2019-12-11, 22:02
Medlem
Clock10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
Så vitt jag vet har inga uppgifter om det nått allmänheten. Polisen kan omöjligen ha missat att kolla sånt, sen hur mycket det inneburit vet bara de själva.

Okej. Jag anser att om mordplatsen kan lokaliseras eller ett eventuellt mordvapen så kan man få reda hur detta kan ha gått till. Någonting måste polisen ha kunnat hitta kan man tycka i de hem tillhörande pojkvän och hans familj man gjort husrannsakan i. Själv upplever jag efter att följt detta att Wilma kan lurats till någon enslig plats av pojkvän och eventuellt medhjälpare till gärningsman vilket gjort att polisen ej kunnat hitta stackarens kvarlevor förutom den kroppsdel man sägs ha hittat.
Senast redigerad av Clock10 2019-12-11 kl. 22:04.
Citera
2019-12-11, 22:06
Medlem
flashblakks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
Kan detta vara samma person fast bilden till v 5 år yngre?.
https://imgur.com/a/CMrtnjr

Nej, ser inte alls ut att vara samma

Den ena har mer kupade ögon och smalare läppar

Varför undrar du?
Citera
2019-12-11, 22:11
Medlem
MauricePs avatar
Det finns ett ställe till där det kan vara lätt att gräva och det är Bjursjöns Badplats och markerna omkring där.
Det är förmodligen ett djur som försökt dra ut eller upp kroppen från marken eller nåt ställe och på så vis dragit i huvudet eller halsen. Om kroppen ligger i blöt sand så orkar inget djur dra upp kroppen för den sitter som gjuten i sanden. Då tar dom det dom kommer åt och sen täpper dom igen gropen och har det som sitt förråd tills nästa gång dom behöver äta eller så. Har det sen regnat efter det så syns det inte att någon grävt där, det gäller också i sand i vattenbrynet.
Citera
2019-12-11, 22:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Clock10
Okej. Jag anser att om mordplatsen kan lokaliseras eller ett eventuellt mordvapen så kan man få reda hur detta kan ha gått till. Någonting måste polisen ha kunnat hitta kan man tycka i de hem tillhörande pojkvän och hans familj man gjort husrannsakan i. Själv upplever jag efter att följt detta att Wilma kan lurats till någon enslig plats av pojkvän och eventuellt medhjälpare till gärningsman vilket gjort att polisen ej kunnat hitta stackarens kvarlevor förutom den kroppsdel man sägs ha hittat.

Min teori:

Mordplats = MGM:s bostad
Mordvapen = MGM:s näve
Citera
2019-12-11, 22:16
Medlem
Citat:

Nej, kolla pappans Facebook så ser du hur T såg ut när han var lite yngre.
Citera
2019-12-11, 22:22
Medlem
Kan det vara så att mtg1 inte är misstänkt utan egentligen ett skyddat vittne. Han motsa sig ju inte alls att bli häktad... hans äldre släktingar kanske 'tog hand om problemet'. Visst var det så att polisen var förtegen ang exakt vad mtg2 och mtg3 var misstänkta för? Tänk om 'pojkvännen' blev vittne till ett bestaliskt mord han inte alls var med på? Inte konstigt isf att blir flyttad till psyket. Visst var det så att 'pojkvännen' varit i Sverige längre tid än sin far. Är han ett av dessa barn som skickas 'före' av sin familj för att de sen ska kunna komma efter? Kanske levde han ensam i Sverige tillräkligt länge för att börja tänka västerlänskt utanför 'klanbubblan'. Eller bara helt enkelt inte är med på hela hedersgrejen. En sitution som många tonåringar och unga vuxna och för den delen vuxna invandrare befinner sig i.
Och den sk 'hedersmentaliteten' drabbar ju även pojkar.
Citera
2019-12-11, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av löktårta
Död person har redan konstaterats. Ej juridiskt, men utredningstekniskt. Klart att en kropp är praktiskt att ha, men jag tror inte att detta står och faller på tekniska bevis i det här läget.
Är jag helt övertygad om att det INTE gör!
jag tror på att polisen har de man behöver & det man inte har de får man med fortsatt *proffsig * utredning, polisen samt åklagare har gått all in för det de vet.. eller tror då ( indicier )
MGM kommer fällas.. familjen kommer att gå under av den vanäran att FAR & SON bragt en tjej en ungdom livet... och de må brinna i hell..
Citera
2019-12-11, 22:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fika-paus
hans äldre släktingar kanske 'tog hand om problemet'.

Ja, det gjorde de (MGM2&3). Bistod med styckning, ev bränning, dumpning och uppstädande. Mordet/dråpet klarade MGM själv av med bravur.
Citera
2019-12-11, 22:29
Medlem
Citat:
Kan det vara så att mtg1 inte är misstänkt utan egentligen ett skyddat vittne. Han motsa sig ju inte alls att bli häktad... hans äldre släktingar kanske 'tog hand om problemet'. Visst var det så att polisen var förtegen ang exakt vad mtg2 och mtg3 var misstänkta för? Tänk om 'pojkvännen' blev vittne till ett bestaliskt mord han inte alls var med på? Inte konstigt isf att blir flyttad till psyket. Visst var det så att 'pojkvännen' varit i Sverige längre tid än sin far. Är han ett av dessa barn som skickas 'före' av sin familj för att de sen ska kunna komma efter? Kanske levde han ensam i Sverige tillräkligt länge för att börja tänka västerlänskt utanför 'klanbubblan'. Eller bara helt enkelt inte är med på hela hedersgrejen. En sitution som många tonåringar och unga vuxna och för den delen vuxna invandrare befinner sig i.

Mycket bra tankar, tycker jag. Men pappan lär ha kommit till Sverige först enligt skribenter här som verkar känna familjen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vichy6
Om Wilma råkat ut för det är hon garanterat sänkt med något. Däck blir vattenfyllda och med kedjor....
Tänk på språket. Däck blir inte vattenfyllda.
Du tänker kanske på hjul (däck på fälg) och de blir inte vattenfyllda i första taget heller. Där uppstår en tävlan mellan vikten av däck + fälg och den luft som stängts inne och ger lyftkraft. Lösa fälgar utan däck är förmodligen vad du tänker på som sänken.
Citera
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Han är sannolikt misstänkt för mord så nej, han är inget oskyldigt vittne
Citera
2019-12-11, 22:32
Medlem
Novotars avatar
Citat:
NEJ det tror jag inte. Helt annorlunda drag. Mun, ögon, den yngre har smilgropar, nej inte T som 17, 15 eller 14 år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in