2019-12-11, 18:31
Medlem
Handlrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Rätt snuskigt av dig att du gör dig lustig över en mördad kvinnas utsatthet för djur och natur, tycker jag. Skäms, tamejfan!
Ja förlåt det tycker jag med.. jag är en skamsen/ledsen clown

Mvh @òk:t Olsson
Citera
2019-12-11, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Jag har också tänkt att hon borde ha hunnit med en anmälan, men tänk om hon lugnade ner sej på vägen hem,det fanns säkert kvar några känslor för SD och det var nog en av orsakerna LW följde med SD till planket, och den andra orsaken tror jag är dom höga rösterna,att hon ville ge SD en chans att få förklara sej,och jag tror inte för en sekund att LW anade att hennes liv var i fara,Det är en avsevärd skillnad att klappa till någon än att mörda någon, Men jag tror i alla fall att vägen fram till LWs död startade i SDs hus,Och sen så tror jag att LW var väldigt kluven angående känslorna till SD på ena sidan vill hon anmäla, på den andra sidan vill hon förlåta, men SD fortsatte att gapa och skrika att LW har förstört hans liv och där och då tog LW beslutet om att anmäla och sa nog det till SD, Och då skrev hon under på sin dödsdom

Tror du har rätt, utom det att hon ska ha varit hos SD. Tror också att hon ville ha en slags ursäkt av SD för att han lurat henne, utnyttjat henne såsom hon såg det och därför följde med SD till avskild plats = bakom planket, för att diskutera.

Ja inte kan man väl i sin vildaste fantasi tro att man ska bli mördad. Tyvärr trodde Lena fel.

SD kan ha planerat mordet, men jag tror inte riktigt på den teorin...men nånstans i allt detta finns också HD...
Senast redigerad av zilvereko 2019-12-11 kl. 18:39.
Citera
2019-12-11, 18:36
Medlem
Skrevs det inget om HD idag heller? Hm, seg bevakning på fallet.

Det där om att SD vill att avspärrningarna hävs är riktigt skumt. Skrevs det något om att SD hade några sakliga argument för sin begäran?

Undrar om SD saknar något verktyg liknande detta? www.shopping4net.se/Hem/Utomhus/Traedgaardsutrustning/Orreforshunting-Multiverktyg.htm?sClickID=TradeDoubler-11-1

JG och HD borde ha koll på om något saknas i SD:s utrustning.
Citera
2019-12-11, 18:40
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
När i tid tänker du att LW ska ha befunnit sig i SDs hus?

I nära anknytning till mordet, En timme kanske två, Du får ta i beaktande att det här är teorier från min sida bara, Jag gissar vilt pga att åklagaren vill ha kvar avspärrningen av SDs hus
Citera
2019-12-11, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna

Det där om att SD vill att avspärrningarna hävs är riktigt skumt. Skrevs det något om att SD hade några sakliga argument för sin begäran?

Undrar om SD saknar något verktyg liknande detta? www.shopping4net.se/Hem/Utomhus/Traedgaardsutrustning/Orreforshunting-Multiverktyg.htm?sClickID=TradeDoubler-11-1

JG och HD borde ha koll på om något saknas i SD:s utrustning.

Du kan ju ha rätt, men jag tror inte att något vapen togs med alls. I den ljumma försommarnatten hade mördaren troligen inga pösiga kläder/jacka han kunde gömma ett vapen. Kanske stod även en annan person redan där bakom planket och väntade?

Tror att Lena kanske mördades med det som redan fanns på plats på naturlig väg i naturen. T.ex ligger mängder med spetsig makadam-sten (mindre sprängsten ca 4-5cm) utefter planket... och GP kan ha hållit henne i håret och dunkat hennes ansikte i stenarna tills hon avled. Har för mig att Lena låg på mage när hon hittades, eller är det en trådsanning tro?

Någon i tråden visade en närbild på topografin över FP/BP för ett par månader sen och då stärktes jag i mina misstankar när jag såg hur det ser ut på FP.

Kanske hade personen/personerna tänkt ge Lena en omgång, men det gick överstyr.
Senast redigerad av zilvereko 2019-12-11 kl. 18:54.
Citera
2019-12-11, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
I nära anknytning till mordet, En timme kanske två, Du får ta i beaktande att det här är teorier från min sida bara, Jag gissar vilt pga att åklagaren vill ha kvar avspärrningen av SDs hus
Kommer nu inte ihåg exakt då ett vittne sett LW ute på en joggingtur, men var det inte framåt kvällen.
Hon kan ju ha joggat och sedan svängt förbi SD efter det, där då något har hänt. Hon tar sig hem, ambivalent om hon än en gång ska anmäla SD, de chattar och han lyckas få med henne ner mot planket för att be om ”förlåtelse”. Men istället går allt överstyr och han slår ihjäl henne
Citera
2019-12-11, 19:13
Medlem
Citat:
Kanske stod även en annan person redan där bakom planket och väntade?

Eller också fanns den andra personen [medhjälparen] nära angränsande till själva den då aktuella mordplatsen, var god se en bild på vegetations-området på vänster sida direkt vid infarten till Rättarevägen, därstädes gjorde kriminal-teknikerna ett fynd

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-12-11, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna

.

Har för mig att dagens NA-artikel ang SDs hus avslutades med att ytterligare en person är misstänkt för inblandning i mordet. Kan minnas fel.

Tycker inte det behöver vara så skumt att SD vill ”ha tillgång” till huset; vem vill ha sitt hus invirat i polisens avspärrningsband? Skyldig som oskyldig.
Och det handlade väl också om att anhöriga önskade tillträde till huset (enligt nån rubrik)?
Citera
2019-12-11, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Har för mig att dagens NA-artikel ang SDs hus avslutades med att ytterligare en person är misstänkt för inblandning i mordet. Kan minnas fel.

Tycker inte det behöver vara så skumt att SD vill ”ha tillgång” till huset; vem vill ha sitt hus invirat i polisens avspärrningsband? Skyldig som oskyldig.
Och det handlade väl också om att anhöriga önskade tillträde till huset (enligt nån rubrik)?

Enligt artikeln hade anhöriga redan haft tillträde till lägenheten för skötsel och för att kunna hämta saker.
Citera
2019-12-11, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Enligt artikeln hade anhöriga redan haft tillträde till lägenheten för skötsel och för att kunna hämta saker.

Javisst. Citerade det tidigare i ett inlägg:
”Tingsrätten anser att ingen för närvarande har behov av bostaden och att avspärrningarna ska vara kvar. Enligt tingsrätten har polisen sett till att 45-åringens anhöriga haft tillfälle att "både sköta bostaden och att hämta de saker som de önskar".”

Men det kan kanske handla om att SD vill att anhöriga i lite högre grad än så skall få tillgång till huset?Kan tänka mig att det nog kan vara en aningen omständlig process för en anhörig att under rådande omständigheter få ut något som man önskar från huset; juridiskt, logistiskt etc.

Och åter igen: är det ändå inte iaf bara aningen lite mer intressant att spåna kring varför åkl tycker att huset måste vara avspärrat?
Och varför åkl bedömer att TR ev kommer att behöva gå syn där?
Citera
2019-12-11, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Javisst. Citerade det tidigare i ett inlägg:
”Tingsrätten anser att ingen för närvarande har behov av bostaden och att avspärrningarna ska vara kvar. Enligt tingsrätten har polisen sett till att 45-åringens anhöriga haft tillfälle att "både sköta bostaden och att hämta de saker som de önskar".”

Men det kan kanske handla om att SD vill att anhöriga i lite högre grad än så skall få tillgång till huset?Kan tänka mig att det nog kan vara en aningen omständlig process för en anhörig att under rådande omständigheter få ut något som man önskar från huset; juridiskt, logistiskt etc.

Och åter igen: är det ändå inte iaf bara aningen lite mer intressant att spåna kring varför åkl tycker att huset måste vara avspärrat?
Och varför åkl bedömer att TR ev kommer att behöva gå syn där?

Jo det är intressantast att spekulera vilken form utav bevisning som skulle kunna finnas där. Blodfläckar/DNA från kläder som användes vid mordet men som sedan eldats upp?

Åt andra hållet kommer man inte så långt. Är man oskyldig borde man rimligen låta tekniker leta där bäst de vill tills de blir frustrerade för de kommer ändå inte finna några bevis. Ju grundligare undersökning utan fynd desto större chans att bli frikänd. SD sitter ju ändå där han sitter och obehagskänslan över att okända söker genom lägenheten bör han väl rimligen redan tagit sig förbi vid det här laget.
Citera
2019-12-11, 20:42
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Tror inte alls att SDs bostad är BP. Bara problemet med att släpa LW dit samt risken för upptäckt då, verkar långsökt. Hon har blivit utlurad ur sitt hem, tror jag.

(Undrar hur långt det kan vara mellan SDs bostad och bullerplaket)
Blir det ett åtal så kommer det inte att vara intressant hur du tror att det har gått till, och inte heller kommer man att bry sig särskilt mycket om hur det faktiskt har gått till. Leder det här fram till en rättegång nu så kommer det att handla om åklagarens chanser att övertyga rätten om hur hon menar att det skall ha gått till, och hon kan därför mycket väl ha valt att nu justera sin gärningsbeskrivning av just den anledningen.

Kom ihåg att inom juridiken så handlar det inte om att ha rätt, utan om att rätt, och åklagaren kan ju nu ha tänkt att det tidigare framlagda scenariot kanske inte skulle ha räckt särskilt långt.
Senast redigerad av Draifos 2019-12-11 kl. 21:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in