2019-12-11, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det finns flera där man styckat offret i lägenheten. Jag förstår inte varför den här idioten skulle vara smartare än andra? För att de är vana vid mord? Men det är möjligt att du har rätt - vi har inte en susning vad som hänt eller vad man hittat. Själv hade jag inte låtit så självsäker som du, eftersom jag faktiskt inte vet. Men det gör du kanske?
Jag vet inte så mycket mer än vad någon annan vet även om jag är i samma bekantskapskrets som MGM. Jag drar en del paralleller till Boden-fallet som var för att antal år sedan. Nämligen att det är ett par/expar som umgås i MGM's bostad, på kvällen hör grannarna ett ljud/skrik som abrupt tystnar, en kroppsdel dyker upp så småningom m.m. Även om detta fallet inte är identiskt med det fallet så tror jag att det är det tillvägagångssättet. Hon stryps i lägenheten och hon styckas och placeras ut på olika platser i Uddevalla kommun.
Citera
2019-12-11, 12:02
Medlem
Någon som har koll på datum kring när mgm flyttades till rättspsyk? Var det i samband med upphittandet av kroppsdel?
Citera
2019-12-11, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KrypskyttenSDP
Jag vet inte så mycket mer än vad någon annan vet även om jag är i samma bekantskapskrets som MGM. Jag drar en del paralleller till Boden-fallet som var för att antal år sedan. Nämligen att det är ett par/expar som umgås i MGM's bostad, på kvällen hör grannarna ett ljud/skrik som abrupt tystnar, en kroppsdel dyker upp så småningom m.m. Även om detta fallet inte är identiskt med det fallet så tror jag att det är det tillvägagångssättet. Hon stryps i lägenheten och hon styckas och placeras ut på olika platser i Uddevalla kommun.
Låter inte alls otroligt. Men jag hakar upp mig på blodspåren man hittat i lägenheten. Då bör hon ha styckats i badrummet - vilket är en naturlig plats (lätt att skölja bort allt, för ögat, synligt blod).

Beträffande Boden: Jag vill minnas att någon sett hink och svabb inne i Kristoffers hall. Han städade aldrig någonsin självmant. När vittnet blev insläppt i lägenheten strax därpå (tror det var en boendestödjare) så var svabben och hinken borta
Citera
2019-12-11, 12:07
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Vatchareyas två ben hittades först (Boden-fallet). Och där kunde man ju konstatera att hon faktiskt inte kunde leva längre och att hon styckats. Det räcker med ett ben.
Är det inte också så att man kan se om en kropp styckats före eller efter döden? Man kan teoretiskt sett överleva förlusten av ex en arm - men konstaterar man att armen skurits av en död kropp så är det som det är.
Citera
2019-12-11, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KrypskyttenSDP
Styckningen har givetvis inte skett i lägenheten. MGM skulle aldrig ta den påtagligt stora risken att lämna de spår efter sig som en styckning efterlämnar samt den risk att att grannarna skulle höra något från styckningen. Han har strypt henne till döds och därefter tagit kroppen och styckat den utomhus.

Är väl rimligare att anta att styckningen är gjord i typ badkaret?

Det är inget proffs vi pratar om
Citera
2019-12-11, 12:10
Medlem
Nu står det en polisbil utanför ett radhus i Alingsås. Det är samma gata som nämts tidigare i forumet. Kan även påpeka att det är andra gången jag ser polisbil på samma ställe.
Citera
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Är det inte också så att man kan se om en kropp styckats före eller efter döden? Man kan teoretiskt sett överleva förlusten av ex en arm - men konstaterar man att armen skurits av en död kropp så är det som det är.

Ja precis mig veterligen ska det gå att avgöra om en kroppsdel är avskuren före eller efter dödens inträffande.
Citera
Medlem
Citat:
Det finns flera där man styckat offret i lägenheten. Jag förstår inte varför den här idioten skulle vara smartare än andra? För att de är vana vid mord? Men det är möjligt att du har rätt - vi har inte en susning vad som hänt eller vad man hittat. Själv hade jag inte låtit så självsäker som du, eftersom jag faktiskt inte vet. Men det gör du kanske?

Håller med dig!

Troligtvis i badkaret eller nåt sånt, varför skulle han listat ut en plan som om han är någon sorts professionell torped!

Mycket mer sannolikt att det mesta som har med detta att göra har skett i lägenheten, det var säkert en olyckshändelse som fullständigt spårade
Citera
2019-12-11, 12:11
Medlem
Citat:
Låter inte alls otroligt. Men jag hakar upp mig på blodspåren man hittat i lägenheten. Då bör hon ha styckats i badrummet - vilket är en naturlig plats (lätt att skölja bort allt, för ögat, synligt blod).

Beträffande Boden: Jag vill minnas att någon sett hink och svabb inne i Kristoffers hall. Han städade aldrig någonsin självmant. När vittnet blev insläppt i lägenheten strax därpå (tror det var en boendestödjare) så var svabben och hinken borta
Blodspåren skulle kunna bero på att hon fått sig en dansk skalle på väggen av MGM och därmed börjar blöda kraftig näsblod (därmed blodspår och ljudet som grannarna hör). Oftast är det de enkla svaren som är de mest logiska i mordfall. Varje mord är inte uträttad av en yrkesmördare direkt och det är inte denna MGM och det var inte Kristoffer från Boden heller.
Citera
2019-12-11, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Jag vet inte. Men i Kim Walls fall kunde man avgöra om hennes stick tillfogats före eller efter döden. Teoretiskt kan hon varit mer eller mindre hjärndöd, men fortfarande vid liv, när han påbörjade styckning. Vidrig tanke. Men jag har svårt att tro något sånt. Allt är möjligt. Det här fallet är otäckt.
Citera
2019-12-11, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ledsjo50
Men det kan vara skyddande av brottsling, vilket är olagligt, att inte upplysa polisen om att sonen har en död kropp i sin lägenhet.

Att veta någonting men inte berätta det behöver absolut inte vara ett brott!

Skyddande av brottsling är ju att man hjälper den som begått brott att undkomma eller genom att undanröja bevis. Och man kan ju inte riktigt säga att han gör någonting aktivt, för att hjälpa, undkomma eller undanröja bevis, genom att bara vara tyst och inte berätta.

Sedan finns det ett brott som heter Underlåtenhet att avslöja mord. Men detta gäller bara om brottet är under planering eller pågående, och alltså INTE om brottet (mordet) redan är avslutat.

Så jag måste fråga dig VART du hittar lagstöd för ditt påstående?
Senast redigerad av Haaaaag 2019-12-11 kl. 12:30.
Citera
2019-12-11, 12:21
Medlem
Skagerak är här för att söka efter W punkt slut. Vilken båt av denna typ skulle åka till Uddevalla för att "motionera" på det sett den gör. Eller har den kört vilse?! Är kaptenen helt väck?! Konstigt att polisen gått ut med alla andra sökmetoder till sjöss men dementerar denna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in