2019-12-11, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Rubrik från na.se idag: ”Misstänkte Hjärstamördarens advokat: ”Vi har fått svar från NFC på det vi ville ha undersökt””

Låst artikel. Någon som kan låsa upp och referera?

Det är från igår. Tror redan någon postade info om artikeln då med utdrag.
Citera
2019-12-11, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Det är från igår. Tror redan någon postade info om artikeln då med utdrag.

Ok, .

Trodde inte det var samma, kollade inte så noga. Tack.

Någon som sett något om TRs beslut som troligen skulle komma idag ang avspärrningen av SDs hus?
Citera
2019-12-11, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Ok, .

Trodde inte det var samma, kollade inte så noga. Tack.

Någon som sett något om TRs beslut som troligen skulle komma idag ang avspärrningen av SDs hus?

Det har kommit upp på sidan nu.

https://www.na.se/artikel/misstankte-hjarstamordaren-ville-hava-avsparrningarna-sa-blev-beslutet
Citera
2019-12-11, 16:37
Medlem
Utdrag ur artikel.

"Av vad som kommit fram i målet finner tingsrätten att det fortfarande finns anledning att anta att NN:s bostad kan ha betydelse för utredningen om brottet", skriver tingsrätten i sitt beslut.
Citera
2019-12-11, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Det har kommit upp på sidan nu.

https://www.na.se/artikel/misstankte-hjarstamordaren-ville-hava-avsparrningarna-sa-blev-beslutet

Tack👍
Låses 17:15.
Lite citat:

”I gryningen 27 augusti slog tung beväpnad polis till mot mannens bostad. Polisen hade fått ett genombrott i utredningen och stärkt bevisningen mot honom. /../

Polisen har genomfört omfattande tekniska undersökningar i mannens bostad – men åklagaren anser att det kan behövas göras mer. Åklagaren hävdar även att tingsrätten vid en eventuell rättegång kan behöva besöka bostaden för att bilda sig en uppfattning om den.

/../

Nu har tingsrätten fattat ett beslut /../

"Av vad som kommit fram i målet finner tingsrätten att det fortfarande finns anledning att anta att NN:s bostad kan ha betydelse för utredningen om brottet", skriver tingsrätten i sitt beslut.

Tingsrätten anser att ingen för närvarande har behov av bostaden och att avspärrningarna ska vara kvar. Enligt tingsrätten har polisen sett till att 45-åringens anhöriga haft tillfälle att "både sköta bostaden och att hämta de saker som de önskar".”
/../

Också lite annan ny info framkom; det var ”tung” beväpnad polis som stormade huset.
Senast redigerad av Rubar 2019-12-11 kl. 16:50.
Citera
2019-12-11, 17:08
Medlem
Den då 45-åriga trebarns-modern LW bringades om livet under den sena Måndags-natten den 14 Maj året 2018 och upptäcktes först under Lördags-eftermiddagen den 19 Maj året 2018, vid upptäckten av den då avlidna människokroppen tillkallades flera Rättsläkare till den då aktuella platsen, en primär-okulär kropps-undersökning utfördes, Tisdagen den 22 Maj år 2018 transporterades den avlidna människokroppen från den tidigare kylförvaringen till RättsMedicinalverkets Obduktions-enhet för den sekundära kropps-undersökningen.

Insekter som förekommer inuti, så som även direkt utanpå den avlidna människokroppen ger god vägledning om hur en människa dött.

Spyflugor är alltid enligt Naturens lagar och regler de insekter som lockas först till den avlidna människokroppen, till observandum, om det finns sår, så handlar det om några minuter innan spyflugorna gör sig hemmastadda på den avlidna kroppen och lägger sina ägg.

Normalt så håller larverna till i ansiktets kropps-öppningar, det vill säga, ögonhålorna och inom munnen så och inom näsborrarna, men, de dras också till öppna SÅR, när larverna påträffas på ett oväntat ställe, till exempel, på händerna 👋👋 blir det aktuellt att titta efter så kallade av-värjnings-skador.

Arter ger faktiskt svar på var döden inträffade, nu till nytt viktigt observandum, man kan bestämma om en avliden [död] kropp hittats på samma plats där döden inträdde, det vill säga och som exempelvis har olika sorters flugor olika preferenser vad som gäller sol och skugga.

Nytt exempel och konnekterat till ovan, ligger en avliden människokropp i full sol med skugg-älskande larver på, då har den avlidna kroppen flyttats, lika så skall tilläggas, att om man hittar en avliden kropp i skogen som är full med flugor som trivs i städer nära människor, har den avlidna kroppen flyttats.

En kort tid efter spyflugorna ... kommer de första skalbaggarna, det handlar då om så kallade död-grävare och as-baggar, detta är exempel på baggar som både livnärar sig på den avlidna kroppen och på fluglarverna.

Om den avlidna människokroppen blir liggandes under en längre tid, då lämnar spyflugorna kroppen, istället kommer insekter som lever på bindväv, så som senor och torkad hud.

Slutligen sagt, det är konstaterat att fyndplatsen därstädes den avlidna kroppen upptäcktes är också den platsen var den 45-åriga trebarns-modern LW bringades om livet.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-12-11, 17:16
Medlem
Handlrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Den då 45-åriga trebarns-modern LW bringades om livet under den sena Måndags-natten den 14 Maj året 2018 och upptäcktes först under Lördags-eftermiddagen den 19 Maj året 2018, vid upptäckten av den då avlidna människokroppen tillkallades flera Rättsläkare till den då aktuella platsen, en primär-okulär kropps-undersökning utfördes, Tisdagen den 22 Maj år 2018 transporterades den avlidna människokroppen från den tidigare kylförvaringen till RättsMedicinalverkets Obduktions-enhet för den sekundära kropps-undersökningen.

Insekter som förekommer inuti, så som även direkt utanpå den avlidna människokroppen ger god vägledning om hur en människa dött.

Spyflugor är alltid enligt Naturens lagar och regler de insekter som lockas först till den avlidna människokroppen, till observandum, om det finns sår, så handlar det om några minuter innan spyflugorna gör sig hemmastadda på den avlidna kroppen och lägger sina ägg.

Normalt så håller larverna till i ansiktets kropps-öppningar, det vill säga, ögonhålorna och inom munnen så och inom näsborrarna, men, de dras också till öppna SÅR, när larverna påträffas på ett oväntat ställe, till exempel, på händerna 👋👋 blir det aktuellt att titta efter så kallade av-värjnings-skador.

Arter ger faktiskt svar på var döden inträffade, nu till nytt viktigt observandum, man kan bestämma om en avliden [död] kropp hittats på samma plats där döden inträdde, det vill säga och som exempelvis har olika sorters flugor olika preferenser vad som gäller sol och skugga.

Nytt exempel och konnekterat till ovan, ligger en avliden människokropp i full sol med skugg-älskande larver på, då har den avlidna kroppen flyttats, lika så skall tilläggas, att om man hittar en avliden kropp i skogen som är full med flugor som trivs i städer nära människor, har den avlidna kroppen flyttats.

En kort tid efter spyflugorna ... kommer de första skalbaggarna, det handlar då om så kallade död-grävare och as-baggar, detta är exempel på baggar som både livnärar sig på den avlidna kroppen och på fluglarverna.

Om den avlidna människokroppen blir liggandes under en längre tid, då lämnar spyflugorna kroppen, istället kommer insekter som lever på bindväv, så som senor och torkad hud.

Slutligen sagt, det är konstaterat att fyndplatsen därstädes den avlidna kroppen upptäcktes är också den platsen var den 45-åriga trebarns-modern LW bringades om livet.

Mvh/ @JokerMannen
Min fråga till dig blir .. hade hon tungan rätt i munnen och har SD flyttat eller inte.
Bor han kvar kan man ju misstänka att han är en riktig snuskgubbe.
Citera
2019-12-11, 17:45
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Inte osannolikt egentligen.

Men Kanske borde L*ena redan hunnit polisanmäla?
Promenaden ner till LW från SD borde ta minst 5-6 minuter.

Och också verkar det underligt om hon skulle ge sig ut med en som just misshandlat henne och hon är i tankar om att anmäla?

Med tanke på den avbrutna chatten (om det stämmer) och SD som försöker komma ner till henne, kanske hon även skulle nämnt det till någon i chatten? Eller skulle kanske inte chattat alls?

Jag har också tänkt att hon borde ha hunnit med en anmälan, men tänk om hon lugnade ner sej på vägen hem,det fanns säkert kvar några känslor för SD och det var nog en av orsakerna LW följde med SD till planket, och den andra orsaken tror jag är dom höga rösterna,att hon ville ge SD en chans att få förklara sej,och jag tror inte för en sekund att LW anade att hennes liv var i fara,Det är en avsevärd skillnad att klappa till någon än att mörda någon, Men jag tror i alla fall att vägen fram till LWs död startade i SDs hus,Och sen så tror jag att LW var väldigt kluven angående känslorna till SD på ena sidan vill hon anmäla, på den andra sidan vill hon förlåta, men SD fortsatte att gapa och skrika att LW har förstört hans liv och där och då tog LW beslutet om att anmäla och sa nog det till SD, Och då skrev hon under på sin dödsdom
Senast redigerad av firebird1974 2019-12-11 kl. 17:55.
Citera
2019-12-11, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Handlr
Min fråga till dig blir .. hade hon tungan rätt i munnen och har SD flyttat eller inte.

Hej @Handlr

Om du ville ha svar på dina frågor, så vill jag vänligen be dig om, att du utvecklar dina frågor på ett sådant sätt att jag kommer att kunna förstå vilka svar du vill ha.

1: ) "Hade hon [LW] tungan rätt i mun" ?
Var vänlig och utveckla denna frågan.

2: ) "Har SD flyttat eller inte" ?
Var vänlig och utveckla även denna fråga.

3: ) "Bor han kvar [SD ?] kan man ju misstänka att han är en riktig snuskgubbe.

Gällande den sista frågan ( 3: ) så förstår jag inte vart du vill komma.

Utveckla dina tre frågor och jag skall svara dig efter bästa förmåga.

Tänk också på det, att när den avlidna kvinnokroppen upptäcktes bakom bullerplanket, låg kvinnokroppen på magen och med huvudet [näsa, mun och ögon] mot marken, i markdjupet förekommer dödgrävare och asbaggar.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-12-11, 18:07
Medlem
Handlrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Hej @Handlr

Om du ville ha svar på dina frågor, så vill jag vänligen be dig om, att du utvecklar dina frågor på ett sådant sätt att jag kommer att kunna förstå vilka svar du vill ha.

1: ) "Hade hon [LW] tungan rätt i mun" ?
Var vänlig och utveckla denna frågan.

2: ) "Har SD flyttat eller inte" ?
Var vänlig och utveckla även denna fråga.

3: ) "Bor han kvar [SD ?] kan man ju misstänka att han är en riktig snuskgubbe.

Gällande den sista frågan ( 3: ) så förstår jag inte vart du vill komma.

Utveckla dina tre frågor och jag skall svara dig efter bästa förmåga.

Tänk också på det, att när den avlidna kvinnokroppen upptäcktes bakom bullerplanket, låg kvinnokroppen på magen och med huvudet [näsa, mun och ögon] mot marken, i markdjupet förekommer dödgrävare och asbaggar.

Mvh/ @JokerMannen

Nej jag tror du besvara mig tillräckligt med dina motfrågor, tack.
Citera
2019-12-11, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Jag har också tänkt att hon borde ha hunnit med en anmälan, men tänk om hon lugnade ner sej på vägen hem,det fanns säkert kvar några känslor för SD och det var nog en av orsakerna LW följde med SD till planket, och den andra orsaken tror jag är dom höga rösterna,att hon ville ge SD en chans att få förklara sej,och jag tror inte för en sekund att LW anade att hennes liv var i fara,Det är en avsevärd skillnad att klappa till någon än att mörda någon, Men jag tror i alla fall att vägen fram till LWs död startade i SDs hus,Och sen så tror jag att LW var väldigt kluven angående känslorna till SD på ena sidan vill hon anmäla, på den andra sidan vill hon förlåta, men SD fortsatte att gapa och skrika att LW har förstört hans liv och där och då tog LW beslutet om att anmäla och sa nog det till SD, Och då skrev hon under på sin dödsdom

När i tid tänker du att LW ska ha befunnit sig i SDs hus?
Citera
2019-12-11, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Handlr

Rätt snuskigt av dig att du gör dig lustig över en mördad kvinnas utsatthet för djur och natur, tycker jag. Skäms, tamejfan!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in