Citat:
Ursprungligen postat av
impulsiviteten
En mördare till son innebär extremt mycket skam och skuld och skulle vara ett oerhört slag mot hedern och för att lösa det har pappan två val: mörda sonen och upprätthålla hedern eller hjälpa sonen gömma brottet. Han valde alternativ två.
Jag vet inte vilken bakgrund du har och vilken kultur du kommer ifrån. Det du skriver stämmer kanske in på den omgivning du växte upp med.
Men i den region MGM kommer ifrån, där mord ses som skamligt, precis som det ska göra, går det inte att rädda "heder" genom att mörda sonen. Tvärtom så skulle det göra det hela mycket värre. Det bästa föräldrarna kan göra är att ta avstånd från handlingen och återgälda det genom ekonomisk eller annan form av kompensation. Blodshämnd förekommer, men då är det mordoffrets släktingar som hämnas.
Citat:
Ursprungligen postat av
impulsiviteten
Jag tror inte att pappsen och hans fruga är kallblodiga styckmördare i grunden utan snarare oerhört desperata då heder är lika med livet i sig för dessa inavel. Så de gör såklart allt i sin makt för att upprätthålla denna heder.
Pappsen visar alla tecken på att vara en kall och beräknande psykopat.
Det är inte helt ovanligt bland folk som har överlevt krig och ensam tagit sig till Europa utan familj, ofta utav själviska narcissistiska anledningar, som hans pappa tydligen har gjort.
Narcissistiske psykopaten i honom vill inte se sonen sota för sitt brott. Han tyckte sig se en chans för honom att komma undan och försökte ta det.
Morsan följer sin dominanta man.
Den typen är rätt enkel att känna igen.
Ditt inlägg känns som ett mix av vad mrsdetective, Komment1 och diverse I&I skriver.
Jag får starka trollvibbar.