2019-12-11, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iceflake
Ok. Tack. Då var det med största sannolikhet hans egen. För så korkad kan man väl ändå inte vara att man strosar runt med en död människas tillhörigheter. Det är fan morbidt!

Men M.I smashade väl 2 lurar? En efter vägen kring Svappis? Den andra i korsningen nånstans vid glaciären??

Var ena telefonen J.Ds och den andra...?

Tror MI hade två mobiler, två simkort i den röda ett priv och ett arb. Vad det gäller BOs mob., enl. fup och förhör med MI: "Telefonen är kastad i dikeskanten, strax utanför stan, efter flygplatskorsningen
någonstans. Den är kastad på höger sida, det var en enklare knapptelefon. Batteriet,
telefonen och sim-kortet är kastat var för sig".
Citera
2019-12-11, 15:45
Medlem
F3ttans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Har läst nästan hela FUP nu.
Tänkte beställa ljudfilerna efter rättegången och lägga upp här. Vilken tingsrätt kontaktar jag?

Lägg gärna upp samtliga.
Det är Gällivare tingsrätt.
Citera
2019-12-11, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ravabacken
Tror MI hade två mobiler, två simkort i den röda ett priv och ett arb. Vad det gäller BOs mob., enl. fup och förhör med MI: "Telefonen är kastad i dikeskanten, strax utanför stan, efter flygplatskorsningen
någonstans. Den är kastad på höger sida, det var en enklare knapptelefon. Batteriet,
telefonen och sim-kortet är kastat var för sig".

Låter troligt med 2 simkort.

Då kanske det var J.Ds telefon som smulades sönder på glaciären nånstans.

Kom på en annan grej, var det samma person som tog tillbaka storyn om 100%aren som kastade sin mobil i containern på GL. ??? Där nån arbetsledare intygade att mobilen gått sönder och kasserats.

OM det är det, vad är oddsen att mobilen pajjar mitt i en utredning. Där man åkt in för pissprov, lämnat en redogörelse som man sedan tar tillbaka. ???

Droger och GL.. Verkar vara ett återkommande inslag. Jobbar snubben kvar där nu? Dom hade väl nån fin policy?

Tankar?
Citera
2019-12-11, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av F3ttan
Lägg gärna upp samtliga.
Det är Gällivare tingsrätt.

Kommer Maila efter sista förhandlingsdagen så att allt kommer med och lägger sedan upp. I mordförsöket i Piteå fick jag allt efter några dagar så hoppas det går snabbt.

Ska bli kul om de ändrar sina utsagor efter att de har läst FUPen!!
Citera
2019-12-11, 15:56
Medlem
Ursäkta att jag kapar tråden här men på grund av den helt horribla tortyren och mordförsöket i Gällivare nu i helgen och den misstänkta gärningsmannen i fallet är vän med Durhans bror T*mmy så undrar jag om det är någon som har koll på det fallet i denna tråden? Den har bara några sidor och vill verkligen veta vad som hänt.
Skicka PM eller skriv i tråden angående brottet så det inte blir för OT.

(Det ska handla om avskurna öron, hälsenorna, våldtäkt analt med vasst föremål osv) försöker hitta mer info.
Citera
2019-12-11, 16:46
Medlem
Citat:
Ok. Tack. Då var det med största sannolikhet hans egen. För så korkad kan man väl ändå inte vara att man strosar runt med en död människas tillhörigheter. Det är fan morbidt!

Men M.I smashade väl 2 lurar? En efter vägen kring Svappis? Den andra i korsningen nånstans vid glaciären??

Var ena telefonen J.Ds och den andra...?
Stod det inte i FUP att båda var J.D:s?
Citera
2019-12-11, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hawkeyes-000
Stod det inte i FUP att båda var J.D:s?

Jag kommer fan inte ihåg och har inte FUPen tillgänglig just nu..
Citera
2019-12-11, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Ursäkta att jag kapar tråden här men på grund av den helt horribla tortyren och mordförsöket i Gällivare nu i helgen och den misstänkta gärningsmannen i fallet är vän med Durhans bror T*mmy så undrar jag om det är någon som har koll på det fallet i denna tråden? Den har bara några sidor och vill verkligen veta vad som hänt.
Skicka PM eller skriv i tråden angående brottet så det inte blir för OT.

(Det ska handla om avskurna öron, hälsenorna, våldtäkt analt med vasst föremål osv) försöker hitta mer info.

Ja helt omöjligt är det ju inte.. Inte så långa avstånd. Såg av en slump en tjej I.D samma efternamn som M.D/T och J.L haft. (Hänger ni med?) Iaf, det som mamman L.S säger är nedsvärtat..

Hon är också vän med T.S (nuvarande T.U).

Hon finns i lexbase men inte bemödat mig att köpa domen..

I.D läppar påminner om D.Ns hahhahah....
Citera
2019-12-11, 17:14
Medlem
Fan vad jag är snabb idag då...

Ser också att en R.L ökänd junkie från Vittangi, kommenterat I.Ds bilder.

C.A som tidigare nämts är därifrån.
C.A har ju kopplingar till E.R och D.N.

Geografiskt är väl VIttangi närmare än Kiruna? Typ bara en smula.

Den här droghärvan kan helt klart ha kopplingar till Gällivare!
Citera
2019-12-11, 18:46
Medlem
Citat:
Låter troligt med 2 simkort.

Då kanske det var J.Ds telefon som smulades sönder på glaciären nånstans.

Kom på en annan grej, var det samma person som tog tillbaka storyn om 100%aren som kastade sin mobil i containern på GL. ??? Där nån arbetsledare intygade att mobilen gått sönder och kasserats.

OM det är det, vad är oddsen att mobilen pajjar mitt i en utredning. Där man åkt in för pissprov, lämnat en redogörelse som man sedan tar tillbaka. ???

Droger och GL.. Verkar vara ett återkommande inslag. Jobbar snubben kvar där nu? Dom hade väl nån fin policy?

Tankar?

Försöker fatta tidslinjen men får inte till det riktigt. Verkar som om MI haft sin egen röda mobil men också tagit BOs och kastat efter vägen men säger också i förhör ”Först var vi till Jimmy för att kolla hur han mår. Sen hade min telefon blivit kvar där i köket
då såg jag en till telefon där som måste ha varit Jockes. Den tog vi med oss när jag skulle
hem och den slängde jag i backen inte så långt ifrån Glaciären, 150-200 meter bort kanske.” Hade BO två telefoner? Har någon hittat den sönderslagna mobilen?

Ang policy så pratar cheferna om en alkohol och drogpolicy i förhör. Men vad de anställda gör på fritiden och deras tidigare brottsregister bryr de sig inte om... Vilket iof är bra. Alla förtjänar väl en tredje chans eller nåt.

Han ”100%aren” verkar ju lurig men han kanske bara är bränd i skallen?!
Citera
2019-12-11, 19:02
Avstängd
Summer24s avatar
Citat:
M.D eller som nu då M.T kommer nog för alltid att kallas sitt föregående efternamn.

Han är alltså J.Ls bror.

Står väldigt utförligt i förhören med J.Ls anhöriga att han svärtat ner namnet. Den andra brodern har tom köpt ett annat efternamn.

Visst var det J. L brorsa som va på missbruksbehandling?
Citera
2019-12-11, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Summer24
Visst var det J. L brorsa som va på missbruksbehandling?

J.L har varit på "avstampen" och brorsan som skulle bli fri på måndag avtjänade sista tiden av sitt fängelsestraff på behandlingshem, så sa mamma L.S i ett förhör.

Vilken tråkig sits för mamman, ena sonen blir fri å den andra åker fast..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in