2019-12-10, 11:57
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marielo
Det har stått i GP.

Absolut, jag har själv läst det.
Det handlar om reporterns egen källa.

Som jag ser det kan det finnas belägg för att det har hittats blod, medan åklagare och polis har varit väldigt tysta med vad som är anledningen till häktningarna.

Denna tystnad speglas i DN, som refererar till åklagaren och polisen som är mycket generella i sin uttalanden, t ex:

"Den är intressant i utredningen, sade hon."

"har polisen säkrat flera spår"

" Det är fynd och analyser"

"Det är fynd och analyser som har kommit in och som gör att vi kan säga att brottsmisstankarna har stärkts, säger åklagaren".

"utan att ange något om vilka fynd som då gjorts."
Citera
2019-12-10, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
Usch, jag fick nyss en hemsk tanke. Förmodligen är det enbart en tanke.

Eftersom det har varit sök runt Gustafsberg, där ligger Gustafsbergs Brygga.

SKAGERAK är där just nu och har varit där tidigare.

PONERA: Buss 921 passerar Göteborgsvägen utanför där MGM1 bor.
Bussen stannar vid Gustafsbergs Brygga.

Han har haft 4 dagar på sig att dumpa kroppsdelar lite här och var.
Kan han tagit bussen till bryggan och släng iväg några svarta sopsäckar lite då och då?

I så fall finns det kanske övervaknings kameror på buss 921.

Observera nu att detta är enbart EN TANKE!!

Mycket möjligt, han har 30 min hem om han promenerar strandpromenaden. Men inte fan riskerar han att fastna på kamera. Aldrig reflekterat över om det är kameror på stadsbussarna. Men det är det på alla bussar som går till ex Trollhättan.

Problemet är att folk motionerar/promonerar/bor/äter på resturang i området. Vet inte hur sent bussarna går ut till Gustavsberg men nja....
Senast redigerad av Kidrauhl 2019-12-10 kl. 12:02.
Citera
2019-12-10, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Städa är en sak, att få bort blodspår en annan.

Spelar ju ingen roll hur mycket man skurar och tvättar när man inte med blotta ögat kan se att inga detekterbara spår finns kvar, kan se rent ut men med Luminol se rent makabert ut.

Ok, det har han kanske inte tänkt på.
Dock kan de ju vart nån annan i lägenheten som vart bödel, rent teoretiskt.
Citera
2019-12-10, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allasmeknamn
Jag tänkte på detta med övervakningskameror, mellan MGM hem och MGM:s pappas hem. Man borde se pappan kommer körandes med bilen mot MGM ifall han åkte dit med sin fru för att hjälpa T? Säkert mycket övervakningsmaterial att gå igenom och svårt att veta vilka vägar de har kört och exakt vilken tid det rör sig om. Hoppas det finns övervakningskameror runt MGM hem som fångat upp något intressant. Antar utredarna/polisen jobbar för fullt med materialet.
Problemet är att det inte finns någon övervakningskamera vid MGM:s hem. Polisen vet säkert att MGM 2 och 3 befunnit sig hos MGM efter dådet men att de för närvarande inte kan bevisa detta till 100 %.
Senast redigerad av Ledsjo50 2019-12-10 kl. 12:26.
Citera
2019-12-10, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ledsjo50
Problemet är att det inte finns någon övervakningskamera vid MGM:s hem.

Finns en del butiker på vägen: Netto, Willys, Biografen, Resecentrum. Tveksamt dock om de har kameror riktade utåt. Men nej vid bostaden finns det knappast. Men tänker att Toveks/Audi borde vara intresserade av att kameraövervaka sin parkering som ligger västerut direkt efter rondellen vid MGM bostad. Har de kört söderut och dumpat huvud vid Hästepallarna borde någon kamera fångat pappans bil påvägen dit, och sedan påvägen därifrån västerut/söderut ut från staden.
Citera
2019-12-10, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MolnetsBroder
Mgm;s far (mgm 2) har ju fyra personer skrivna på sin adress som tydligen inte ens bor där, vilket luktar bidragsbrott. Överväger att göra en anmälan om detta, för om fadern hjälper personer med bidragsbrott så kan han ju få något straff för det. Hoppas att någon mer har samma tanke.

Går kanske utanför ämnet, och inte, men mgm 2 plockar in pengar från dessa spökskrivare för att upplåta en fast adress, som krävs för att spöksrivarna skall kvalificeras in i Löfvens "svenska modell" och bidragssystem, en påminnelse om de s k samordningsnumren som nyss varit på tapeten.

Det är så jävla sjukt det här landet så man tror man blir schizofren, om man inte redan är det.

Innanför ämnet kan detta inlägg ligga, om det på troliga grunder kan misstänkas att denna klansläkt genom kriminell verksamhet har kunnat nå en position i samhället, att ett avvisande från en svensk flicka kan upplevas som en djup kränkning.
Att i familjär omsorg springa psykopaten till mötes efter dådet i försök att säkra sonens oskuld och familjens heder genom tankemönster och handlingar som associerar till sånt man kan se i skräckfilmer, visar hur djupt svetsarjävlen lyckats sänka Sverige i dyn på bara 5 år.
Senast redigerad av Lantarbetaren 2019-12-10 kl. 12:26.
Citera
2019-12-10, 12:15
Avstängd
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kidrauhl
Finns en del butiker på vägen: Netto, Willys, Biografen, Resecentrum. Tveksamt dock om de har kameror riktade utåt. Men nej vid bostaden finns det knappast. Men tänker att Toveks/Audi borde vara intresserade av att kameraövervaka sin parkering som ligger västerut direkt efter rondellen vid MGM bostad. Har de kört söderut och dumpat huvud vid Hästepallarna borde någon kamera fångat pappans bil påvägen dit, och sedan påvägen därifrån västerut/söderut ut från staden.
Kan man inte se via resebiljetterna? Dock långsökt då bil troligen använts!
Citera
2019-12-10, 12:20
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:
Mycket möjligt, han har 30 min hem om han promenerar strandpromenaden. Men inte fan riskerar han att fastna på kamera. Aldrig reflekterat över om det är kameror på stadsbussarna. Men det är det på alla bussar som går till ex Trollhättan.

Problemet är att folk motionerar/promonerar/bor/äter på resturang i området. Vet inte hur sent bussarna går ut till Gustavsberg men nja....

Buss 921, plus en hel del andra bussar (7 st) stannar vid Bodele.
Därifrån är det c:a 200 M till vattnet; fågelvägen.

EDIT:
Stod: (10 st) stannar vid Bodele.
Står nu: (7 st) stannar vid Bodele.
Senast redigerad av K.Blomkvist 2019-12-10 kl. 12:34.
Citera
2019-12-10, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
Usch, jag fick nyss en hemsk tanke. Förmodligen är det enbart en tanke.

Eftersom det har varit sök runt Gustafsberg, där ligger Gustafsbergs Brygga.

SKAGERAK är där just nu och har varit där tidigare.

PONERA: Buss 921 passerar Göteborgsvägen utanför där MGM1 bor.
Bussen stannar vid Gustafsbergs Brygga.

Han har haft 4 dagar på sig att dumpa kroppsdelar lite här och var.
Kan han tagit bussen till bryggan och släng iväg några svarta sopsäckar lite då och då?

I så fall finns det kanske övervaknings kameror på buss 921.

Observera nu att detta är enbart EN TANKE!!
¨
Ja så gjorde väl den kvinnliga rumänska styckmörderskan..som styckade sin flera år äldre man i hemmet.
Citera
2019-12-10, 12:21
Medlem
Citat:
Toveks har säkert kameror men dessa lär/får inte vara riktade mot platser utanför deras tomtområde som exempelvis Göteborgsvägen.
Citera
2019-12-10, 12:28
Medlem
jjagares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Blir inte riktigt klok på det här fallet. Det är så klart pojkvännen som dödade henne och sen fick han hjälp av en eller flera, så det är tvärsäkert att minst en till kände till det. Däremot så tycker jag det är konstigt att man lämnar kroppsdelar på olika ställen.. Nu vet jag inte vart de hittade delar av Wilma men det verkar ju inte fokusera på enbart ett område(ex vatten utan de är runt om i trakten även om de verkar söka mycket i vattnet de senaste dagarna.

Jag tänker att det vore bättre att dumpa en kropp på ett ställe och inte på olika ställen då det är större chans att nån springer på nån av ex 3-5 dumpningsplatser än 1 dumpningsplats. Nu vet jag iofs att andra som dumpat kroppsdelar gjort det så (ex snubben som dödade thailändskan i kiruna) men han var en riktigt udda filur.

Kom att tänka på detta:
(FB) Styckmordstorpet i Märsta/Sigtuna
Citera
2019-12-10, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marielo
Jag tror att de har anledning att tiga mer än vanligt, för att MGM2 och MGM3 inte ska veta vad som framkommit, då de fortfarande är misstänkta.
Men det har stått tidigare underutredningen i tråden här, att MGM1 synts på en övervakningskamera
i en bensinmack /butik i Ljungskile vid aktuell tidpunkt för brott (jag tror det var just innan, någon som minns?)

Vad som framkommit av mobiltelefoner har jag inte sett ett ord om i media.

Vad jag vet så har det inte framkommit något om att det har påträffats något på filmerna från Ljungskile. Däremot stämmer det att film har hämtats in.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in