Citat:
Ursprungligen postat av
U-166
Jag är insatt

vet mycket väl vad osis och asher gjort. Inte mina favoriter stilmässigt, men produktiva absolut. I synnerhet osis! Minns att han sagt att han aldrig hade torskat vilket jag fann väldigt förvånande med tanke på hans produktivitet.
Båda två är totalt talanglösa sett från ett konstnärligt perspektiv. Asher/Ashes har målat i mer än 15 år och kör fortfarande samma avrundade toy-blockbokstäver med lite random färgblandningar och enkla bakgrunder. LOL det är så sjukt låg nivå på det dom producerar, speciellt med tanke på hur länge de har hållit på. Om folk utifrån bara visste vilken skit de har att komma med...
För er som inte har hållit på med graffiti eller har någon uppfattning om vad det är de "presterar":
Jag påstår att man, under ett par veckors tid, kan lära upp en slumpmässigt utvald 12-åring till att leverera verk av samma klass och finess som dessa "målare".
DU som påstår något annat är antingen EFTERBLIVEN eller så lider du av någon typ av grav narcissistisk störning som gör att du tror att du automatiskt är konstnär för att du har lyckats rita en streckgubbe med fyra olika färger.
Ja, det finns graffitimålare med talang och konstnärliga ambitioner som målar olagligt. Men dessa, skulle jag bestämt vilja påstå, är underrepresenterade i sammanhanget. Det mesta av all klotter/graffiti som körs på framför allt tåg (måste gå snabbt här annars åker man dit) är helt enkelt bara skit.
Tycker faktiskt det är bra att snuten plockat in båda två. Nu slipper folk sitta i tågvagnar vars fönster är täckta av färg bara för att något gigantiskt ego utan talang skulle få sin dagliga dos av adrenalin och bekräftelse tillgodosedd. Det är fullt förståeligt att folk inte vill vara med och betala för saneringen av dessa bajsfärgbomber. De som ägnar sig åt sånt här är heller inte hänsynsfulla/snälla/ödmjuka om någon fått för sig det. De är
sociopater.
Till sist:
Personer med konstnärlig begåvning får gärna måla lite panels i lagom dos. Sånt förgyller mer än det förstör.