2019-08-06, 14:10
Medlem
Brymans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frantik
Birth of the Cruel
https://www.youtube.com/watch?v=MGbjB0eVvko

Oj, jävlar. Denna påminner ju om något ur självbetitlade

Nu har albumet läckt. Har bara hunnit lyssna igenom det en gång men vissa låtar fastnade fan direkt. Det finns bra låtar här!
Citera
2019-08-09, 01:42
Medlem
Elementarts avatar
Ska lyssna på albumet imorgon, men det låter lovande med singlarna
Citera
2019-08-09, 21:07
Medlem
frantiks avatar
Måste säga att plattan är otroligt snyggt komponerad.
Över förväntan, med det sagt så är det ingen Iowa eller Slipknot, hade det varit en sådan platta hade jag blivit mindre förvånad men detta är en snygg komponerad, modern och unik metalplatta, detta utan att det blir Bandit-modernt, utan något som faktiskt låter ganska nyskapande i form av koncept och känsla.

Man får liksom vibben av en LSD-tripp i ett mörker. Deras Dark side of the Moon (obs inga jämförelse alls i övrigt).

Den står verkligen på sina egna ben. Rent musikaliskt så måste jag säga att dom fick ännu mer respekt hos mig. Sid, Craig och säkerligen Clown har verkligen gjort jobbet.

Nog för att jag visste att Clown är en konstnärlig typ, men att implementera det i en Slipknot-vibb har han inte lyckats med. Men detta, jag applåderar.

Modig och jävligt bra platta.
Citera
2019-08-10, 20:34
Medlem
TheMentalitas avatar
Tkr nya plattan är lite av en grower. Jag gillar verkligen att de blandar klassiskt hårt med lite nytt sound.
Det jag också gillar är upplevelsen Slipknot bjuder på med "nonsens-låtarna" emellan, och att låtarna vävs ihop så bra.
De som sticker ut just nu: Solway firth, Nero forte, Critical Darling, Birth of the cruel.

Just nu ser min album-ranking ut såhär:

1. Iowa
Trött på att många ska jämföra allt Slipknot gör nu för tiden med denna platta, men den är bäst det ska man inte sticka under stol med. Tkr inte den har någon svaghet.

2. S/T
Mkt nostalgi, men det är så jävla bra. Rättframma aggressiva låtar. Energin de hade här är svårslagen.

3. WANYK
Bara lyssnat igenom 3 gånger nu. Men tkr Corey låter bättre än på många år, Flera riktigt bra låtar och bra variation mellan typer av låtar. Återstår att se med tiden om den verkligen ska va såhär högt upp.

4. Subliminal verses
Corey låter inte som sig själv på den här skivan, hans skrikande känns forcerat. Annars finns såklart några guldkorn!

5. Gray
Ett rätt bra album igenom. Kanske inte jättemkt som sticker ut heller. Men jag har lyssnat på vissa låtar rätt mkt sen den kom, det var definitivt en positiv känsla efter AHIG.

6. AHIG.
Hatar inte albumet, Men överlag för mesigt sound och några svaga låtar. Plattan börjar bra men sjunker mkt sen.
Citera
2019-12-11, 03:57
Medlem
Har nu sett de live under den senaste turnén, tror den kommer till Sverige i februari.
Måste säga att live är de bättre än på många många år. Tortilla man, venturella och weinberg funkar fruktansvärt bra i bandet och det känns som de har en riktig nytändning.
Unsainted är en låt som även om den kanske känns tam på skiva (jag gillar den men vissa i tråden är mindre förtjusta) funkar ruskigt bra live, den drar med publiken på allsång.

Ni som ska se dem kommande året har verkligen något att se fram emot.
Citera
2019-12-18, 03:23
Medlem
Pekka-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timpossible
Har nu sett de live under den senaste turnén, tror den kommer till Sverige i februari.
Måste säga att live är de bättre än på många många år. Tortilla man, venturella och weinberg funkar fruktansvärt bra i bandet och det känns som de har en riktig nytändning.
Unsainted är en låt som även om den kanske känns tam på skiva (jag gillar den men vissa i tråden är mindre förtjusta) funkar ruskigt bra live, den drar med publiken på allsång.

Ni som ska se dem kommande året har verkligen något att se fram emot.

Ska ge nya skivan mer försök innan februari. Men bakgrundssången med tortillaman är svag i jämförelse med Chris vad jag märkt på live inspelningar. Men det blir nog skitbra, älskar joey men Jay är jävligt vass han med bakom trummorna
Citera
2020-02-13, 11:04
Medlem
Knullkungens avatar
Utsett till världens bästa band.

https://www.nme.com/news/music/slipknot-win-best-band-in-the-world-at-nme-awards-2020-2607064
Citera
2020-02-14, 10:41
Medlem
frantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pekka-
Ska ge nya skivan mer försök innan februari. Men bakgrundssången med tortillaman är svag i jämförelse med Chris vad jag märkt på live inspelningar. Men det blir nog skitbra, älskar joey men Jay är jävligt vass han med bakom trummorna
Måste säga att jag föredrar faktiskt Jay före Joey. Eller så kanske det är så att Jay påminner om en ung Joey.
Hur som helst gör han ett jävla bra jobb i att balansera sin egna stil med Joeys stil i dom gamla låtarna.
Citera
2020-02-16, 10:07
Medlem
Läste en intervju där Corey jämför Slipknot med Tool. Finns inga likheter överhuvudtaget. Tool är en klass för sig
Citera
2020-02-16, 20:49
Medlem
Analfababetens avatar
Folk tänker fel för att det är fel i huvudet på folk rent allmänt. Musik är en konstform som ska tas för vilken annan som helst, opera t.ex. där man kan ha smaskiga mord etc. i, inte nån som kastar skit på opera och våldsfilmer rent allmänt för det vore fel. Det är endast ett sätt att uttrycka sig på satt till musik och det är bara att välja bort om det påverkar en negativt, mördare har djupare problem en med nån enstaka låt som det patetiskt nog det ska härledas till så populärt, har försökts med länge nu i olika sammanhang när vissa IQ befriade ska försöka att moralisera utan vett till det.
Mördare finns för att det har en djupare anledning som inte bör gås in på hära.

Ja detta skrev ju TS om själv som ämne till tråden i inledande posten men själva trådnamnet gjorde mig osäker nu på om jag behöver specificera just vad runt Slipknot jag pratade om, det förstås förhoppningsvis vad jag pratar om om TS inledande post läses.
Senast redigerad av Analfababeten 2020-02-16 kl. 21:03.
Citera
2020-02-18, 19:46
Medlem
Pekka-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frantik
Måste säga att jag föredrar faktiskt Jay före Joey. Eller så kanske det är så att Jay påminner om en ung Joey.
Hur som helst gör han ett jävla bra jobb i att balansera sin egna stil med Joeys stil i dom gamla låtarna.

Såg bara 2-3 spelningar med joey, och han är ju ikonisk i slipknot. Men är beredd på att hålla med gällande det. Upp till bevis nu på fredag! Kollade live klipp här om veckan och tortillaman börjar få lite bättre röst nu. Fast Chris slår man inte på fingrarna, tråkigt att dom spelar new abortion utan honom..
Citera
2020-02-18, 19:47
Medlem
Pekka-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NivekOgre
Läste en intervju där Corey jämför Slipknot med Tool. Finns inga likheter överhuvudtaget. Tool är en klass för sig

Finns inga likheter överhuvudtaget, Corey är jävligt bra på att sjunga. Men Maynard är snäppet vassare, och slipknot är inte lika vassa musiker för den delen heller. Och musikmässigt så kan jag inte hålla med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in