2019-12-10, 20:32
Medlem
Bäst var hon innan Roxette. Vi slutar aldrig "Tro".

https://www.youtube.com/watch?v=ARvSDkcm0k8

R.I.P
Citera
2019-12-10, 20:33
Medlem
-Andreas-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Jävla lång arm vid https://youtu.be/uzZRdjXd2qw?t=80
Wtf?
Vad vad det där för störd rumstid krusning/warp??
Citera
2019-12-10, 20:34
Medlem
Min favorit var nog "Perfect Day" från Joyride
Citera
2019-12-10, 20:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Jag minns att de flesta sa att de hatade Roxette förut. Jag gjorde det också.
Marie var en bra sångerska dock. Men hon och Per Gessle konstellationen blev inte bra (KOM INTE OCH SÄG NU "de var så framgångsrika!". Ja, det kanske de var, men de flesta svenskar sa att de hatade Roxette).

Det är alltid tråkigt när folk dör, men för Marie var det dock skönt, oj vad hon har varit svag i åratal. Det måste ha varit väldigt påfrestande.

Hon fick en otrolig karriär med Roxette, men jag tycker det lät bedrövligt
Hon hade gett mig mycket mer som fortsatt soloartist.

Kom gärna med exempel på vilken Roxette-låt som är bra (inte Listen to your heart för den hatar jag, eller The look eller Dressed for success, ännu värre!)

Om det vore sant varför sålde deras skivor så bra?
Citera
2019-12-10, 20:58
Medlem
Mosbulles avatar
Vila i frid Marie.
Citera
2019-12-10, 21:00
Medlem
Patrik2108s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnuskisMaximus
Crash Boom Bang är för jävla bra.
Den är en bland några få låtar som var bra. Merparten av Roxettes musik har jag aldrig gillat men jag har förstått att Marie varit en rätt trevlig person. Ett tragiskt öde är det som drabbade henne. Det är dock över nu.
Citera
2019-12-10, 21:01
Medlem
Luffarhunds avatar
https://www.youtube.com/watch?v=5pfNCsAxhcA
RIP
Citera
2019-12-10, 21:03
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Jag minns att de flesta sa att de hatade Roxette förut. Jag gjorde det också.
Marie var en bra sångerska dock. Men hon och Per Gessle konstellationen blev inte bra (KOM INTE OCH SÄG NU "de var så framgångsrika!". Ja, det kanske de var, men de flesta svenskar sa att de hatade Roxette).

Jag kom att tänka på detta, att det stämmer ju! Det var ingen som diggande Roxette öppet.
Dom som andra stora svenska artister fick mest gehör utomlands och därifrån så loopade det tillbaka hit till Sverige, jag har för mig att Roxette var stora i Tyskland.

För att slå här i Sverige så måste politik finnas med i texterna eller så att man har något lyte typ miffo en kuf eller bara det att man är lagom och folklig, då blir man världskändis i Sverige, blir kritiker rosad , får all medietid och finns med hela tiden.

Roxette och Marie det var ju väldig över och polerat mot annan svensk produktion och att sådant slår inte med mer än med tvång och med en eftersläpning.
Citera
2019-12-10, 21:18
Medlem
Bra röst och hon skrev många fina sånger
utan Gessle. Cancer är fruktad sjukdom
Citera
2019-12-10, 21:24
Medlem
Proras avatar
Alltid tråkigt när någon dör alltför tidigt. Men trots allt var det Gessle som skrev det mesta av musiken och texten. Att hylla någon som sjunger är lite som att hylla det piano som låtarna framförs på.

Noterade vid en längre rundresa i Östeuropa för tjugo år sedan att Roxette var gigantiskt stora där och då, samt att Paul McCartney ungefär vid den tidpunkten knappat hade noterat deras existens, inte av illvilja utan på grund av duons avsaknad av musikaliskt nyskapande.
Citera
2019-12-10, 21:25
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrMuffins
Om det vore sant varför sålde deras skivor så bra?

Jag tror på "oj, de har slagit igenom utomlands. Jag måste köpa skivan." om du pratar om varför de sålde bra även här (det vet jag ju faktiskt inget om, eftersom jag själv tyckt att Roxette är skit),
även om många inte tyckte om dem.

Kanske stack de ut utomlands som gjorde "att de blev exotiska" och därför blev de världsartister medan vi som är vana vid sång/musikstilen kräver något mera?

Ungefär som att utlänningar kan tycka "att svenska" är ett behagligt språk och vilja höra mera, för att de tycker det är exotiskt, men vi som är vana vid det tänker inte på det.

Sen bar väl Marie iallafall upp Roxette då?
(Men min personliga åsikt är att Per Gessle inte hade gott inflytande på hennes sång.)

Men jag är ingen musikexpert. Jag tycker bara att Roxette låter skit, i stort.
Och ja, jag lovar dig, jag är inte ensam om att ha tyckt det genom åren, det är så larvigt att folk glömmer att de tyckt det, bara för att artisten har dött.
Citera
2019-12-10, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
Jag kom att tänka på detta, att det stämmer ju! Det var ingen som diggande Roxette öppet.
Dom som andra stora svenska artister fick mest gehör utomlands och därifrån så loopade det tillbaka hit till Sverige, jag har för mig att Roxette var stora i Tyskland.

För att slå här i Sverige så måste politik finnas med i texterna eller så att man har något lyte typ miffo en kuf eller bara det att man är lagom och folklig, då blir man världskändis i Sverige, blir kritiker rosad , får all medietid och finns med hela tiden.

Roxette och Marie det var ju väldig över och polerat mot annan svensk produktion och att sådant slår inte med mer än med tvång och med en eftersläpning.

ABBA var också större utomlands än i Sverige när det begav sig. De fick utstå mycket kritik för sina lättsinniga texter och kommersiella pop. Nu är de näst intill kultförklarade. 😊
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in