• 1
  • 2
2022-01-12, 08:00
Medlem
maniacmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ardathbey
Appen är inte jättebra men det går lätt att använda vanlig webbläsare på telefonen hos Skandiabanken.
Tja några frågor till dig som haft Skandia.

Kan man ha flera kontonr och döpa dem till egna namn? Ex konto1, konto2 och sedan göra interna överföringar mellan dem?

Alla säger att skandias app är kass. Men funkar det hyfsat bra att göra betalningar via efaktura och vanlig faktura?
Är det smidigt att göra interna överföringar?

Fonder o aktier e skit i samma
Senast redigerad av maniacman 2022-01-12 kl. 08:03.
Citera
2022-01-12, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maniacman
Tja några frågor till dig som haft Skandia.

Kan man ha flera kontonr och döpa dem till egna namn? Ex konto1, konto2 och sedan göra interna överföringar mellan dem?

Alla säger att skandias app är kass. Men funkar det hyfsat bra att göra betalningar via efaktura och vanlig faktura?
Är det smidigt att göra interna överföringar?

Fonder o aktier e skit i samma

Vet ej ang första frågan.
Att betala funkar bra.
Vet ej på fråga 3, har bara ett konto.
Citera
2022-01-12, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ardathbey
Vet ej ang första frågan.
Att betala funkar bra.
Vet ej på fråga 3, har bara ett konto.
Inga problem ha flera konton och ge dem olika namn. Appen fungerar helt ok för vanliga saker i min erfarenhet.
Citera
2022-01-12, 12:02
Medlem
maniacmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junketi
Inga problem ha flera konton och ge dem olika namn. Appen fungerar helt ok för vanliga saker i min erfarenhet.
Bra att veta. Är det något som du stört dig på?

Jag har t.ex. haft Danske Bank tidigare och en av de största irritationsmomenten var att man inte såg om man fått en e-faktura. Man är tvungen att klicka sig in i betalningar innan man ser att det finns något att hantera.
Citera
2022-01-13, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maniacman
Bra att veta. Är det något som du stört dig på?

Jag har t.ex. haft Danske Bank tidigare och en av de största irritationsmomenten var att man inte såg om man fått en e-faktura. Man är tvungen att klicka sig in i betalningar innan man ser att det finns något att hantera.
Om man har en faktura syns det omedelbart när man är inne i appen. Men för några år sedan kunde man få notifieringar för sådana utan att ens logga in, men tyvärr tog de bort den funktionen.

I övrigt nöjd, men jag är nog en okomplicerad användare av appen.
Citera
2022-01-14, 13:09
Medlem
smoerreboms avatar
har haft dem i 20 år typ, inte sett att det finns nåt jättemkt bättre alternativ.
man betalar 240kr år för ett visa-baserat bankkort och sen har man kreditkort från nåt annat ställe som man använder i första hand.
Har dock inte själva sparandet där utan bara som lönekonto och för transaktioner.
kundchatten har alltid funkat adekvat om det är nåt som man är osäker på. Ska kolla lite på LF dock då jag funtar på att slå ihop hemförsäkring och lönekonto.

Fonder och tjänstepension ska man däremot passa sig för. Jag hade stålar där men sen gjorde de om skiten till ett helt bedrövligt utbud där det överhuvudtaget inte går att investera i råvaror, verkar vara woke skit av värsta sorten. Helt sjukt t.ex. att man inte ens har kunnat dra fördel av oljepriserna

Såg det där med att SEB börjar ta flera hundra spänn om året för olika grejer, helt bisarr utveckling.
Citera
2022-01-14, 19:00
Medlem
maniacmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smoerrebom
Såg det där med att SEB börjar ta flera hundra spänn om året för olika grejer, helt bisarr utveckling.
Jo jag har ju SEB för tillfället. Tycker deras app fungerar hyfsat bra. Speciellt om man jämför med Danske Bank och Swedbank vars appar är helt förskräckligt dåliga. Man häpnar ju inför hur dåligt det kan bli trots alla dessa miljarder de tjänar.

Gällande SEB är det är helt enkelt inte försvarbart att höja priset med typ 43% när det faktiskt borde vara avgiftsfritt. SKa flytta både företag och privatkonto från SEB….
Citera
2022-01-22, 19:47
Medlem
Rodney09s avatar
Bra bank, har haft dem sedan jag var 19 och Swedbank rövknullade mig.

Allt funkar bra tycker jag, bra kundservice.
Citera
2022-01-23, 14:39
Medlem
Diablo1118s avatar
Har precis börjat använda Skandiabanken och ska flytta över mina tillgångar från Länsförsäkringar då de börjat ta betalt för sina tjänster och jag kommer troligen även flytta mina försäkringar.

Jag använder annars Danske Bank som huvudbank just nu och är nöjd med det. Vet att den också kostar 25kr / månad men jag har bra lånevilkor och gillar deras internetbank.
Håller inte med om att deras bank app krånglar, För mig funkar det bra.

Tänker när orken kommer även utforska Klarna lite mer och kanske kolla på fler alternativ.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in