2019-12-10, 17:02
  #5329
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Klyban har ju hävdat att just quid pro quo var stensäkert bevisat. Hur kan utredningen ha missat de här bevisen, som är helt uppenbara när även Trumps talesmän har erkänt det hela? Märkligt.

Även de otaliga visselblåsarnas info verkar ha glömts bort.

Har demokraterna hafsat ihop sin utredning för snabbt? Enligt alla andra vittnesmål så fanns det ju så mycket bevis i Ukraina-affären.
Ja, det var vad man erkände, rätt roande BananRepublikaner och trumpen inte vet vad de gör för brott de erkänner de gjort i Ukraina.
Citera
2019-12-10, 17:11
  #5330
Medlem
MrBulldoggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Ja, det var vad man erkände, rätt roande BananRepublikaner och trumpen inte vet vad de gör för brott de erkänner de gjort i Ukraina.

För 100:e gången i ordningen: Var vänlig länka, eller sluta pladdra om hur Trump "erkänt" via ombud.
Citera
2019-12-10, 17:16
  #5331
Medlem
Mr Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Frågan är nog om när och hur man skall ta slutstriden och försöka avsätta en ovanloigt korrumpt och för USA misslyckad president som Trump. Tror faktiskt inte demokraterna kommer att vinna alla ronder mot Trump och hans korrupta anhang, det är ng utelsutet med tankke på att det är en politiskt process så länge Trump är president. Ryker däremot Trump så står ju åtalen som spö i backen mot honom och det vet han ju om, men det är ju ointressant för USA som nation och för väljarna överlag.
Nu sk-t det sig ju också när man nu kommit fram till att FBI gjorde rätt, om möjligen lite klumpigt, när man agerade på den oro som fanns om rysk inblandning till Trumps fördel som så många då misstänkte och som nu också är bevisad fullt ut. Så nu får republikanerna och fakeminister Rudolph W. Giuliani försöka hitta nya infallsvinklar och nya offer för att göda sitt genanta konspirationsförsvar av en Putinstyrd president.
Alla vet ju genant nog att försvaret av Trump inte handlar om att han är oskyldig till anklagelserna utan om att senatorers egna karriären är i farozonen om Trump blir arbetslös och demokraterna sedan lyckas återta senaten. Röda stater är ju inte längre blodröda utan får allt mer blått i sig.

Politik har alltid lite smuts i sig men så många otäta latrinkärl som nu flyter runt i korridorerna i vita huset under Trumps kaosartade styre har nog aldrig tidigare skådats. Så Trumps välkända inkompetens som president spelar säkert en viss roll i utredningen även om det främst var hans övertramp i utrikespolitiken samt hans konstitutionella maktmissbruk, bl.a hans ihärdiga försök att söndra dom demokratiska institutionerna, som var det som startade processen för avsättning av honom.

Och en förlorarmedalj av ädlaste sort har ju Trump redan förärats genom dessa utfrågningar av trovärdiga vittnen, det oavsett utgången.

Frågan är hur stark dos herrn behöver mot sin TDS.
Ja hur ska man ta striden för att avsätta Trump när alla påhittade förfalskningar och kupp försök kontinuerligt kraschar in i bergsväggen, kanske återgå till Trumps skattedeklaration? Där har man nog trots allt lyckats bäst i att inte sätta fyr på sitt eget partikansli.
Ingen president har utsatts för så mycket undersökningar ändå hittar man inte ett iota, jag ska berätta för dig att Trump kommer vinns 2020 och det enda som skulle kunna stoppa honom, det är mord , vilket är demokraternas bästa chans i nästa val , hade jag varit dom hade jag lämnat walk over och fokuserat på 2024.
__________________
Senast redigerad av Mr B 2019-12-10 kl. 17:19.
Citera
2019-12-10, 17:30
  #5332
Medlem
Snapcounts avatar
T.o.m Norsks aftenposten (som lever på att prata s-it om Trump).., är en smula sakligare och nyktra i sin rapportering. Det hela avslutas med :

Støtten høyest 8. oktober

Velgerne har ifølge meningsmålinger i liten grad latt seg overbevise av granskningene.


Ifølge Realclearpolitics’ gjennomsnitt var støtten til granskningen på topp 8. oktober - for to måneder siden. Siden er undersøkelsene tatt ut i det offentlige rom med TV-sendte høringer, men oppslutningen om granskningene har falt jevnt og trutt.

Brad Parscale, Donald Trumps valgkampsjef, mener tiltalen viser at demokratene forfølger en knallhard partilinje.

– Men de setter opp dette politiske teateret fordi de ikke har en levedyktig kandidat i 2020, og de vet det, sier han i en uttalelse.


https://www.aftenposten.no/verden/i/opyXy7/vil-tiltale-trump-for-maktmisbruk-og-blokkering-av-kongressen-alt-ligger-til-rette-for-tredje-riksre ttssak-i-usas-historie

Låt oss hoppas att detta håller i sig.., så ökar även chanserna för fortsatt världsfred och harmoni i världen. Även efter nästa val !
Citera
2019-12-10, 17:34
  #5333
Medlem
arbetets avatar
Wow! Tittat på FOX News nu ett tag och jag tror banne mig att inbördeskriget har brutit ut i USA utan att ett skott har avlossats. Nu är det uppskruvat och det här kan inte sluta lyckligt:

Hillary Clinton
@HillaryClinton
We must defend our democracy, and the painful truth is that the occupant of the Oval Office is waging war against it.
https://twitter.com/HillaryClinton/status/1204432457740759040?s=20
Citera
2019-12-10, 17:41
  #5334
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBulldogg
För 100:e gången i ordningen: Var vänlig länka, eller sluta pladdra om hur Trump "erkänt" via ombud.
Det är vad vi har fortfarande och detta erkännande, oavsett om rubriceringen är en annan för impeachment processen.
Citera
2019-12-10, 17:43
  #5335
Medlem
MrBulldoggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Det är vad vi har fortfarande och detta erkännande, oavsett om rubriceringen är en annan för impeachment processen.

LÄNKA till erkännandet då, din jävla papegoja!
Citera
2019-12-10, 18:11
  #5336
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Wow! Tittat på FOX News nu ett tag och jag tror banne mig att inbördeskriget har brutit ut i USA utan att ett skott har avlossats. Nu är det uppskruvat och det här kan inte sluta lyckligt:

Hillary Clinton
@HillaryClinton
We must defend our democracy, and the painful truth is that the occupant of the Oval Office is waging war against it.
https://twitter.com/HillaryClinton/status/1204432457740759040?s=20
Hon har inte fel. Precis som hon inte hade fel om att republikanernas kärnväljare består av rasistiska "deplorables".

USA styrs just nu av en vanekriminell junta, helt utan respekt för demokrati, medborgerliga värderingar eller lagar!
https://www.theatlantic.com/ideas/archive/2018/12/how-did-republican-party-get-so-corrupt/578095/
Citat:
How Did the Republican Party Get So Corrupt?
The GOP is best understood as an insurgency that carried the seeds of its own corruption from the start.
https://www.axios.com/trump-associates-convicted-mueller-investigations-206295a1-5abc-4573-be25-4da19d9adcc9.html
Citat:
Six Trump associates convicted in Mueller-related investigations
http://nymag.com/intelligencer/2019/04/trump-tax-returns-secret-congress-law.html
Citat:
Republicans Are Trashing the Law to Keep Trump’s Taxes Secret
https://www.justsecurity.org/67489/trumps-hold-on-ukrainian-military-aid-was-illegal/
Citat:
Trump’s Hold on Ukrainian Military Aid was Illegal
https://theintercept.com/2019/10/10/trump-crimes-law/
Citat:
The Actual Laws Trump Has Broken, Just With the Ukraine and China Affairs, Could Land Him 10 Years in Prison
Man får gissa att det är den här maffiasörjan som har varit hela avsikten med 'MAGA'?

Ska dock bli intressant å se vad Donald & co. så desperat o uppenbart försöker dölja i de där skatteuppgifterna...
Citera
2019-12-10, 18:17
  #5337
Medlem
MrBulldoggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Hon har inte fel. Precis som hon inte hade fel om att republikanernas kärnväljare består av rasistiska "deplorables".

USA styrs just nu av en vanekriminell junta, helt utan respekt för demokrati, medborgerliga värderingar eller lagar!
https://www.theatlantic.com/ideas/archive/2018/12/how-did-republican-party-get-so-corrupt/578095/

https://www.axios.com/trump-associates-convicted-mueller-investigations-206295a1-5abc-4573-be25-4da19d9adcc9.html

http://nymag.com/intelligencer/2019/04/trump-tax-returns-secret-congress-law.html

https://www.justsecurity.org/67489/trumps-hold-on-ukrainian-military-aid-was-illegal/

https://theintercept.com/2019/10/10/trump-crimes-law/

Man får gissa att det är den här maffiasörjan som har varit hela avsikten med 'MAGA'?

Ska dock bli intressant å se vad Donald & co. så desperat o uppenbart försöker dölja i de där skatteuppgifterna...

Oj, det låter riktigt illa. Vilken tur att det där är 90% önsketänkande blandat med lite Orange Man Bad i största allmänhet.
Citera
2019-12-10, 19:28
  #5338
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
USA styrs just nu av en vanekriminell junta, helt utan respekt för demokrati, medborgerliga värderingar eller lagar!
USA är ingen demokrati, utan en konstitutionell republik.
Citera
2019-12-10, 20:10
  #5339
Medlem
taucetis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Wow! Tittat på FOX News nu ett tag och jag tror banne mig att inbördeskriget har brutit ut i USA utan att ett skott har avlossats. Nu är det uppskruvat och det här kan inte sluta lyckligt:

Hillary Clinton
@HillaryClinton
We must defend our democracy, and the painful truth is that the occupant of the Oval Office is waging war against it.
https://twitter.com/HillaryClinton/status/1204432457740759040?s=20
Hon är galen den kvinnan. Ockupant

Hon verkar inte förstå att hon är passé. Dock var det roligt att läsa kommentarerna på hennes sida. 90% var negativa till henne. Jag hoppas innerligen att hon läser folks svar. Den kärringen förtjänar allt ont som kommer i hennes väg.

Sen så har tråden varit full med aktivitet senaste tiden, och jag var säker på att jag skulle ha massa sidor att läsa igen nu när jag är klar för dagen och får min egentid, men konstigt nog så är det dött i tråden. Varför? Tråkigt att det är så lite aktivitet. Hade varit intressant att få höra vad motståndarna till Trump har att säga nu när man har bestämt sig för att inte gå vidare med bribery och QPQ.
Citera
2019-12-10, 20:47
  #5340
Medlem
MrBulldoggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tauceti
Hon är galen den kvinnan. Ockupant

Mjae, för ordningens skull bör det påpekas att ordet i detta sammanhang översätts närmast till "ämbetsinnehavare", vilket tekniskt sett är korrekt även om hon medvetet använder ett ord som avser att föra tankarna till en illegitim ockupant. Stolltanten har sagt så mycket strunt att man kan välja och vraka bland hennes ylande. Googla t.ex. hennes påståenden om presidentkandidat Gabbard för betydligt bättre exempel på hur hon verkar tappa greppet om verkligheten på riktigt.

Citat:
Ursprungligen postat av tauceti
Hon verkar inte förstå att hon är passé. Dock var det roligt att läsa kommentarerna på hennes sida. 90% var negativa till henne. Jag hoppas innerligen att hon läser folks svar. Den kärringen förtjänar allt ont som kommer i hennes väg.

Ha. Som om hon skulle ha tid att läsa vad den simpla pöbeln tycker.

Citat:
Ursprungligen postat av tauceti
Sen så har tråden varit full med aktivitet senaste tiden, och jag var säker på att jag skulle ha massa sidor att läsa igen nu när jag är klar för dagen och får min egentid, men konstigt nog så är det dött i tråden. Varför? Tråkigt att det är så lite aktivitet. Hade varit intressant att få höra vad motståndarna till Trump har att säga nu när man har bestämt sig för att inte gå vidare med bribery och QPQ.

Det talar sitt tydliga språk om vilken sanslös luftpastej det handlar om. Zergis, ertil, lucas och givetvis trådens ständiga inventarie klyban borde haft julafton nu när den riktiga impeachmentcirkusen ska börja och alla kort åker fram på bordet, men konstigt nog är det bara samma idisslande av förryckta påståenden ("Trump har erkänt QPQ via ombud!!") och hårdskruvat önsketänkande från amerikansk vänstermedia.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in