2019-12-11, 16:35
Medlem
Hejsan,
Jag ska byta bank och funderar på byta till Skandiabanken. Är det någon/några utav er som har denna bank? Något att rekommendera? Jag har hört att appen suger riktigt hårt.
Det står nämligen mellan Skandiabanken och Länsförsäkringar.
Citera
2019-12-11, 16:38
Medlem
Om du tillhör de som vill ha bankkonto utan bankkort utan avgift så är dsg jag förstår Skandiabanken enda alternativet numera.
Citera
2019-12-11, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lugnare
Hejsan,
Jag ska byta bank och funderar på byta till Skandiabanken. Är det någon/några utav er som har denna bank? Något att rekommendera? Jag har hört att appen suger riktigt hårt.
Det står nämligen mellan Skandiabanken och Länsförsäkringar.

Appen är inte jättebra men det går lätt att använda vanlig webbläsare på telefonen hos Skandiabanken.
Citera
2019-12-11, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Om du tillhör de som vill ha bankkonto utan bankkort utan avgift så är dsg jag förstår Skandiabanken enda alternativet numera.

Utan bankkort? Jag vill ju ha ett vanligt betalkort, typ VISA/Mastercard.
Citera
2019-12-11, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lugnare
Utan bankkort? Jag vill ju ha ett vanligt betalkort, typ VISA/Mastercard.

Ja, det går givetvis bra.
Bara nämnde eftersom det varit en del trådar med folk som bara vill ha lönekonto, bankid, swish och internetbank för överföring och räkningar. Och sedan ha något grstis kreditkort eller Revolut.
Citera
2019-12-11, 18:40
Medlem
RikaStonerns avatar
Jag har Skandiabanken och rekommenderar starkt! Lär dock instämma med att appen faktiskt är urkass. Du kan se dina pengar och det är väldigt snygg design, du kan se ditt inneha på alla konton & fond/aktiekonton, du kan handla fonder och aktier & göra överföringar/betalningar men inte mycket mer än så.

Bankkortet är också riktigt snyggt.
Citera
2019-12-11, 19:56
Medlem
Kan rekommendera LF också! Funkar bra, bra support när man kontaktar dom också.
Helt okej app
Citera
2019-12-13, 02:16
Medlem
Nimars avatar
Jag bytte från Skandia till LF. Framförallt för att försäkringarna blir 15% billigare.
Förutom det så är det ingen större skillnad på dom, båda har kassa appar men erbjuder dom tjänster man kan förvänta sig av en bank.
Citera
2019-12-13, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nimar
Jag bytte från Skandia till LF. Framförallt för att försäkringarna blir 15% billigare.
Förutom det så är det ingen större skillnad på dom, båda har kassa appar men erbjuder dom tjänster man kan förvänta sig av en bank.
Hur kan du tycka LF har en dålig app? Har du testat Swedbank någon gång??

Om LF är dålig (som enligt mig är den bästa bankappen), vilken app anser du i så fall vara bra?

PS. Bli guldkund så får du 20% på försäkringarna.
Citera
2019-12-13, 12:58
Medlem
Nimars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidgetMolester

Om LF är dålig (som enligt mig är den bästa bankappen), vilken app anser du i så fall vara bra?

Ja Swedbank är verkligen katastrof, dom har haft den sämsta appen av alla banker i åtminstone 15 år nu. Att dom aldrig lär sig? Typisk sosse bank.

LF är helt ok, inga problem alls när man gör vanliga bankärenden men när man ska in och köpa aktier och fonder så tycker jag att den är ljusår efter avanza.

Fan guldkund verkar bara vara för stockholmare 😭
Citera
2019-12-13, 13:24
Medlem
Nu är det några år sen jag lämnade Skandiabanken, de var superbra när de startade sin verksamhet, bra sparräntor och inga eller låga avgifter. Men sen tyckte jag de bar ur i sin vinstmaximeringsiver.

Minns att de införde höga avgifter för bankomatuttag mm. Droppen var när de plötsligt låste mitt och min sambos kort och påstod att jag övertrasserat, trots att jag bevisligen inte gjort det och dessutom hade hur mycket pengar som helst på kontot.

Jag skulle absolut ta Länsförsäkringar idag.
Citera
2019-12-14, 07:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MidgetMolester

Jag bytte från Swedbank till LF i våras. Förstår faktiskt inte varför folk tycker LFs app är så bra och Swedbank dålig. Swedbanks app hade ju mängder med funktioner som LF inte har.

I LFs app har man bättre koll på sina autogirobetalningar och har fler säkerhetsinställningar för sitt bankkort annars har ju Swedbank fler funktioner. LF klarar ju inte ens att skicka en notis när man har nya Efakturor!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in