Citat:
Ursprungligen postat av
impulsiviteten
Stämmer helt. Däremot kan en se vissa undantag när det gäller hur pass emotionellt intelligenta föräldrarna är (vilket folk från MENA oftast inte är sorry not sorry) och huruvida mycket deras föräldraskap väger tyngre än heder.
Det förekommer även könsrelaterade undantag - söner har oftast större chans att återaccepteras i familjen då de ses som avkomman som kommer föra släktet vidare. Som flicka däremot är chansen väldigt låg beroende på vad du har gjort och med tanke på att heder sitter mellan dotterns ben för vissa så kan ni fritt spekulera i vad som kommer hända den här flickan om hon har utomäktenskapligt sex exempelvis.....
Du som får starka trollvibbar av mig, hur vet du med sådan säkerhet vilken omgivning MGM och hans klan kommer från? Det är ett faktum i MENA att mord inte är ett lika allvarligt brott som exempelvis utomäktenskapligt samlag. Tvärtom, det till och med förespråkas i form av korrigerande mord.
Om du fortfarande får trollvibbar av mig kan jag mer en gärna skicka mitt LVU-beslut till dig över PM.

Berätta om för mig, varför de strängaste och mest auktoritära islamiska regimerna i mellanöstern ligger i botten när det gäller mordstatistik? Jo, mord är ett extremt allvarligt brott, och det blir inte individen som lider, nej. Klaner och stammar går mot varandra och det resulterar till långvariga blodsfejder.
Jag bryr mig inte om din snyfthistoria som sagt. Hundratusentals MENA har ett bra förhållande med sina föräldrar, lärare, och andra i samhället. Du blev ett omhändertaget psykfall. Sånt händer.
Sedan vill jag säga till alla här att pga MGM och Wilmas ålder så är det högst osannolikt att MGM eller hans föräldrar är stränga muslimer. Det är absolut förbjudet, "haram" att två icke-gifta bor ensamma under samma tak. Efter att de skrivit kontraktet så bor de separata tills giftemål.
Jag tror med stor sannolikhet att MGM är en shafimuslim. Om vi placerar rättskolorna på en linje och vi placerar de "strängaste" först så hade Shafi varit efter Hanbali (wahabbister,salafister).