2019-12-10, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MolnetsBroder
Mgm;s far (mgm 2) har ju fyra personer skrivna på sin adress som tydligen inte ens bor där, vilket luktar bidragsbrott. Överväger att göra en anmälan om detta, för om fadern hjälper personer med bidragsbrott så kan han ju få något straff för det. Hoppas att någon mer har samma tanke.
Why not gör det,men sen när blev det ett brott att ha flera andra skrivna på sin adress eller är jag ute och seglar.
Citera
2019-12-10, 14:18
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturellatantella
Men om det nu var huvudet de hittade, som den snabba identifieringen tyder på, och det hittades på land, varför skulle andra kroppsdelar ligga i sjön?

Var det inte lårbenet?
Citera
2019-12-10, 14:18
Medlem
Sayonara41s avatar
Någon som bor i närheten av de här koordinaterna: 58°21'09.7"N 11°54'54.5"E ?

När jag åkte förbi igår såg jag vad jag tror kan ha varit en svart sopsäck i skogsdungen bakom macken. Kanske inte är något alls, men värt att kolla upp.

Har även skickat in tips till polisen.
Citera
2019-12-10, 14:19
Medlem
flashblakks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stigrolf
Ang spanare så skulle vi, eller NI lösa detta fallet i en handvändning OM ALLA NI SOM VET VAD SOM HÄNT skulle ge polisen ett anonymt tips.
Det är ju inte nån cykelstöld eller rån, det är ju ett mord och skändning.
.....
Med 21000+ kommentarer så får man anta att 100× mer folk läser allt, dvs sanningen finns inom forumets väggar och tak.

Tror du hela Uddevalla var inblandad i mordet ellr?
Såklart har denna vidriga familj hållit mordet/styckningen "inom familjen" -vilket innebär alla "brushor" som hjälpte till.
Ingen av dom vill ju åka fast, så dom kommer väl knappast berätta det här
Citera
2019-12-10, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vichy6
Var det inte lårbenet?
Har det stått någonstans? Bekräftat?
Citera
2019-12-10, 14:21
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Jag resonerade om vad de kan tänkas ha som ligger bakom misstankarna. De har garanterat inte tänkt på att mobiltelefoner kan spåras. Då detta lär polisen ha åtminstone...

Man kan alltid hoppas.
Kan tänka mig att många känner till att mobiler kan avslöja dom, men i paniken....
Citera
2019-12-10, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Har nu inte hunnit läsa allt bakåt men hur i hellskotta tror någon att han konkat likdelar i bussen??? Han har haft tillgång till 2 st. olika bilar, minst.

Det var någon son hade en teori och jag mötte personen i den. Hade jag velat göra mig av med något hade jag också tatt bilen och inte bussen.
Citera
2019-12-10, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashblakk
Tror du hela Uddevalla var inblandad i mordet ellr?
Såklart har denna vidriga familj hållit mordet/styckningen "inom familjen" -vilket innebär alla "brushor" som hjälpte till.
Ingen av dom vill ju åka fast, så dom kommer väl knappast berätta det här

Det var ju det där med en hemlighet/viskleken!
Alla har en hemlighet, de flesta av hemligheterna är möjliga att leva med.
MEN det finns hemligheter som äter en inifrån också. Det är då en person säger nåt till en kompis du vet??
Givetvis så säger personen, säg inget till NÅGON!
Denna hemlighet ska jag kanske inte garanterat säga hålls hemlig utan sägs till en annan kompis och efter det så ökar spridningen om hemligheten i kvadrat! Lika mycket blir hemligheten mindre sann, men kanske nåt uns är rätt och detta hjälper oss/polisen.

Nej självklart menar jag inte Uppsala. Internet har ju tagit sig hela vägen upp till Norrbotten, vilket också brushor och annat gjort.

Citera
2019-12-10, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stigrolf
Det var ju det där med en hemlighet/viskleken!
Alla har en hemlighet, de flesta av hemligheterna är möjliga att leva med.
MEN det finns hemligheter som äter en inifrån också. Det är då en person säger nåt till en kompis du vet??
Givetvis så säger personen, säg inget till NÅGON!
Denna hemlighet ska jag kanske inte garanterat säga hålls hemlig utan sägs till en annan kompis och efter det så ökar spridningen om hemligheten i kvadrat! Lika mycket blir hemligheten mindre sann, men kanske nåt uns är rätt och detta hjälper oss/polisen.

Nej självklart menar jag inte Uppsala. Internet har ju tagit sig hela vägen upp till Norrbotten, vilket också brushor och annat gjort.

Pappan berättar till alla hans nära vänner att han och sonen är oskyldiga, så nej han har inte berättat något i förtroende. Inte till vänner iallafall.
Citera
2019-12-10, 14:39
Avslutad
Det är så sjukt med moderna mordutredningar! Polisen har motiv, blodspår, DNA, kroppsdelar, masttrafik, vittnesiaktagelser you name it. Men lagen ska ha sin gilla gång och åklagaren kan inte ens hålla gärningsmän som uppenbart är inblandade i ett styckmord... Visst, rättsäkerheten har säkert ökat för oskyldiga. Till ett dyrt pris! Hur det är med offren och deras anhöriga ska jag låta vara osagt.
Senast redigerad av löktårta 2019-12-10 kl. 14:51.
Citera
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturellatantella
Men om det nu var huvudet de hittade, som den snabba identifieringen tyder på, och det hittades på land, varför skulle andra kroppsdelar ligga i sjön?

Fyndet gjordes väl i anslutning till vatten? Vilket vatten tror jag inte vi vet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sohefall
Lär inte framkomma så mycket idag heller! Om inte något väldigt drastiskt tillkommer.
Låter ju som om de får svar 1 gång i veckan om man läser den där blaskan! Fan inte konstigt att en del fall blir cold case när allt ska ta så förbannad tid, samt när tingsrätten sätter käppar i hjulen
nya förhör imorgon troligtvis enligt
https://www.expressen.se/gt/krim/da-halls-nya-forhor-med-pojkvannen/

Inte Tingsrättens fel att det går långsamt. Det är NFC som tar sån tid på sig och de skyller på underbemanning och ett jättearbete de har med olika fall. Det kan jag förstå. Men att de då inte anställer mer folk är konstigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in