdad som fil i sin dator eller något.
Med vänlig hälsning

https://youtu.be/QHnga0owQ-0
Citera
2019-12-10, 17:45
Medlem
Madgetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fu-King
Vad heter fjärde killen i "Triad"? Varför är han tillagd i videon? https://m.youtube.com/watch?feature=share&v=w-Fw484lBeA

Vill också veta vad den skojarn heter. Tittade igenom vilka Lundell jobbat med under 80-talet men hittade ingen lämplig kandidat där.
Citera
2019-12-10, 22:31
Medlem
HasseBanans avatar
Söker en låt, en house-låt från slutet av 80- början av 90-talet, där en kvinnlig sångerska sjunger "Shaaare my life" eller liknande. Både rösten och låten känns väldigt bekant och har ett sound som är ganska typiskt för house-musiken från den tiden, en skön låt tyckte jag när jag hörde den. Och så en skön pianoslinga som upprepas.
Citera
2019-12-11, 06:05
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von.Jekwel
Är det någon här som vet vad låten de spelar i början av Daniels jojk-klippet heter? Alltså inte Daniels jojk utan bakgrundsmusiken snarare? De första 15 sekunderna av klippet tänker jag på.

Tack på förhand!
Apropå jojk. Under 80-talet var det en jojklåt som spelades rätt ofta men jag kan omöjligt minnas artistens namn eller låtens titel.

Minnet är kanske inte det bästa men i jämförelse med de jojklåtar jag hört på senare år lät låten jag efterlyser mest som lolololololololololo lolo osv.

I text ser det ju fullständigt helidiotiskt ut men melodin satte sig direkt och är ingenting man glömmer. Jag har googlat som en galning efter klassiska jojklåtar etc men inte hittat någonting.
Citera
2019-12-11, 23:57
Medlem
Det är en låt som gick mycket 1995. Kanske kan det kategoriseras som en mix mellan rap och euro dance: en svart sångare sjunger, blå bakgrund om jag inte minns fel, och tågvagnar. Återkommande melodi är - ni får ursäkta jag minns inte sångtexten exakt - "Are you ready, are you ready man are you ready, bla bla a a a a a, are you ready?" Jädrigt catchy.

Jag har tittat på youtubes hundra största hits för åren 1994, 1995 och 1996 tyvärr finns den inte med. Den gick rätt mycket på MTV under en kort tid.

Supersnällt om nån har koll och vill dela med sig.
Citera
2019-12-12, 00:47
Medlem
zuppja0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Apropå jojk. Under 80-talet var det en jojklåt som spelades rätt ofta men jag kan omöjligt minnas artistens namn eller låtens titel.

Minnet är kanske inte det bästa men i jämförelse med de jojklåtar jag hört på senare år lät låten jag efterlyser mest som lolololololololololo lolo osv.

I text ser det ju fullständigt helidiotiskt ut men melodin satte sig direkt och är ingenting man glömmer. Jag har googlat som en galning efter klassiska jojklåtar etc men inte hittat någonting.

Kanske klassikern: https://www.youtube.com/watch?v=oavMtUWDBTM
Citera
2019-12-12, 00:48
Medlem
zuppja0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HasseBanan
Söker en låt, en house-låt från slutet av 80- början av 90-talet, där en kvinnlig sångerska sjunger "Shaaare my life" eller liknande. Både rösten och låten känns väldigt bekant och har ett sound som är ganska typiskt för house-musiken från den tiden, en skön låt tyckte jag när jag hörde den. Och så en skön pianoslinga som upprepas.
Bergis denna: https://youtu.be/M0quXl_od3g?t=95
Senast redigerad av zuppja0 2019-12-12 kl. 00:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in