2019-11-28, 02:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kupongfritt
Knepigt, men Kenneth & The Knutters - En riktig man då?

Nope, ingen tur där heller.
Citera
2019-11-28, 21:11
Medlem
Tjena!

Minns att jag för ett par år sedan stötte på en spännande låt i hardstyle/techo-stuk, men som började med en text i introt, samt i mitten någonstans, till toner av "Lilium", introt till Elfen Lied. Sjunget av en kvinna. Hon sjöng något i stil med "Can you feel the deep pumping bass, it gave the rebels their first breath" i det andra stycket, något om the skylines i introt.
Däremellan var det mer hardstyle/techno med en manlig aggressiv röst. Det enda jag minns att han sjöng är någonstans i mitten/närmre slutet, där han sjunger "The killer killing you [...] (eller the murderer murders you, eller någon kombination där)". Hur som helst om någon robot/mördare.

Jag har googlat förgäves, antigen minns jag texten fel eller så har låten helt försvunnit från internet. Troligen det första alternativet då jag har ett distinkt minne av att ha kollat upp lyrics när jag var yngre.
Jag hittade låten i en youtubevideo där jag trodde att Lilium-delen var introt till videon, som sedan gick över till en helomvändning i hardstylen, om någon skulle råkat se den :P
Senast redigerad av SI 2019-11-28 kl. 21:18.
Citera
2019-11-28, 21:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Xariez
Söker för en vän, dock med ganska lite detaljer tyvärr: Svensk låt, med ganska bra tempo, och kanske lite raggarstil i det hela, sjunger om svett/alkohol/sprit?

Hmm, ja det var ju ingen lätt nöt att knäcka. Kan det vara något i stil med Svenne rubins, ronny & ragge, joddla med siv, kenneth & the knutters eller kanske rövballebandet?
Citera
2019-12-01, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xariez
Söker för en vän, dock med ganska lite detaljer tyvärr: Svensk låt, med ganska bra tempo, och kanske lite raggarstil i det hela, sjunger om svett/alkohol/sprit?

Jävlaranamma har en del låtar med alkoholromantik.
Citera
2019-12-01, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kanelipulla
Jag visste att ingen skulle komma på vad låten heter.. tydligen fick jag ingen hjälp här inne heller.

På gitarrerna låter det som Royal Blood men jag känner inte igen låten.
Citera
2019-12-01, 16:46
Medlem
Rumpis78s avatar
Satt och diskuterade med en polare i helgen om ett musikprogram som gick när vi var små. TROR det var Bagen, men är osäker. Programledaren var iallafall Kaj Kindvall tror jag. Hursomhelst så kom vi båda ihåg en video med en kille och tjej med långt svart hår och typ svarta topphattar som letade efter en diamant, men vi kan inte komma på vad gruppen eller låten hette! Har för mig att det var nåt med "Casablanca". Nån som är gammal nog att veta??
Citera
2019-12-05, 21:27
Medlem
Muminmuggos avatar
Behöver hjälp o hitta likheten med denna låten https://www.youtube.com/watch?v=DZ3g7GXwlUA

Får flashbacks från Macklemore eller Yelawolf

Snälla hjälp!!
Citera
2019-12-05, 23:37
Medlem
HälsingeBockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muminmuggo
Behöver hjälp o hitta likheten med denna låten https://www.youtube.com/watch?v=DZ3g7GXwlUA

Får flashbacks från Macklemore eller Yelawolf

Snälla hjälp!!
Jag tycker att låten har vissa likheter med Jeff Beck, Rod Stewart - People Get Ready
www.youtube.com/watch?v=yC_j_dzkaVE
Citera
2019-12-05, 23:47
Medlem
HälsingeBockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpis78
Satt och diskuterade med en polare i helgen om ett musikprogram som gick när vi var små. TROR det var Bagen, men är osäker. Programledaren var iallafall Kaj Kindvall tror jag. Hursomhelst så kom vi båda ihåg en video med en kille och tjej med långt svart hår och typ svarta topphattar som letade efter en diamant, men vi kan inte komma på vad gruppen eller låten hette! Har för mig att det var nåt med "Casablanca". Nån som är gammal nog att veta??
Om programledaren var Kaj Kindvall hette programmet nog Videobeat som senare ersattes av Bagen, men då med Cia Berg.
Videobeat sändes någon gång runt 1983/84.
Jag kommer tyvärr inte på vilken video du minns men jag återkommer om jag löser detta.
Citera
2019-12-06, 08:19
Medlem
Muminmuggos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HälsingeBocken
Jag tycker att låten har vissa likheter med Jeff Beck, Rod Stewart - People Get Ready
www.youtube.com/watch?v=yC_j_dzkaVE
Jävlar va lik :O
Citera
2019-12-06, 12:44
Medlem
Rumpis78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HälsingeBocken
Om programledaren var Kaj Kindvall hette programmet nog Videobeat som senare ersattes av Bagen, men då med Cia Berg.
Videobeat sändes någon gång runt 1983/84.
Jag kommer tyvärr inte på vilken video du minns men jag återkommer om jag löser detta.
Aha, ok. Ja, det vore verkligen toppen om du lyckas komma på vilken grupp och video jag menar!
Citera
2019-12-06, 16:04
Medlem
kaempfers avatar
Hej jag söker en redig redneck-dänga!

Jag är lite osäker på texten, därför jag har svårt att hitta den (misstänker jag)..

Vad jag kommer ihåg:

Men något i stil med "you can take my guns/weapons but get rid of the criminals first" samt att jag TROR att en del med "what we need is a little bit more" någonting är väldigt återkommande i låten (kanske tom refräng).

Tacksam för hjälp!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in