2019-12-10, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imthebest2012
Det jag försöker säga till ALLA som skriver på flashback att man hittat blodspår efter Wilma stämmer inte!
Det är bara GP som skrivit om blodspår men de skriver inte att det är Wilmas dessutom är det obekräftade källor på deras artikel vilket bara öppnar för vilda spekulationer och sk trådsanningar. Exempelvis skrev någon att de hittat stora mängder blod i Mgm lägenhet. Finns inga bekräftade källor på det!
Däremot har myndigheten gått ut med att man funnit en kroppsdel, inget annat!

helt med dig!
blodfynd är bara media som gått ut med, tyvärr
Citera
2019-12-10, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Linusida77
Jag kan inte förstå att mgm neckar, vecka efter vecka. Nånstans måste ju psyket brista ,med tanken på att han inte är i brottsregistret sedan tidigare . Antingen är han en iskall psykopat ,eller så måste man vara oskyldig om man inte säger något ( vilket jag absolut inte tror han är )
Jadu. Klarar han hela vägen tills tredje januari är det ganska anmärkningsvärt.
Har sagt det tidigare i tråden, antingen har vi att göra med människor som verkligen inte känner ånger av ett eller annat skäl.
Eller också vet mgm1 att han själv står näst på tur om han börjar snacka. Detta förutsätter antagligen att han inte är ensam GM utan att någon i hans närhet sitter på ett fruktansvärt våldskapital. Sådana samvetskval torde vara tärande, det är således inte uteslutet att han ändå kommer börja prata.
Citera
2019-12-10, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imthebest2012
Det jag försöker säga till ALLA som skriver på flashback att man hittat blodspår efter Wilma stämmer inte!
Det är bara GP som skrivit om blodspår men de skriver inte att det är Wilmas dessutom är det obekräftade källor på deras artikel vilket bara öppnar för vilda spekulationer och sk trådsanningar. Exempelvis skrev någon att de hittat stora mängder blod i Mgm lägenhet. Finns inga bekräftade källor på det!
Däremot har myndigheten gått ut med att man funnit en kroppsdel, inget annat!
Det har stått i ganska många tidningar. Och hade man efter testning fått veta att det INTE varit Wilmas blod i bilen eller i GMs bostad så hade man gått ut med det. Den tekniska undersökningen gjorde att "misstankarna stärktes" mot GM - och vi vet att man hittade blod i bilen - slutsatsen blir att det är Wilmas.
Citera
2019-12-10, 19:37
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linusida77
Jag kan inte förstå att mgm neckar, vecka efter vecka. Nånstans måste ju psyket brista ,med tanken på att han inte är i brottsregistret sedan tidigare . Antingen är han en iskall psykopat ,eller så måste man vara oskyldig om man inte säger något ( vilket jag absolut inte tror han är )

Om man är kapabel att mörda så är man nog kapabel att även neka.
Citera
2019-12-10, 19:37
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simme1988
I förhören har han möjlighet att inte säga något alls eller att svara med " kommer inte ihåg" , "vet ej" eller "har ingen aning om" .
Dessutom har aset en juridisk företrädare som vägleder honom och stöttar honom.
Han har förmodligen "stängt av" och går på autopilot. Kanske själv är chockad över att han blev påkommen.
Det är tristessen och ensamheten i häktet som kommer att gå honom på psyket hoppas man.

- - -

Det KAN vara så att MGM faktiskt inte minns. På riktigt.

Att brott begås i affekt vet vi alla men ibland utlöses farliga beteenden under tillfällig psykos alt. stadigvarande psykisk instabilitet (konstant alltså) och då kan människor inte komma ihåg vad de
har gjort.

Det kan låta knasigt - men finns MGM som bevisligen aldrig kan komma ihåg sina gärningar - medan andra kan minnas fragment av vad de har gjort.
Citera
2019-12-10, 19:44
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av impulsiviteten
Hej, som ex-musse som flydde undan hedersrelaterat våld med hjälp av socialtjänsten tänkte jag lägga fram mina två cents i form av hur dessa människor (tyvärr) tänker. (En diskussion om huruvida religionsfrihet och frihet till kulturellt utövande borde omvärderas tar jag gärna en annan gång.)

Att gifta sig enligt muslimer, även de allra mest sekulariserade sådana innebär en ritual i form av ’katb kitab’ (=ingå äktenskapsavtal) med hjälp av bl.a två vittnen. Det betyder att personerna ifråga och SÄRSKILT om en av dem är omyndig inte behöver gifta sig statligt och därmed syns det inte på ratsit bl.a.

För att Tis*ko och BO ska ha kunnat bo sambos i två år utan att ha väckt uppseende hos resten av musseklanen och deras vänner och bekanta så måste de ha ingått en s.k. katb kitab dvs islamiskt äktenskap.

Så all diskussion om att föräldrarna och resten av klanen ej accepterade deras förhållande samt samboskap och att de hade en kvinna redo för giftermål och anhöriginvandring kan vi lägga åt sidan då ett missnöje med förhållandet och eventuellt hedersmord skulle ha skett mycket tidigare under dessa två år.

Mordet är antagligen dumskallekurden som slagit för hårt eller på något annat sätt ”råkat” mörda BO. Vad MGM sedan gjorde är avgörande - istället för att ringa 112 och anmäla dådet (eller rentav rädda livet på stackars flickan om hon inte hunnit dö ännu) så ringer fegisen pappsen och ber om hjälp. Och hääääär kommer hedersfrågan in.

Att sonen är tillsammans med en vit, svensk tjej och bor sambo med henne hade inte inneburit hedersrelaterat våld två år efter att relationen ingåtts utan hedersrelaterat våld började då BOs liv slutade.

En mördare till son innebär extremt mycket skam och skuld och skulle vara ett oerhört slag mot hedern och för att lösa det har pappan två val: mörda sonen och upprätthålla hedern eller hjälpa sonen gömma brottet. Han valde alternativ två.

Jag tror inte att pappsen och hans fruga är kallblodiga styckmördare i grunden utan snarare oerhört desperata då heder är lika med livet i sig för dessa inavel. Så de gör såklart allt i sin makt för att upprätthålla denna heder.

Pappa och styvmamma styckar alltså kroppen och försöker göra sig av med den för att skydda sonen från en eventuell dom. Boom. Där har ni hedersaspekten.

Lösningen? Skicka hem alla MENA-män som vägrar anpassa sig.

Mvh utsatt för MENA-mäns våld.

Tack för ett mycket informativt och upplysande inlägg!
Citera
2019-12-10, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
- - -

Att brott begås i affekt vet vi alla men ibland utlöses farliga beteenden under tillfällig psykos alt. stadigvarande psykisk instabilitet (konstant alltså) och då kan människor inte komma ihåg vad de
har gjort.

Det kan låta knasigt - men finns MGM som bevisligen aldrig kan komma ihåg sina gärningar - medan andra kan minnas fragment av vad de har gjort.
Så kan det möjligen vara. Psykos eller PTSD, av något slag.

Jag är inte väl bevandrad i hur det fungerar, men säkerligen bör ju både förhörsledare, rättspsykiatier och andra vara experter på att gräva fram de personernas minnen? Någonstans därinne bör åtminstone fragmentariska bilder finnas kvar, vill jag inbilla mig.
Citera
2019-12-10, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det har stått i ganska många tidningar. Och hade man efter testning fått veta att det INTE varit Wilmas blod i bilen eller i GMs bostad så hade man gått ut med det. Den tekniska undersökningen gjorde att "misstankarna stärktes" mot GM - och vi vet att man hittade blod i bilen - slutsatsen blir att det är Wilmas.
Låter mer som de som förkastar att det hittats blod vill dölja att det har hittats, eller vägrar inse att det är kört pga någon städar kasst.. sicka loosers..
Citera
2019-12-10, 19:51
Medlem
MauricePs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
- - -

har gjort.

Bara för att man är psykiskt instabil så innebär det inte att man inte kommer ihåg.
Det är enbart om personen är inne i en psykos som personen har svårt att veta vad denne har gjort eller inte.
I personens psyke kan gärningen vara rättfärdigad på nåt sätt och personen själv är helt övertygad om sin oskuld.
Sen kan en person som begår mord och grövre brott hamna i traumatisk block out, där hjärnan skyddar kroppen genom att förtränga den fruktansvärda handlingen. Det kan dröja flera veckor kanske innan personen inser vad denne gjort. Det kan vara en händelse eller doft eller ord som får personen att minnas sitt brott. Och dessa personer är inte psykiskt sjuka om man nu tror det.
Citera
2019-12-10, 19:51
Medlem
Turphiees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Bilden syns bra. Vad kan de har letat efter, har en kamera i Svartedalens nederkant.

Ser ju onekligen ut som dom har sökt av 3 insjöar iaf. Vatten verkar vsra deras starkaste teori om det nu är Wilma de har letat efter
Citera
2019-12-10, 19:55
Medlem
vad folk inte tänker på är att en död person kissar rent utryckligen på sig
Om BO inte blev bortfoslad ganska snart så finns nog mycket urin att hitta i skarvar eller under golv.
säng eller soffa vore mycket enklare hitta men eftersom vitne inte sett GM forsla ut soffa eller säng/maddras och något sådant inhandlats på nytt så har de inte tänkt på det.
eller så har lik troligen befunnit sig på golvet!
och att även betänka så hade det speciella hundar vid första ransakan i bostad.
och vad dessa hundar sniffat fram borde vi kunna gissa....inte var det en hund att leta droger med i alla fall.
Citera
2019-12-10, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
Så kan det möjligen vara. Psykos eller PTSD, av något slag.

Jag är inte väl bevandrad i hur det fungerar, men säkerligen bör ju både förhörsledare, rättspsykiatier och andra vara experter på att gräva fram de personernas minnen? Någonstans därinne bör åtminstone fragmentariska bilder finnas kvar, vill jag inbilla mig.
Det dryftades ju tidigare i tråden att MGM1 skulle haft ett drogmissbruk, men detta har sedan varken bekräftats eller dementerats. Vad jag menar är att under ett visst typ av rus skulle väl rent hypotetiskt någon klara att göra det "otänkbara", alltså mörda /stycka någon man älskat/bott med i två år. Eller har jag läst för mycket Silfverbielke...?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in