2019-12-10, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vichy6
Har väldigt svårt att tro på att han gjort det här själv. Ser ut som en follower.

Hjärnan är en annan, tänker jag. T ex ett jädra vad. ” Du vågar inte etc”

Kolla hans position i ”flocken”

Tycker även han ser ut som en person som vill bevisa sig inför de som är lite ”coolare” som RJ?
Tänker då att någon annan (ev R.J) har bett honom döda E och han har gjort det för att bevisa han inte är ”rädd” eller så. Känns som sån typ av kille.
Citera
2019-12-10, 11:11
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allasmeknamn
Tycker även han ser ut som en person som vill bevisa sig inför de som är lite ”coolare” som RJ?
Tänker då att någon annan (ev R.J) har bett honom döda E och han har gjort det för att bevisa han inte är ”rädd” eller så. Känns som sån typ av kille.

Ja. Min tanke också.
Citera
2019-12-10, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LjusetsFamn
Fast om det var, enligt er, flera inblandade på brottsplatsen så borde väl fler än bara AA ha anhållits?

Om polisen tror att fler personer befann sig på platsen vid tiden för mordet skulle de minst vara misstänkta för underlåtenhet att avslöja brott enligt 23 kap. 6 § 1 st. BrB, ett brott som i det här fallet hade kunnat ge två års fängelse.
Citera
2019-12-10, 11:12
Medlem
Skaraborg2s avatar
Den MGM och hans "bröder".

Citat:
Ursprungligen postat av Intodebauchery
Han ser inte riktigt kry ut på dom sista bilderna om man säger så..

Inte så konstigt att han inte ser helt kry ut med tanke på det liv han har levt.

För tillfället så lever han ett annat liv. Undrar vad "bröderna" kan göra för honom nu?
Senast redigerad av Skaraborg2 2019-12-10 kl. 11:16.
Citera
2019-12-10, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Om polisen tror att fler personer befann sig på platsen vid tiden för mordet skulle de minst vara misstänkta för underlåtenhet att avslöja brott enligt 23 kap. 6 § 1 st. BrB, ett brott som i det här fallet hade kunnat ge två års fängelse.

Men, och nu talar jag bara utifrån mina egna erfarenheter och de FUPar jag läst att polisen börjar inte en utredning med att isåfall utgå ifrån att de bara råkat befinna sig där och sedan bara inte berättat om det. Om polisen VET att det även var 4 andra på plats vid morret borde alla vara misstänkta för mord alternativt medhjälp och sedan kan utredningen på sikt påvisa om så är fallet. Då skulle den rubriceringen du skrev vara riktig. Men de kan de omöjligen veta så här tidigt.

Edit. Kan vara så att jag missuppfattade ditt inlägg om du också menar på att fler borde varit anhållna om de också fanns på plats?
Citera
2019-12-10, 11:25
Medlem
Skaraborg2s avatar
Varför i s f enbart A. A. häktad?

Citat:
Ursprungligen postat av LjusetsFamn
Fast om det var, enligt er, flera inblandade på brottsplatsen så borde väl fler än bara AA ha anhållits?

Vet förstås inte vad som kan ha sagts men kanske en eller flera personer har sagt att de precis kom då de såg vad AA gjorde med Emilia.

Detta är underlåtenhet att inte avslöja brott och ger fängelse men kanske polisen har erhållit flera uppgifter på vad AA har gjort. Anhållandet av honom gick så otroligt snabbt, så någon bör ha berättat.

Polisen har nog inte ännu hela bilden klar för sig, så de kanske då fokuserar, helt naturligt, i första hand på Emilias död.
Citera
2019-12-10, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Men, och nu talar jag bara utifrån mina egna erfarenheter och de FUPar jag läst att polisen börjar inte en utredning med att isåfall utgå ifrån att de bara råkat befinna sig där och sedan bara inte berättat om det. Om polisen VET att det även var 4 andra på plats vid morret borde alla vara misstänkta för mord alternativt medhjälp och sedan kan utredningen på sikt påvisa om så är fallet. Då skulle den rubriceringen du skrev vara riktig. Men de kan de omöjligen veta så här tidigt.

Edit. Kan vara så att jag missuppfattade ditt inlägg om du också menar på att fler borde varit anhållna om de också fanns på plats?

Jag menar att polisen borde ha plockat in fler personer om de misstänkte att fler kända personer befann sig på platsen. De hade minst varit misstänkta för underlåtenhet att avslöja brott. I Sverige är det brottsligt att inte anmäla ett mord om man bevittnar det eller vet om att det är på väg att ske.
Citera
2019-12-10, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Vet förstås inte vad som kan ha sagts men kanske en eller flera personer har sagt att de precis kom då de såg vad AA gjorde med Emilia.

Detta är underlåtenhet att inte avslöja brott och ger fängelse men kanske polisen har erhållit flera uppgifter på vad AA har gjort. Anhållandet av honom gick så otroligt snabbt, så någon bör ha berättat.

Polisen har nog inte ännu hela bilden klar för sig, så de kanske då fokuserar, helt naturligt, i första hand på Emilias död.

Om fyra personer är på samma plats när någon mördas och framförallt då alla tillhör samma gäng/krets så kan inte polisen bara utgå från vad de säger. Om tre personer pekar finger åt en fjärde så säger ju inte polisen ”-Okej tack, då utreder vi bara honom”
Det är många gånger just i sådana fall där flera personer får en misstanke på sig om ett grovt brott men att de misstankarna senare kan avskrivas eller omskrivas beroende på vad utredningen visar.
Citera
2019-12-10, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2

Om polisen etablerat att AA var den som gick iväg med Emilia eller hittat exempelvis fingeravtryck eller motsvarande som knyter honom till brottsplatsen så skulle det räcka för att anhålla honom.
Citera
2019-12-10, 11:31
Medlem
Frognogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unni.Drougge
Vem är vem där då?

https://imgur.com/a/UPChlAh

Transa i mitten eller?

AA, transan Elissa som hotat E någon vecka innan och AA:s flickvän. Intressant att dom ser ut att umgås då det spekulerats i ev svartsjuke/relationsdrama tidigare i tråden.
Citera
2019-12-10, 11:36
Medlem
Skaraborg2s avatar
Vad gjorde AA intressant så snabbt?

Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Om polisen etablerat att AA var den som gick iväg med Emilia eller hittat exempelvis fingeravtryck eller motsvarande som knyter honom till brottsplatsen så skulle det räcka för att anhålla honom.

Det kan förstås även förhålla sig på det här sättet som du tar upp.

Vad som än var orsaken till det snabba anhållandet av AA i hans frånvaro vet vi inte ännu, men tidigt stod det klart för polisen åt vilket håll de skulle rikta sin uppmärksamhet.
Citera
2019-12-10, 11:41
Medlem
Finns det något längre tillbaka i E s liv som kan ligga bakom menar innan han blev hon? Gammalt,groll gamla oförätter etc? Med tanke på familjen, dessa resandefamiljer kan vara stora ,hur "svensson" är de och hur mycket är de kvar i "gamla" traditioner. Kan det finnas motiv där?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in