2019-12-11, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
Han är sannolikt misstänkt för mord så nej, han är inget oskyldigt vittne

Du säger det själv, sannoligt misstänkt, inte dömd, saker och ting kan ändras allteftersom....
Citera
2019-12-11, 22:36
Medlem
Hört rykte om att Wilma vet vem som utförde mordbranden på orienthallen.

https://www.expressen.se/gt/housam-efter-branddadet-16-familjer-som-paverkas/
Citera
2019-12-11, 22:39
Medlem
MauricePs avatar
Enligt polisen är mordplatsen endast sannolik, man har inga bevis för att det är det.
Varför kom inte Wilma fram till sin syster?
Vem gick på 44:an mot Fjällvägsmotet på torsdags eftermiddagen i samma typ av kappa som BO?
Kan Wilma redan varit hos systern fast systern inte var hemma, kanske bara systerns man var hemma?
Varför säger systern (Emxxlie C A) att det inte fanns spår av Wilma på sociala medier sen i onsdags i sina upplägg på facebook om Wilmas försvinnande dom 4-5 första dagarna efter försvinnandet och sen den 5 eller 6 gången skriver att Wilma har varit synlig på sociala medier på torsdags morgonen?
Och därefter återgår till att skriva att Wilma inte har lämnat nåt spår på sociala medier sen onsdagen.
Wilmas syster har precis flyttat från Edingsvägen 22 till Håljutegatan 8A 1 december som inte alls är långt från Göteborgsvägen 23C. Och hennes man är inte skriven på den nya adressen.
Svartsjukedrama innehåller tre personer, polisen förutsatte att Wilmas pojkvän var nr:2 men man har inte gått ut med vem som skulle vara nr:3 i dramat. Polisens chefsutredare har från början innan man börjat utredningen antagit åsikten att "det är ett svartsjukedrama och att pojkvännen är den försmäktade partnern". Tack vare detta missar man andra scenarion som skulle behövas utredas.
En teori:
Tänk om Wilmas syster gått ifrån sin man på grund av hon känner sig bedragen men hon vet inte vem det är. Förrens den där torsdagen när Wilma kommer tidigt och träffar bara systerns man och sen går hon hem igen. Senare på kvällen hittar systern nåt som tillhör Wilma och som hon borde ha på sig. Eller så bekänner hennes man färg och talar om vem han har bedragit henne med. Då kan det ha blivit ett blixt nedslag i systerns huvud som har Wilma som sin älsklings syster som sviker henne å det grövsta. Då blir hon inte glad. Säg att systern tar bilen och åker efter Wilma och får tag på henne innan hon kommer till Göteborgsvägen 31 och tar med henne i bilen och kör nånstans och pratar och där går allt fel och BO bragds om livet. Systern lägger BO i bakluckan och kör hem och hämtar en sopade och kör sen till badplatsen där hon gräver ner BO.
Citera
2019-12-11, 22:46
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av löktårta
Ja, det gjorde de (MGM2&3). Bistod med styckning, ev bränning, dumpning och uppstädande. Mordet/dråpet klarade MGM själv av med bravur.
Tror du verkligen det att mamman/frun klarat detta? Jag undrar jag. Hon fick fysiskt stöd då hon skulle in i Tingsrätten. Skall kolla åldern på frun, kanske fru nr 2 har för mig hon inte är gammal nog a vara mamma t T...
Citera
2019-12-11, 22:48
Medlem
tinkyminkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MauriceP
Enligt polisen är mordplatsen endast sannolik, man har inga bevis för att det är det.
Vem gick på 44:an mot Fjällvägsmotet på torsdags eftermiddagen i samma typ av kappa som BO?
Kan Wilma redan varit hos systern fast systern inte var hemma, kanske bara systerns man var hemma?
Varför säger systern (Emxxlie C A) att det inte fanns spår av Wilma på sociala medier sen i onsdags i sina upplägg på facebook om Wilmas försvinnande dom 4-5 första dagarna efter försvinnandet och sen den 5 eller 6 gången skriver att Wilma har varit synlig på sociala medier på torsdags morgonen?
Och därefter återgår till att skriva att Wilma inte har lämnat nåt spår på sociala medier sen onsdagen.
Wilmas syster har precis flyttat från Edingsvägen 22 till Håljutegatan 8A 1 december som inte alls är långt från Göteborgsvägen 23C. Och hennes man är inte skriven på den nya adressen.
Svartsjukedrama innehåller tre personer, polisen förutsatte att Wilmas pojkvän var nr:2 men man har inte gått ut med vem som skulle vara nr:3 i dramat. Polisens chefsutredare har från början innan man börjat utredningen antagit åsikten att "det är ett svartsjukedrama och att pojkvännen är den försmäktade partnern". Tack vare detta missar man andra scenarion som skulle behövas utredas.
En teori:
Tänk om Wilmas syster gått ifrån sin man på grund av hon känner sig bedragen men hon vet inte vem det är. Förrens den där torsdagen när Wilma kommer tidigt och träffar bara systerns man och sen går hon hem igen. Senare på kvällen hittar systern nåt som tillhör Wilma och som hon borde ha på sig. Eller så bekänner hennes man färg och talar om vem han har bedragit henne med. Då kan det ha blivit ett blixt nedslag i systerns huvud som har Wilma som sin älsklings syster som sviker henne å det grövsta. Då blir hon inte glad. Säg att systern tar bilen och åker efter Wilma och får tag på henne innan hon kommer till Göteborgsvägen 31 och tar med henne i bilen och kör nånstans och pratar och där går allt fel och BO bragds om livet. Systern lägger BO i bakluckan och kör hem och hämtar en sopade och kör sen till badplatsen där hon gräver ner BO.

Personen som du skriver om nu är inte Wilmas syster.
Citera
2019-12-11, 22:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Novotar
Tror du verkligen det att mamman/frun klarat detta? Jag undrar jag. Hon fick fysiskt stöd då hon skulle in i Tingsrätten. Skall kolla åldern på frun, kanske fru nr 2 har för mig hon inte är gammal nog a vara mamma t T...

Möjligen. Hon har iaf haft vetskap, vilket räcker för anhållan.
Citera
2019-12-11, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novotar

Det finns bara en fru vilket är mamman.
Hon var 17 när sonen föddes, inte 7. Så jo hon är gammal nog.
Citera
2019-12-11, 22:50
Medlem
Ang häktningsförhandlingarna av mgm2&3 läser jag nu 'misstänkta för skyddande av brottsling, grovt brott, samt brott mot griftefriden, säger kammaråklagare Jim Westerberg i ett pressmeddelande'.

Det där 'grovt brott' är ju inte specificerat... eller har det kanske gjorts?
Det är ju så mkt info så jag har mkt möjligt missat ngt.

Och även om pappan var här först har ju sonen varit här under en mer formbar tid i sitt liv.

Skulle jag nu ha citerst skribent för tydlighet?
Citera
2019-12-11, 22:51
Medlem
Attackocopters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MauriceP
En teori:
Varför slutade du när sagan började bli spännande?

..... plötsligt får en del av BO’s kropp inte bara egna ben utan även armar som den gräver sig ut med. Den okända kroppsdelen studsar iväg och hittas snart utav polisen. MGM1 som nu sitter häktad gör det tack vare att han oturligt nog halalade en get i badkaren samma kväll och bängens forensiker har fortfarande inte listat ut att det är getblod dom hittat. Nä nu kan jag släcka lampan och somna på stört. Tack för en bra saga 👍
Citera
2019-12-11, 22:53
Medlem
MauricePs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
OM nu Wilma var islamiskt gift med MGM enligt kk-ritualen som du nämnde tidigare: Menar du att de skulle genomföra en sån ceremoni utan Wilmas föräldrars vetskap???

Det skulle i så fall kunna förklara att MGMs pappa, alldeles i början av utredningen och söket efter Wilma, sa att hon "alltid kom till honom om det var något problem mellan henne och MGM".

Det låter ju helt sanslöst illa. Skulle det verkligen kunna stämma?

Det där med "alltid kom till honom om det var något problem mellan henne och MGM", är ju lite lurigt.
Pojkvännen då? Det är ju hans pappa, då borde väl pojkvännen prata med sin pappa och inte BO med pojkvännens pappa utan Wilma borde väl prata med sin egna pappa eller?
Kan det vara så att BO startar bråk för att träffa pojkvännens pappa???
Citera
2019-12-11, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
Han är sannolikt misstänkt för mord så nej, han är inget oskyldigt vittne
Ok polisem går kanske aldrig ut och säger 'sannolikt misstänkt' av typ spaningstekniska skäl. Ok
Citera
2019-12-11, 22:55
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Instämmer i ditt resonemang.
Ett konstaterande att offret är dött, tar musten ur fortsatt sökande.
Och koncentrerar sökandet till ”fel” plats. Om mgm varit så smart vet jag Dock inte.

Tror inte vi kan förvänta oss ett erkännande om farsan har vart med.
Då röjer han honom också.
När mordet väl var ett faktum kunde mgm och eventuella medhjälpare, om de fanns i närheten redan omedelbart efter, han kunde ju inte veta att det skulle gå 5 dagar innan han greps och innan det blev husrannsakan. Det brinner nog i knutarna att få undan bevisen fort. Vem kommer att bli först misstänkt, pojkvännen så klart, grannar har sett henne i huset.
Jag tror de med stor brådska har hjälpt mgm att få ut kroppen, kläder ev mordvapen, hans kläder och städa.
Om man inte, vilket jag inte tror, planerat mord i förväg så är det säkrast med en tillfällig förvaring. Om pappa o ev mamma vill skydda mgm så tänker de att det är bäst han inte vet var. Han kommer ju att bli förhörd. De tar hand om bevisen och mgm slipper ljuga om den biten. Han vet inte. När man gjort en plan och kanske skaffat/ köpt fler medhjälpare - som inte heller behöver veta allt utan bara tar hand om en liten del, t ex göra sig av med en bil då är det dags att kvarlevorna ”göms” på något omöjligt sätt, ingen kan hitta det mer. Att man planterat en del som ger Ws familj klarhet i att hon är död kan vara ett sätt att ge dem ett avslut. Man vill att de får ro och slutar leta. Men de inblandade är fast beslutna att aldrig erkänna och inte ta på sig ansvar för sina gärningar. Här krävs nog extremt skickliga psykologer för att knäcka den tystnaden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in