Citat:
Mkt intressant läsning! Rack för den infon.
Hur tror du då det skulle kunna gå nu när de flesta vet att det är han? kommer hedern vara kaputt även av all uppståndelse? Tänker på att Tish*o sitter häktad och även om han * gud förbjude* kommer undan så lär ju alla andra VETA.. eller är det själva domen som blir vanhedrande eller räcker de med vetskapen? kan vi hoppas på att dessa as är såpass vanhedrade att nån tar tag i pappsan å mamsen? ( kanske därför det inte gömmer sig hemma? utan nån annanstans som folk sagt innan )
Hur tror du då det skulle kunna gå nu när de flesta vet att det är han? kommer hedern vara kaputt även av all uppståndelse? Tänker på att Tish*o sitter häktad och även om han * gud förbjude* kommer undan så lär ju alla andra VETA.. eller är det själva domen som blir vanhedrande eller räcker de med vetskapen? kan vi hoppas på att dessa as är såpass vanhedrade att nån tar tag i pappsan å mamsen? ( kanske därför det inte gömmer sig hemma? utan nån annanstans som folk sagt innan )
Vetskapen räcker definitivt. Här presenteras det en hel rad olika alternativ för de ”vanhedrade”.
Ett alternativ kan jag presentera från min egen släkt som vanhedrades av min kontakt med socialtjänsten, min LVU och sedan flytt är att de tog all sin pick och pack och flyttade till en hel annan del av Sverige.
Ett annat alternativ som jag också är bekant med och som verkar troligt i detta fall om de misstänkta tre kommer undan är att de tar sitt pick och pack och åker tillbaka och bosätter sig i hemlandet.
Alternativ tre som är högst ovanligt är att resten av klanen tar på sig hedersfrågan och mördar Tish*o och hans föräldrar. Anledningen att att detta alternativ är ovanligt i just detta fall är för att pappan anses var den patriarkala ledaren över familjen och hans försök att släta över kommer ses som antingen ett godtagbart försök (A for effort) eller att familjen helt enkelt bara blir uteslutet resten av klanen då klanen ’sätter ner foten’.