Citat:
Ursprungligen postat av
Grand-canyon
Instämmer i ditt resonemang.
Ett konstaterande att offret är dött, tar musten ur fortsatt sökande.
Och koncentrerar sökandet till ”fel” plats. Om mgm varit så smart vet jag Dock inte.
Tror inte vi kan förvänta oss ett erkännande om farsan har vart med.
Då röjer han honom också.
När mordet väl var ett faktum kunde mgm och eventuella medhjälpare, om de fanns i närheten redan omedelbart efter, han kunde ju inte veta att det skulle gå 5 dagar innan han greps och innan det blev husrannsakan. Det brinner nog i knutarna att få undan bevisen fort. Vem kommer att bli först misstänkt, pojkvännen så klart, grannar har sett henne i huset.
Jag tror de med stor brådska har hjälpt mgm att få ut kroppen, kläder ev mordvapen, hans kläder och städa.
Om man inte, vilket jag inte tror, planerat mord i förväg så är det säkrast med en tillfällig förvaring. Om pappa o ev mamma vill skydda mgm så tänker de att det är bäst han inte vet var. Han kommer ju att bli förhörd. De tar hand om bevisen och mgm slipper ljuga om den biten. Han vet inte. När man gjort en plan och kanske skaffat/ köpt fler medhjälpare - som inte heller behöver veta allt utan bara tar hand om en liten del, t ex göra sig av med en bil då är det dags att kvarlevorna ”göms” på något omöjligt sätt, ingen kan hitta det mer. Att man planterat en del som ger Ws familj klarhet i att hon är död kan vara ett sätt att ge dem ett avslut. Man vill att de får ro och slutar leta. Men de inblandade är fast beslutna att aldrig erkänna och inte ta på sig ansvar för sina gärningar. Här krävs nog extremt skickliga psykologer för att knäcka den tystnaden.