2019-12-10, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av califf
Vad får dig att tro att någon som e kapabel till att döda en ung tjej skulle vara otrevlig? Du har sett för mycket på film.

Om du är minsta insatt i andra omtalade mord .. många så visar det ofta sig att personen har haft en sida som inte varit den snällaste .
Att stycka en människa kräver inte bara tjurighet eller tillfällig ilska . De har ofta aggressiva tendenser , varit inblandad med polis förut , drogproblem , visat aggressiva beteende för djur , kontrollerande beteende , svartsjuka och oftast lätt att skapa kontakter och lika lätt att dra på sig ovänner . Det är väldigt sällan en sådan här grov våldshandling begås av en normal trevlig , lättsam person .
Nä inte sett på tv för mycket ... jobbat inom psykiatrin i 27 år ! Man lär sig mycket på dessa år .
Citera
2019-12-10, 18:45
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sayonara41
Någon som bor i närheten av de här koordinaterna: 58°21'09.7"N 11°54'54.5"E ?

När jag åkte förbi igår såg jag vad jag tror kan ha varit en svart sopsäck i skogsdungen bakom macken. Kanske inte är något alls, men värt att kolla upp.

Har även skickat in tips till polisen.

Skogsdungen? Är det planteringen i rondellen som du menar då.
Citera
2019-12-10, 18:58
Medlem
Linusida77s avatar
Jag kan inte förstå att mgm neckar, vecka efter vecka. Nånstans måste ju psyket brista ,med tanken på att han inte är i brottsregistret sedan tidigare . Antingen är han en iskall psykopat ,eller så måste man vara oskyldig om man inte säger något ( vilket jag absolut inte tror han är )
Citera
2019-12-10, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Linusida77
Jag kan inte förstå att mgm neckar, vecka efter vecka. Nånstans måste ju psyket brista ,med tanken på att han inte är i brottsregistret sedan tidigare . Antingen är han en iskall psykopat ,eller så måste man vara oskyldig om man inte säger något ( vilket jag absolut inte tror han är )

snarare advokaten som stoppar upp förhören!:/
Citera
2019-12-10, 19:07
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Fyndet gjordes väl i anslutning till vatten? Vilket vatten tror jag inte vi vet.

Nej men vi vet något annat. Efter att att polisen meddelat att en kroppsdel hittats avbröts allt organiserat (frivilligorganisationerna) sökande på land.. Vi vet också att polisen då sa sig öka resurserna ytterligare, vilket skedde i nedre delen av Bäveån och i anslutning till dess utlopp.

Kan man möjligen dra någon logisk slutsats av det?
Citera
2019-12-10, 19:08
Medlem
Hursomhelstings avatar
Detta är OT men att det kommer till ett brott mot griftefriden.

Vad fan? Vad får man i straff för att skända en kropp? Typ styckning och göra sig av med.

Brott mot griftefriden? Det i sig ger väl max 2 års fängelse?
I ett normalt samhälle så ska en sådan person läggas in på psyk och hållas där i livet ut som minst.

Det är god tid att återinföra mentalsjukhusen.
Citera
2019-12-10, 19:09
Medlem
simme1988s avatar
Citat:

I förhören har han möjlighet att inte säga något alls eller att svara med " kommer inte ihåg" , "vet ej" eller "har ingen aning om" .
Dessutom har aset en juridisk företrädare som vägleder honom och stöttar honom.
Han har förmodligen "stängt av" och går på autopilot. Kanske själv är chockad över att han blev påkommen.
Det är tristessen och ensamheten i häktet som kommer att gå honom på psyket hoppas man.
Citera
2019-12-10, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Komment1
Enligt familjen själva var det han som slängde ut henne ca 10 dagar innan försvinnandet. Om detta stämmer så har hon antagligen gjort något som gjorde honom svartsjuk eller så misstänkte han det. Vilket senare ledde till mord, om jag får gissa.

Skulle hon själv gjort slut så räknas hon fortfarande som gift, såvida inte MGM frivilligt skilt sig från henne.
Då är det meningsfullt, hon kanske har gått tillbaka för att hämta sina saker. Tänker på Twitter-konton, de var aktivt de sista 10 dagar.
Citera
2019-12-10, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
Man har läst ( tidningarnas skriverier ) att vänner till Wilma sa att pojkvännen var svartsjuk och även hon. Man undrar ju om pojkvännen varit våldsam förut ? Känns ju som ett långt steg att gå ifrån att vara ” svartsjuk men enligt föräldrarna åt Wilma en snäll , duktig och fin kille till att begå ett sånt avskyvärt brott som mord och styckning ? GW persson säger ju att stycka en människa är det få som klarar av 😕 en person som man varit förälskad i ( förmodar man ) till att göra detta fruktansvärda . Många mord man läst om så har ju förhållanden varit turbulent och stormigt med misshandel och psykiskt terrorisering . Vänner , familj borde ju ha sett , hört eller åtminstone misstänkt något ?Eller är det möjligt att en sån populär och ” fin människa helt plötsligt förvandlats till det värsta av de alla ..... styck mördare 😕
Kan killen ha dödat och släkt / familj styckat henne ? Får bara inte ihop detta 😕
Familjen skrev ju att efter tiden för försvinnandet av dottern ändrades killens beteende , innan dess så verkar han ha varit en toppen pojkvän och en arbetskollega som t.o.m. fått en utmärkelse för det 😕 Kan man byta skepnad så här så torde han vara riktigt riktigt sjuk .

Ja precis det är något som inte riktigt går ihop. Han måste varit psykopat om han lyckats lura allihopa. Eller så var han så svartsjuk över något att han slog henne/ströp henne tills hon dog. Och sen fick han panik, ringde pappan som lovade komma och ”ordna allting”. Så mycket möjligt då att pappan med hjälp av någon annan har styckat kroppen för transport och gömma kroppsdelarna.
Kan inte heller förstå hur en människa som inte är extremt psykiskt sjuk kan stycka kroppen på en tjej han älskat och bott med i 2 år. Hur klarar man av det utan att tuppa av? Går inte alls ihop för mig. Sen är jag inte en mördare så vad vet jag.
Citera
2019-12-10, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det utesluter inte att man har funnit blod i bilen.

Man har möjlighet att få något prov prioriterat på NFC. Detta kanske borde vara ett av dom som är viktigt? Kan tänka mig (gissar) att om det funnits blod i bilen är detta analyserat i dagsläget.

Man kan ha svårt att binda person till bilen i nuläget, men något i/med bilen verkar ändå vara intressant i utredningen.

Det är enorma köer på NFC, vilket kan innebära att andra viktiga analyser får vänta.

Man har ändå lyckats få mgm häktad på sannolika skäl misstänkt för mord, trots att man ännu inte hittat kroppen och därmed inte kunnat styrka mord eller att hon ens var död på det sättet vid häktningen, vilket tyder på att man har tydliga bevis på att hon har mördats/är död i det läget.

Stora mängder blod kan vara en av bevisen.
Särskilt troligt är det att man har hittat sådant i större mängder i mgm lägenhet, tror jag.

Har skummat artiklar om fallet i DN (många) och kan inte hitta något alls nämnt om blod vare sig i mgm bostad eller i beslagtagen bil.

-----------------------------------------------------------------------------------------

DN 25/11-19:

DN 29/11-19:

DN 29/11-19:

DN 4/12-19:

DN 6/12-19:

Det jag försöker säga till ALLA som skriver på flashback att man hittat blodspår efter Wilma stämmer inte!
Det är bara GP som skrivit om blodspår men de skriver inte att det är Wilmas dessutom är det obekräftade källor på deras artikel vilket bara öppnar för vilda spekulationer och sk trådsanningar. Exempelvis skrev någon att de hittat stora mängder blod i Mgm lägenhet. Finns inga bekräftade källor på det!
Däremot har myndigheten gått ut med att man funnit en kroppsdel, inget annat!
Citera
2019-12-10, 19:23
Medlem
Citat:

Med tanke på att han sitter på rättspsyk, så är det fullt möjligt att han brutit ihop.
Omöjligt är det ju inte. För min del så får han gärna ha såväl panikångest som dödsångest för det han ställt till med. Skulle han vara oskyldig så det naturligtvis synd om honom. Men det är han troligtvis inte.
Citera
2019-12-10, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
Detta är OT men att det kommer till ett brott mot griftefriden.

Vad fan? Vad får man i straff för att skända en kropp? Typ styckning och göra sig av med.

Brott mot griftefriden? Det i sig ger väl max 2 års fängelse?
I ett normalt samhälle så ska en sådan person läggas in på psyk och hållas där i livet ut som minst.

Det är god tid att återinföra mentalsjukhusen.

En liten passus bara...
OM någon av de medmisstänkta gjort sig skyldig till Brott mot griftefriden så behöver inte det nödvändigtvis betyda att den/dom styckat kroppen. Dom kan t ex ha förflyttat/kört bort kroppen i helt skick, som sedan styckades av annan. Men det kan också vara så att dom förflyttade/körde bort delarna när kroppen redan var styckad.

Så du måste tänka bredare än så...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in