• 1
  • 2
2019-12-11, 02:35
Medlem
jontebojs avatar
Hej FB,

Jag orkar inte med skiten just nu men det är något jävla svin som verkar ha doxxat mig, gett ut min adress och allt sådant på facebook och sprider massa lögner och rykten om mig, påstår att jag gjort det och det osv.

Igår kväll så kom det hem en arg man till mig i ca 50 års åldern och skällde ut mig ordentligt över ett facebook inlägg som "jag" publicerat i en grupp som är till för oss som bor i området, och detta har jag inte alls gjort. Denna doxxern har tydligen skapat ett facebook konto i mitt namn och låtsas vara jag sen hur han delar min adress osv har jag ingen susning om men det är ganska uppenbart att jag blivit doxxad.

Hur ska man gå till väga med detta för att få stopp på tramset? Jag pallar fan inte med skiten. Jag har inte gjort ett skit och tänker fanimej inte be om ursäkt till någon över någonting jag inte gjort.
Citera
2019-12-11, 02:52
Medlem
Inte mycket du kan göra. Du kan ju polisanmäla. Men både du och jag vet nog att det inte kommer att leda till något alls. Lär dig leva med ditt nya liv. Grattis!
Citera
2019-12-11, 03:10
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Du får vara smartare än den som doxxat dig. Hur tänker denna person? Hur tänker han inte? Vad triggar honom? Lura in honom i en fälla. Annars kan denna historia sluta illa.
Citera
2019-12-11, 03:43
Medlem
1. Kontakta polisen direkt, dem måste få veta!
2. Kontakta Facebook fc,gör ett nytt konto och förklara situationen
3. Försök att logga in på ditt fb konto, ta glömt lösenord, gå in på hotmail och ändra lösenordet fort som fan ! Logga in och radera ditt konto permanent!

Lider med dig TS om det är sant!
Citera
2019-12-11, 04:55
Medlem
kalkryggars avatar
Det här görs normalt av någon som vet vem du är och har någon beef med dig. Kan du tänka dig vem det är som gjort det?

Polisanmäl det och läggs det ner så begär du överprövning av det. Kanske inte hjälper med det är inte så jobbigt att göra anmälan och sen överprövningen. Det är bra att ha för att visa att du menar allvar med att det inte är du som står för det falska kontot.

Vad har du gjort som gör att någon tycker så illa om dig att dom genomgår allt detta för att sätta dig i skiten?

Citat:
Ursprungligen postat av Mosamig
1. Kontakta polisen direkt, dem måste få veta!
2. Kontakta Facebook fc,gör ett nytt konto och förklara situationen
3. Försök att logga in på ditt fb konto, ta glömt lösenord, gå in på hotmail och ändra lösenordet fort som fan ! Logga in och radera ditt konto permanent!

Lider med dig TS om det är sant!

1. Ja polisen måste kontaktas omedelbart. Det handlar ju mer om förtal än om en dox.

2. Bör Ts också göra omgående.

3. Varför skulle Ts inte kunna logga in på sitt konto? Om Ts nu har ett? Eller menar du att Ts skall sitta och gissa på lösenord till det kontot som någon skapat i Ts namn? Hör du inte hur orimligt det låter?
Senast redigerad av kalkryggar 2019-12-11 kl. 04:58.
Citera
2019-12-11, 05:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Det här görs normalt av någon som vet vem du är och har någon beef med dig. Kan du tänka dig vem det är som gjort det?

Polisanmäl det och läggs det ner så begär du överprövning av det. Kanske inte hjälper med det är inte så jobbigt att göra anmälan och sen överprövningen. Det är bra att ha för att visa att du menar allvar med att det inte är du som står för det falska kontot.

Vad har du gjort som gör att någon tycker så illa om dig att dom genomgår allt detta för att sätta dig i skiten?

1. Ja polisen måste kontaktas omedelbart. Det handlar ju mer om förtal än om en dox.

2. Bör Ts också göra omgående.

3. Varför skulle Ts inte kunna logga in på sitt konto? Om Ts nu har ett? Eller menar du att Ts skall sitta och gissa på lösenord till det kontot som någon skapat i Ts namn? Hör du inte hur orimligt det låter?

Ursäkta, läste lite halvt slarvigt om att det var ett nytt konto skapat i hans namn! Tänkte att han hade blivit hackad! I så fall kommer inte det tredje förslaget att fungera!!

Då får han ett nytt förslag! 3. Kontakta alla han känner och be alla att göra en anmälan på fejk profilen! Det ökar trovärdigheten för Facebooks fc. Det finns nog en del som gör anmälningar hit och dit annars och lär inte hända så mycket om bara en person anmäler kontot!

Sedan kan jag tyvärr inte komma på så mycket mer bra saker.. Har TS någon/några ovänner som du kan tipsa till polisen om? Skriver TS saker på nätet som triggar folk, i så fall på vilken sida?? Det är väl något som kan vara ”bra” att fundera över med..
Citera
2019-12-11, 11:59
Medlem
Doxxat?
🤔

Varför är det så svårt för folk att skriva begripligt på svenska nuförtiden?? 🤬
Citera
2019-12-11, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghostery
Doxxat?
🤔

Man sminkar grisen. Ge det ett nytt namn så låter angiveri mm inte lika lumpet som tidigare.
Citera
2019-12-11, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bananrepublikan
Man sminkar grisen. Ge det ett nytt namn så låter angiveri mm inte lika lumpet som tidigare.
Okej. Helkorkat.
Citera
2019-12-11, 19:19
Medlem
Citat:
Okej. Helkorkat.

Kommunism 2.0. Många begrepp och fenomen från sovjetunionen har dåligt rykte så man måste sälja in det med andra ord så att ingen tror att det förekommit tidigare för att ingen hört just det ordet.

Vänstern gillar vissa ord oavsett i vilken ordning de kommer, sätt in rätt signalord så glömmer de vad som sagts.
Citera
2019-12-11, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bananrepublikan
Kommunism 2.0. Många begrepp och fenomen från sovjetunionen har dåligt rykte så man måste sälja in det med andra ord så att ingen tror att det förekommit tidigare för att ingen hört just det ordet.

Vänstern gillar vissa ord oavsett i vilken ordning de kommer, sätt in rätt signalord så glömmer de vad som sagts.
Okej.

Högst irriterande.
Citera
2019-12-13, 09:10
Medlem
Citat:
Doxxat?
🤔

Dox är kort för documents. Att bli doxxad syftar till att någon tagit reda på dina personuppgifter och läckt dem eller använt dem för att attackera dig på något sätt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in