2019-12-10, 14:02
Medlem
Fartarallts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vichy6
Ett självmord kostar 18 miljoner. Det här kostar massor. Dömd GM borde aldrig ha råd med en kaka

Beror på vem som tar självmord, en bidragsberoende kriminell bileldararab kostar inget, det sparar pengar istället.
Citera
2019-12-10, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mixtape83
GT citerar: Pojkvännens pappa och en kvinna i 40-årsåldern, som också har koppling till den 22-årige mannen.
-Skulle de inte skriva mamman om hon var hans biologiska mamma istället? Jag är lite förvirrad pga de citerar så men enligt någon här hon är inte styvmamman. Kan det vara så att hon kanske är de pappaa nya fru och de yngsta pojke är deras enda gemmensamt barn? Med tanke på att MGM är 22 år gammal då blir det konstigt att citera henne som hans styvmamma, utan en kvinna som har relation med MGM2.
Har oxå reflekterat över just det! men det tog väldigt lång tid innan man gick ut med att det var pappan, även där var det närstående eller släkting som det skrevs om, är det mamman kommer det troligtvis stå mamman snart när media och polis fattar att alla ändå fattar.. för visst var det någon här inne som bekräftade att det va just mamman? kan det vart komment1 ?
Citera
2019-12-10, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lastpall500kg
Om man tar hjälp av medborgarna så börjar man helt plötsligt lösa massa brott och då kan man inte göra politik av att kräva "mer resurser till polisen" så polisen ser hellre att det förblir olöst än att man ska komma med mössan i hand till medborgarna och be om hjälp.

Ett sjukt land

Jag har en kompis som är "rätt insatt i vad som händer om natten och bakom låsta dörrar.
Han säger ibland: Skulle man vara polis i en vecka så skulle mycket få ett slut, förmodligen livet också för en själv!
Men du har rätt Lastpall, det måste ses ur det politiska ögonen!
Citera
2019-12-10, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sohefall
Har oxå reflekterat över just det! men det tog väldigt lång tid innan man gick ut med att det var pappan, även där var det närstående eller släkting som det skrevs om, är det mamman kommer det troligtvis stå mamman snart när media och polis fattar att alla ändå fattar.. för visst var det någon här inne som bekräftade att det va just mamman? kan det vart komment1 ?
Ja, det var komment1 som skrev att hon var biologiska mamman. Vi får se om hen kan komplementera med nåt.
Citera
2019-12-10, 14:07
Medlem
Sitter och kollar på Live flygradar.. och en polis helikopter har snurrat ordentligt mellan Ucklum & västerlanda..
https://flyg-radar.se/
dels över sjöarna där, någon de söker skulle jag iaf tro, sen om det har med detta att göra låter jag vara osagt, men har själv tänkt på sjöarna där en hel del är inte så himla långt från Ljungskile och inte från Uddevalla heller.

Kan någon skicka PM till mig med instruktioner på hur man laddar upp bilder? tack på förhand!
Senast redigerad av sohefall 2019-12-10 kl. 14:10.
Citera
2019-12-10, 14:10
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KomissarieBeck
Nja, jag tror nog att Du får tänka om rätt så ordentligt omkring de här frågorna.

1. Det där med att man har hittat blod i sådan grad så att BO inte längre kan anses vara vid liv.
Här skall Du redan veta att Du är ute på väldigt tunn is.
Dessutom så är det väl bara en uppgift i tråden om att polisen har hittat blod vid husrannsakan.
Den skribenten som kom med påståendet hade ju dessutom högst tvivelaktiga för att inte säga lögnaktiga påståenden i andra trådar....
Det här är långt mycket mer komplicerat än vad de flesta tror.
Nu är det ju ingen som vet vilka faktiska bevis som polisen håller inne på....

Det finns en sak som gör mig hoppfull och det är att polisen trots enormt medialt tryck ändå har lyckats hålla tätt och inte har läckt någon information som kan grusa kommande åtal.

Slutligen så är jag helt övertygad som de flesta andra att rätt man sitter för närvarande.
Tror,övertygad väger ju tyvärr lätt i sammanhanget.

Vad gäller blodet har det nämnt i vissa media, men det är inga uppgifter som kommit från åklagares eller polisens håll:

Ett fall som jag följde där en make fälldes för enbart brott mot griftefriden, men friades för mord i båda instanserna då huvudet saknades och kroppsdelarna var i framskridet stadium av förruttnelse och det därmed inte gick att fastställa dödsorsak.

Mannen påstod att kvinnan fallit och slagit i huvudet mot en bordskant och avlidit. Trots att det på den porösa bordskanten av trä och på parkettgolvet inte kunde hittas minsta antydan till blod (vilket mannen påstod hade hänt), blev han frikänd.
Däremot hittade man flera kroppsdelar i mannens bilar och hennes värdesaker i ett garage. Huvudet hittades aldrig och dödsorsak kunde därför aldrig fastställas. Han erkände styckningen.
I hans garage i villan hittades blodstänk, en nyinköpt tigersåg med rester och kvitton på inköp inför styckningen återfanns.

Två år blev domen för brott mot griftefrid.

https://www.flashback.org/t2850248
Citera
2019-12-10, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Har inte hunnit läsa allt, utan det blir mest fragmentariskt.

Är det så att det via media framkommit att man vet att han har åkt iväg på kvällen (mastuppkopplingar)?

Eller är det här din egen spekulation?

Jag resonerade om vad de kan tänkas ha som ligger bakom misstankarna. De har garanterat inte tänkt på att mobiltelefoner kan spåras. Då detta lär polisen ha åtminstone...
Citera
2019-12-10, 14:14
Medlem
53....so whats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blagylta
Att Skagerak, som enligt Bohuslänningen, skulle vara ute på allt annat än att spana efter kvarlevorna av Wilma man tro vad man vill om (mördar-kurrekurderna finger nog ingen trygghet i det), vintertid ligger båten alltid annars vid kaj vid Öckerö, Fiskebäck eller nya varvet GBG.

Men nu befinner den sig påpassligt nog i Uddevalla inför stormen som skall dra in ikväll och dagens sök slår det mesta hittills för en båt med den utrustningen och precis på de platserna likdelar kan förväntas finnas. Som t.ex utanför Gustavsberg i bakvattnet av bäveån där den befinner sig nu sedan mer än en timme. Följ den på marinerraffick.

Forskningsfartyget Skagerack har väl utrustning för att kunna se strömmar i vattnets olika skikt, hur strömmarna följer djup, viker av runt öar och liknande. Det kan ju vara till hjälp i eftersökning av ev. likdelar och med tanke på var den del som påträffats hittades, då kan man med större kunnskap tänka sig var den kan ha dumpats, och vilken väg och hur långt fyndet kan ha flytit med. OM det nu var så att fyndet gjordes i själva vattnet, vilket vi inte vet.

Flyter kroppsdelar överhuvudtaget under nedbrytningsprocessen om de är avskilda från kroppen?
Kan det vara så att de har olika flytkraft beroende på vari nedbrytningsprocessen de befinner sig?
Kan det vara så att en del har slängts i, och förövaren sett att den flytit och sen avstått från att slänga i resten.

Saltvatten har större bärighet än sötvattnet som strömmar ut ur Bäveån. Det skiktar sig då så sötvattnet flyter uppe på fjordens saltare vatten. Detta innebär att en kroppsdel som nätt o jämt sjunker i sötvatten kan hålla sig flytande i språngskiktet och förflytta sig långt. Om saltvattnet då kan hålla kroppsdelen flytande utan att sjunka till botten, tills de olika vattnen blandats upp sen få det att flyta in till land, kan det var långt från dumpninsplatsen.

Såå, visst kan information från Skagerack vara till hjälp.
Citera
Medlem
Citat:
Sitter och kollar på Live flygradar.. och en polis helikopter har snurrat ordentligt mellan Ucklum & västerlanda..
https://flyg-radar.se/
dels över sjöarna där, någon de söker skulle jag iaf tro, sen om det har med detta att göra låter jag vara osagt, men har själv tänkt på sjöarna där en hel del är inte så himla långt från Ljungskile och inte från Uddevalla heller.

Kan någon skicka PM till mig med instruktioner på hur man laddar upp bilder? tack på förhand!

Men om det nu var huvudet de hittade, som den snabba identifieringen tyder på, och det hittades på land, varför skulle andra kroppsdelar ligga i sjön?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diabeteskoma
Tagga ner lite. Vill du bli tagen seriöst snackar du inte om bödlar, även om vi är många som känner så..
Allmänheten kan vara till hjälp men att påstå att de bästa spanarna m fl finns här är lite magstarkt.

Du har helt rätt diabetes.... Pöblar var det jag tänkte men det kanske är opassande ändå.
Ang spanare så skulle vi, eller NI lösa detta fallet i en handvändning OM ALLA NI SOM VET VAD SOM HÄNT skulle ge polisen ett anonymt tips.
Det är ju inte nån cykelstöld eller rån, det är ju ett mord och skändning.

Sorry Diabeteskoma, inte meningen att säga att vi alla är bödlar. Även vill jag säga att mina "höga ord" ovan inte riktas mot dig utan rent allmänt.

Med 21000+ kommentarer så får man anta att 100× mer folk läser allt, dvs sanningen finns inom forumets väggar och tak.
Citera
2019-12-10, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturellatantella
Men om det nu var huvudet de hittade, som den snabba identifieringen tyder på, och det hittades på land, varför skulle andra kroppsdelar ligga i sjön?
Finns ju annat som kan ligga i sjöar eller hav,typ en ångtvätt, en såg en kniv en yxa en va tusan som helst.. men polisen har sökt av bäveån så antar de har antydningar till vatten..
Citera
2019-12-10, 14:17
Medlem
Citat:
Nu får du tänka till en gång till.. självklart inte däcken som spelar in vad jag menade mer konkret då!
Denna familjen har så fruktansvärt många kontakter inom bil / restaurang lokal för styckning vore knappast svårt att få tag på.. rätt " vän" tjänster och gentjänster.

Däck med cement i ringarna kan få vem som helst till en ståplats.
Det är väl så man säger :Ståplats i Nybroviken?

Fast det var så långsökt så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in