2019-12-10, 20:02
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SurTrollet
Möjligt, känner inte dessa ungdomar men att påstå att man i Sverige inte kan "krita" sig till problem stämmer inte.

Det som talar emot en drogskulder är att döda är dåliga på att betala sina skulder....

Jag har tagit upp det några gånger i tråden att AA däremot kan sitta i en knipa efter tillslagen som polisen gjort där det beslagtagit hans innehav av droger, just för att han kan sitta i skuld till någon över honom. Men det är inte troligt att det gäller E. Slutkonsumenten på gatan får kanske köpa på kredit en gång om de känner langaren väl. men betalr inte den så får den inte köpa nån fler gång och kanske åker på stryk.
Däremot finns det ett mellanled som du säger som AA kan ha tillhöert som får ett mindre parti som han ska kränga på gatan. Blir han av med det, så sitter han i en skuld till "grossisten". Emilia är inte den som har haffats av polisen med massa droger, däremot AA. Och det kan vara ett motiv om Emilia på nåt sätt hade med det att göra.
Citera
2019-12-10, 20:16
Medlem
Dumdrygs avatar
Stämmer det att Emilia lämnade urinprov varje vecka, så kanske hon var helt ren på slutet och hade lagt av med droger. Därav kommentaren om "hennes nya liv", på Facebook.
I värsta fall kan Emilia ha uppgett för polisen var drogerna kom från som hon tagit. Och då finns ett motiv om det skapade problem för langar-schimpanserna Knoll och Tott i byn.
Citera
2019-12-10, 20:24
Medlem
Blaire-Witchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fetkorvmedsenap
Glad att jag kunde hjälpa till!

Fått nya uppgifter om att den svarta bilen skulle vara en Mercedes!
Vet du vilket håll den körde mot sen,Kristianstad el Malmö?
Citera
2019-12-10, 20:33
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Stämmer det att Emilia lämnade urinprov varje vecka, så kanske hon var helt ren på slutet och hade lagt av med droger. Därav kommentaren om "hennes nya liv", på Facebook.
I värsta fall kan Emilia ha uppgett för polisen var drogerna kom från som hon tagit. Och då finns ett motiv om det skapade problem för langar-schimpanserna Knoll och Tott i byn.

Det där är ju alltid ett bekymmer med just försäljning av narkotika. Langarna vill locka folk till att börja med droger för att få fler kunder. När kunderna sen blir haffade av polis & pressade på frågor så kan det bli knepigt när frågorna är ledande. Är man från Tollarp/Kristianstad så är ju det naturliga att man köpt det där. Det naturliga är även att man känner säljaren. Vet polisen dessutom redan vilka som säljer där & dessa personer uppenbarligen har koppling till den gripne så är det inte så trovärdigt att försöka med att man köpt det av någon okänd i Helsingborg.

Men det är egentligen langarens eget ansvar att se till så affärerna inte kan kopplas till honom.
Citera
2019-12-10, 20:38
Medlem
Skaraborg2s avatar
Mercedes.

Citat:
Ursprungligen postat av Fetkorvmedsenap
Glad att jag kunde hjälpa till!

Fått nya uppgifter om att den svarta bilen skulle vara en Mercedes!

Finns det någon i kretsen som fanns runt Emilia som kör en svart Mercedes?
Citera
2019-12-10, 20:48
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SurTrollet
Någon större skuld?

Känner några missbrukare (sen barnsben) som tar både brass & tjack (i hekton) "på redis" för att sälja såpass så de har sitt egna missbruk betalt så du vet nog inte vad du snackar om!

Mm, det händer då och då precis som du säger att någon som säljer på redis pundar bort sig så att säga, eller ställer ut på kredit och har svårt att få in det när kranen vill ha betalt. En sådan situation kan ju inträffat med AA. Sedan behöver inte nödvändig E haft stora knarkskulder eller så. Om AA varit i knipa och väntat sig att E skulle kunna hjälpa till och det inte blir så
Citera
2019-12-10, 20:50
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Jag har tagit upp det några gånger i tråden att AA däremot kan sitta i en knipa efter tillslagen som polisen gjort där det beslagtagit hans innehav av droger, just för att han kan sitta i skuld till någon över honom. Men det är inte troligt att det gäller E. Slutkonsumenten på gatan får kanske köpa på kredit en gång om de känner langaren väl. men betalr inte den så får den inte köpa nån fler gång och kanske åker på stryk.
Däremot finns det ett mellanled som du säger som AA kan ha tillhöert som får ett mindre parti som han ska kränga på gatan. Blir han av med det, så sitter han i en skuld till "grossisten". Emilia är inte den som har haffats av polisen med massa droger, däremot AA. Och det kan vara ett motiv om Emilia på nåt sätt hade med det att göra.

Eller att AA skrytsamt bjussat på tjack i perioder, och vill ha igen det om han själv sitter i knipa.
Citera
2019-12-10, 21:10
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minaskor40
D|O har plockat bort sig som vän till Emilia! Din* flickvän till AA två FB konton har plockat bort relationen till honom sedan bara relation och nu singel. Men finns mycket bilder på AA och Din* på hennes gamla FB! Hon måste ju sitta med massa info!

Och många bilder på honom på Instagram:
https://www.instagram.com/jordgubbeen/

Kan återigen konstatera att jag inte gillar hans uppsyn.
Hade inte gjort det även om han inte var misstänkt för mord.
Samma surmulna uttryck på samtliga bilder.
Ser konstant missnöjd ut. Och ingen trevlig blick.
Nånting är ruttet...

Och hans kommenterande polare ser alla ut som missbrukare.
Patetiskt och tragiskt
Citera
2019-12-10, 21:14
Medlem
OroligLantiss avatar
A är dömd för flera brott, men är några av dem våldsbrott? Innehav av vapen räknas inte, utan faktisk misshandel etc.

R verkar mer vara den typen (och är väl dömd för flera fall av misshandel? Jag har inte laddat ner alla domar eller fup, men har fått den uppfattningen i tråden).

Att gå från att vilja verka hård o gå beväpnad med fickkniv, och åka fast för ett gäng narkotikabrott, till att mörda någon är ju ändå ett ganska stort kliv. Naturligtvis, och troligtvis. inte omöjligt, men ändå stor skillnad.

Och detta med släktskapet mellan E och R - skulle någon från R's svans våga mörda E utan R"s tillstånd?
Citera
2019-12-10, 21:14
Medlem
Vet ej vart bilen ska ha kört, tyvärr!
Vet inte heller vem som skulle kunna äga den! Borde ju typ kunna gå att söka? Ett jävla jobb blir det men rent teoretiskt borde det ju gå om man går igenom alla som varit på tal här på flash.
Citera
2019-12-10, 21:20
Medlem
Frognogs avatar
Om den svarta Mercedesen nu har plockat upp eventuell MGM, klockan 11:15. Så är det i bilen som Emilias telefon har släckts ner. Föraren måste varit med på det eller iaf medveten om det.
Citera
2019-12-10, 21:20
Medlem
Skaraborg2s avatar
Samma uppfattning.

Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Och många bilder på honom på Instagram:
https://www.instagram.com/jordgubbeen/

Kan återigen konstatera att jag inte gillar hans uppsyn.
Hade inte gjort det även om han inte var misstänkt för mord.
Samma surmulna uttryck på samtliga bilder.
Ser konstant missnöjd ut.
Och ingen trevlig blick.
Nånting är ruttet...

Och hans kommenterande polare ser alla ut som missbrukare.
Patetiskt och tragiskt

Jag tittade på fotona innan jag läste vad du skrev.

Så fort jag såg fotona på AA så tänkte jag "vilken surmulen person, verkar hela tiden missnöjd, inte ett enda leende". Sedan läste jag att du tycker precis det samma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in