2019-12-11, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flackblack
Nu står det en polisbil utanför ett radhus i Alingsås. Det är samma gata som nämts tidigare i forumet. Kan även påpeka att det är andra gången jag ser polisbil på samma ställe.
Pappans? anhållas igen tro.. fått mer bevis? spännande hoppas på det bästa!
Citera
2019-12-11, 12:23
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vWv
Är väl rimligare att anta att styckningen är gjord i typ badkaret?

Det är inget proffs vi pratar om

Om han haft medhjälpare efteråt borde styckningen skett någon annanstans. Men han tänkte nog inte så smart.
Citera
2019-12-11, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kidrauhl
Skagerak är här för att söka efter W punkt slut. Vilken båt av denna typ skulle åka till Uddevalla för att "motionera" på det sett den gör. Eller har den kört vilse?! Är kaptenen helt väck?! Konstigt att polisen gått ut med alla andra sökmetoder till sjöss men dementerar denna.
Givetvis är den där för att söka efter W. Polisen tror väl att människor inte kan dra slutsatser utan bekräftelse från Polisen.
Citera
2019-12-11, 12:25
Medlem
Måste bara kasta en en tanke...

Samma dag kroppsdelen hittades var det ett jäkla pådrag här i Uddevalla, vilket jag och många andra användare också såg.
De höll till vid Skeppsviken, strandpromenaden o även vid ”roddklubben” så utan tvekan måste de hittat kroppsdelen där någonstans.

Låter otroligt långsökt alla andra teorier.
Citera
2019-12-11, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kidrauhl
Skagerak är här för att söka efter W punkt slut. Vilken båt av denna typ skulle åka till Uddevalla för att "motionera" på det sett den gör. Eller har den kört vilse?! Är kaptenen helt väck?! Konstigt att polisen gått ut med alla andra sökmetoder till sjöss men dementerar denna.
Enligt polisen själva så är de ute och testar forskningsteknik (eller vad det nu var) - men skulle också hålla ögonen öppna efter Wilma. Men de är tydligen inte där ENBART för att leta efter Wilma. Det är ett forskningsfartyg.
Citera
2019-12-11, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sohefall
Pappans? anhållas igen tro.. fått mer bevis? spännande hoppas på det bästa!

Syftade på adressen i Alingsås som nämndes här på forumet. Inte Uddevalla.
Citera
2019-12-11, 12:33
Medlem
Jag fattar verkligen inte varför folk sitter å hetsar, nästintill bråkar. Alla skall veta bäst, alla skall tro, alla skall säga vad de tycker... hela bunten är massa nyfikna personer som bara tror.... kom med fakta innan ni skriver nåt.... att polisen skalm hittat på att de hittat en kroppsdel är de dummaste jag har hört....
så innan ni sitter å vet bäst tänk er för innan ni skriver... många anhöriga, poliser, allt annat sitter å läser allt ni skriver... snälla kom med nåt konkret om ni skall skriva. Annars vänta tills fupen är klar!! Å polisen har gått ut med exakt info!!
Citera
2019-12-11, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uddevalla-79
Måste bara kasta en en tanke...

Samma dag kroppsdelen hittades var det ett jäkla pådrag här i Uddevalla, vilket jag och många andra användare också såg.
De höll till vid Skeppsviken, strandpromenaden o även vid ”roddklubben” så utan tvekan måste de hittat kroppsdelen där någonstans.

Låter otroligt långsökt alla andra teorier.

Den mest troliga teorin för upphittandet, minns både dig och en till prata om de lågt flygande helikoptrarna osv.
Citera
2019-12-11, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flackblack
Syftade på adressen i Alingsås som nämndes här på forumet. Inte Uddevalla.
my bad.. allt man läser blir Uddevalla, men då antar jag du menar den troliga kusinen?
Citera
2019-12-11, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Enligt polisen själva så är de ute och testar forskningsteknik (eller vad det nu var) - men skulle också hålla ögonen öppna efter Wilma. Men de är tydligen inte där ENBART för att leta efter Wilma. Det är ett forskningsfartyg.
Om det polisen säger stämmer kanske SKAGERAK-teamet helt enkelt stuvat om i planeringen för att genomföra sina forskningsuppdrag "där det händer". Att det helt enkelt inte skadade.

Hur tät kontakt de har med polis och åklagare låter jag vara osagt.
Senast redigerad av Olbars 2019-12-11 kl. 12:44.
Citera
2019-12-11, 12:41
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
Ja, intressant att SKAGERAK fortsätter jobba. Återstår bara resultat.

Jag såg att de gått i land en extra gång idag. Första gången att de landar en extra gång.
Det var efter en sväng utanför Gustafsbergs marina.

Kanske för att hämta/lämna något. Man får ju hoppas att det var ett viktigt fynd.

https://imgur.com/a/BkiBnL5

EDIT: Lade till bild.
Senast redigerad av K.Blomkvist 2019-12-11 kl. 12:54.
Citera
2019-12-11, 12:44
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballelainoo
Jag fattar verkligen inte varför folk sitter å hetsar, nästintill bråkar. Alla skall veta bäst, alla skall tro, alla skall säga vad de tycker... hela bunten är massa nyfikna personer som bara tror.... kom med fakta innan ni skriver nåt.... att polisen skalm hittat på att de hittat en kroppsdel är de dummaste jag har hört....
så innan ni sitter å vet bäst tänk er för innan ni skriver... många anhöriga, poliser, allt annat sitter å läser allt ni skriver... snälla kom med nåt konkret om ni skall skriva. Annars vänta tills fupen är klar!! Å polisen har gått ut med exakt info!!

Du har rätt men det är svårt på FB när det inte finns så mycket information att tillgå.

Du verkar insatt på ett eller annat sätt eller har jag fel känsla? Vad menar du med att polisen har gått ut med exakt info?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in