2019-11-27, 17:40
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Hej @Veckans klubba 👿

Låt mig börja detta inlägget med att berätta för dig att, dom kommer oftast i stora stim när dom anfaller, dom är mycket blodtörstiga och väldigt glupska köttätande djur, speciellt människokött står högst upp på deras meny. Med stora rakbladsvassa och trekantiga tänder, är dom skräckinjagande undervattens-monster i djupet av Amazonas-floden, dom kallas visst för Pirayor 🌊🌊🌊 🐟 🐟 🐟

komplettering till ovan, Pirayan är ett av de mest fruktade djuren i världen 🌍 på grund av sina stora vassa tänder och muskulösa kropp.

Den absolut bästa skräckfilmen som en gång i tiden skapades har titeln: "Piranha" och är från året 1978 och skräckfilmen som sådan, är en riktig kult-klassiker inom skräckfilmens värld, den blev också nominerad.

Piraya-skräckfilmen handlar om mycket välgjorda undervattens-monster-djur och är av god slasher-stil, om du inte tidigare har sett denna skräckfilmen "Piranha" från 1978, så är det min rekommendation till dig att peta in den på din långa skräckfilms-lista för kommande tittning.

Komplettering till ovan, det gjordes en Piraya-skräckfilm året 1972 som också den, har titeln: "Piranha" från året 1972 och med bland andra William Smith (suverän skådespelare) och Peter Brown även med Tom Simcox.

Utöver dessa två nämnda Piraya-skräckfilmerna, finns även filmerna med titlarna: "Killer Fish" från året 1979, sedan finns "Piranha II: The Spawning" från året 1981, nästkommande var "The Howling" också den från året 1981 ... därefter kom sedan "Piranha" från året 1995 ... följt av "Piranha" från året 2010, sedan kom även under samma år skräckfilmen med titeln: "Mega Piranha" från året 2010, slutligen sagt, kom också så småningom skräckfilmen "Piranha-Conda" från året 2012.

Den absolut bästa skräckfilmen av dem alla, är utan minsta tvekan "Piranha" från året 1978.

Mvh/ @JokerMannen

Jag har inte sett filmen från 1972 med William Smith så den hamnar på listan. Jag håller med om att han är helt suverän, älskade honom i rollen som Falconetti i De fattiga och de rika samt Conans far i Conan the Barbarian.

Megapirayor och Pirayor korsade med ormar undviker jag att se. Detsamma gäller tornados med hajar och liknande rullar.

På tal om människoätande fiskar, har du sett Tintorera? Jag såg den hos en kompis som ung och var helt fascinerad (men det var jag av Jaws 3 också, så det betyder ingenting). Jag har sett om filmen sedan dess och den var inte riktigt lika cool som jag kom ihåg att den var. Däremot är det ju en tigerhaj i filmen, till skillnad från många andra hajfilmer.
Citera
2019-11-27, 17:44
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Hej @Skräckens klubba

När det nu gäller den här av mig tidigare framförda skräck- och demon-filmen med titeln: "Cameron's Closet" (även också kallad för "Cameron's Terror") från året 1988, så vill jag börja med att berätta för dig, att denna skräckfilmen faktiskt har lite drag från en annan riktigt bra och kuslig skräck- och demon-film, nämligen skräckfilmen med titeln: "Amityville Horror II: The Possession" från året 1982 och som kom några år efter skräckfilmen "Amityville Horror" från året 1979 med James Brolin och Margot Kidder även Rod Steiger med flera.

Inom skräck- och demon-filmen "Cameron's Closet" från 1988 har Camerons garderob bland annat en ? ? ? ... ja, du får själv se när du så småningom kommer att titta på skräckfilmen, jag avslöjar inget för dig i detta fallet.

Skräckfilmen har också på ett ställe en riktigt djävulsk och grym ljudeffekt, suveränt gjort enligt mig, väldigt mäktigt.

Skräckfilmen som sådan är, har några riktigt bra skådespelare inom denna filmen, vilka i sin tur är, Tab Hunter och Chuck McCann även den unga pojken, Scott Curtis.

Fadern (Tab Hunter) experimenterar med sin sons psyko-kinétiska krafter som till slut resulterar i att ondskans krafter av demonisk natur lösgörs från underjordens boningar, roten till ondskans krafter finner sig ut genom ett gammalt arkeologiskt fynd.

Anledningen till ovan skrivet är, för att jag vill varmt rekommendera dig att flytta upp denna skräck- och demon-filmen "Cameron's Closet" högst upp på din långa filmlista, detta sagt med anledning av att just denna skräckfilmen, är verkligen riktigt bra samt väldigt kuslig.

Mvh/ @JokerMannen

Ok, jag är på g med Cameron's Closet. Ska se den ikväll om ingenting annat dyker upp.
Citera
2019-11-27, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba
Ok, jag är på g med Cameron's Closet. Ska se den ikväll om ingenting annat dyker upp.

Hej @Veckans klubba

När det gäller skräck- och demon-filmen "Cameron's Closet" från 1988, så vill jag att du skall veta följande sagt, i början av filmen kan man faktiskt tro att det handlar om världens sämsta bildkvalité, men bara lugn, det skall vara så inom början av filmen, detta med anledning av det handlar om ett äldre VHS-band som pojkens Fader spela upp, sedan därefter blir allt normalt igen.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-11-27, 18:58
Medlem
Citat:
Jag har inte sett filmen från 1972 med William Smith så den hamnar på listan. Jag håller med om att han är helt suverän, älskade honom i rollen som Falconetti i De fattiga och de rika samt Conans far i Conan the Barbarian.

Megapirayor och Pirayor korsade med ormar undviker jag att se. Detsamma gäller tornados med hajar och liknande rullar.

På tal om människoätande fiskar, har du sett Tintorera? Jag såg den hos en kompis som ung och var helt fascinerad (men det var jag av Jaws 3 också, så det betyder ingenting). Jag har sett om filmen sedan dess och den var inte riktigt lika cool som jag kom ihåg att den var. Däremot är det ju en tigerhaj i filmen, till skillnad från många andra hajfilmer.

Hej @Skräckens klubba 👽👽👽

När vi nu ändå luftar lite grann om skräckinjagande vatten-monster-djur i form av Pirayor, för det mesta adresserade till Amazonas-floden, så vill jag framföra, att inom skräckfilmen med titeln: "Piranha" från året 1978, så finns många riktigt fina och bra skådespelare som bland andra, Bradford Dillman och Barbara Steele, som till exempel inom skräck- och djävuls-filmen med titeln: "Black Sunday" från året 1960 eller som vi kallar den enligt Svenska för "Djävuls-Masken" ... vilket namn i sin tur är väldigt bra passande till just den skräckfilmen, skådespelerskan Barbara Steele är mest känd för sina roller inom de Italienska skräckfilmerna under 1960-talet, vidare gällande skådespelare inom skräckfilmen "Piranha från året 1978 är också, Kevin McCarthy och Dick Miller även med Keenan Wynn med flera.

Gällande Piraya-skräckfilmen "Piranha från året 1972 med den suveräne skådespelaren William Smith 😄👍... jo då, jag håller fullständigt med dig, att inom Rich Man, Poor Man är William Smith helt underbar, men det är även Nick Nolte därtill sagt, gällande skådespelaren William Smith som "Falconetti" med sin svarta lapp för ögat, han var faktiskt riktigt skrämmande att titta på.

Här kommer nu en liten fråga till @Skräckens klubba. / Som jag nu har förstått det, och enligt vad du tidigare framfört inom ditt inlägg, så förstår jag att du redan har sett Piraya-skräckfilmen med titeln: "Piranha" från året 1978, och därtill sagt är jag lite nyfiken på att få höra vad du själv tyckte och ansåg om denna skräckfilmen då du såg den ?

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-11-28, 10:31
Medlem
Citat:

Hej @Skräckens klubba

Gällande din tidigare fråga till mig om den Mexikanska/-och Engelska skräckfilmen med titeln: "Tintorera" / "Killer Shark" / Tigerhajen från året 1977, så har jag den skräckfilmen på DVD, vilken är mycket svår att få tag på i dagsläget, själv tycker jag att skräckfilmen är både bra och spännande, men, tilläggas skall, att även Steven Spielberg's skräck- och vithajs-film med titeln: "Jaws" från året 1975 är också den väldigt bra så som kuslig och spännande, även uppföljaren till "Jaws" år 1975, det vill säga, "Jaws" II från året 1978 är också en mycket bra skräckfilm, det är även skräckfilmen med titeln: "Jaws" 4: "The Revange" från året 1987.

Det finns väldigt många skräckfilmer om stora skräckinjagande hajar, men många av filmerna är faktiskt riktigt dåliga, själv tycker jag att 1975:an och uppföljaren 1978:an så som 1987:an är bra shark-movies, så som även den skräck- och tigerhajs-filmen som du tidigare framförde inom ditt skrivna inlägg, det vill säga, "Tintorera" från året 1977.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-11-28, 22:03
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Här kommer nu en liten fråga till @Skräckens klubba. / Som jag nu har förstått det, och enligt vad du tidigare framfört inom ditt inlägg, så förstår jag att du redan har sett Piraya-skräckfilmen med titeln: "Piranha" från året 1978, och därtill sagt är jag lite nyfiken på att få höra vad du själv tyckte och ansåg om denna skräckfilmen då du såg den ?

Mvh/ @JokerMannen

Filmen är helt ok, men Joe Dante har gjort bättre filmer i form av t ex The Howling och Gremlins. Det jag kommer ihåg mest förutom gubben (som tog över rollen som Digger Barnes i Dallas) som sitter på bryggan med benen i vattnet (ngt jag alltid vägrat göra) och blir attackerad är det där irriterande ljudet pirayorna har för sig när de attackerar.
Citera
2019-11-28, 22:09
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
"Jaws" från året 1975 är också den väldigt bra så som kuslig och spännande, även uppföljaren till "Jaws" år 1975, det vill säga, "Jaws" II från året 1978 är också en mycket bra skräckfilm, det är även skräckfilmen med titeln: "Jaws" 4: "The Revange" från året 1987.
Mvh/ @JokerMannen

Jaws 4 avskyr jag, haha. Michael Caine är helt bortkastad i filmen (men har för mig att han köpte ett hus åt sin morsa för pengarna han fick) och slutet med hajen och båten är...ja, vad säger man? Riktigt uselt. Men om du gillar 4:an så är det ok. Det är ju inte så att marknaden översköljs av hajfilmer så tittade gjorde man ju, men den har inte fått plats i min samling. Men den där italienska Jaws-kopian som de stoppade på 70-talet, har den fått något officiellt släpp än eller är den fortfarande i något Spielberg-valv?
Citera
2019-11-29, 14:46
Medlem
Citat:
Jaws 4 avskyr jag, haha. Michael Caine är helt bortkastad i filmen (men har för mig att han köpte ett hus åt sin morsa för pengarna han fick) och slutet med hajen och båten är...ja, vad säger man? Riktigt uselt. Men om du gillar 4:an så är det ok. Det är ju inte så att marknaden översköljs av hajfilmer så tittade gjorde man ju, men den har inte fått plats i min samling. Men den där italienska Jaws-kopian som de stoppade på 70-talet, har den fått något officiellt släpp än eller är den fortfarande i något Spielberg-valv?

Hej @Skräckens klubba 👾👾👾

Jag förklarade mig nog lite otydligt inom mitt tidigare skrivna inlägg gällande skräckfilmerna "Jaws" från året 1975 och "Jaws II" från 1978 samt "Jaws 4" från året 1987.

Så här menade jag, alla 3 stycken skräck- och haj-filmerna, det vill säga, 1975:an och 1978:an samt 1987:an, är bra skräckfilmer, men, inte super-bra filmer, skräck-haj-filmerna som sådana, tillhör absolut inte några av mina egna favoriter, men, jag tycker att filmerna som sådana är bra och har ett sevärde, speciellt då "Jaws" från 1975 och "Jaws" från 1978.

Gällande dessa skräck- och haj-filmerna, så skall jag nu förklara för dig varför jag tycker att "Jaws" 4 från året 1987 är sevärd, och varför jag tycker att filmen som sådan är bra.

Inom den första skräck- och haj-filmen från året 1975, ser vi Roy Scheider som Martin Brody eller "Chief Brody" och hans fru Lorraine Gary som Ellen Brody.

När sedan uppföljaren kom året 1978, det vill säga, "Jaws" II ... så fick vi då åter igen se Martin Brody som "Chief Brody" och hans fru Ellen Brody ... och, i och med att att man inte hade bytt ut dessa två tidigare skådespelarna från den första filmen, det vill säga, 1975:an, så var filmen som sådan väldigt bra så som sevärd, hade man däremot sagt, bytt ut dessa två skådespelarna mot två helt nya, så hade filmens sevärde sjunkit betydligt.

Nu kommer vi till skräck- och haj-filmen "Jaws" nummer 4 från året 1987 och då ligger det till på följande vis enligt mitt sätt att se det på, att inom filmen "Jaws" 4 ... så var ju tyvärr inom den filmen Martin Brody bortgången, men hans fru Ellen Brody finns med inom filmen, och, i och med detta sagt, så anser jag att "Jaws" nummer 4 är bra och sevärd, hade däremot inte Ellen Brody funnits med inom skräckfilmen, så hade filmen enligt mitt sätt att se på det ... sjunkit betydligt i sevärde.

När det gäller skådespelaren Michael Caine inom filmen "Jaws" 4 från 1987, så får du absolut sagt mitt medhåll i det du tidigare lät framföra inom ditt skrivna inlägg, ja, Michael Caine är en dålig skådespelare inom denna skräckfilmen.

Inom nästa inlägg skall jag ge dig några ytterligare och bra exempel på olika skräckfilmer som i sin tur har så kallade uppföljare och vad det då är som gör att dessa skräckfilms-uppföljare är väldigt bra och har ett bra sevärde.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-11-29, 20:43
Medlem
Citat:

Inom nästa inlägg skall jag ge dig några ytterligare och bra exempel på olika skräckfilmer som i sin tur har så kallade uppföljare och vad det då är som gör att dessa skräckfilms-uppföljare är väldigt bra och har ett bra sevärde.

Mvh/ @JokerMannen

Hej @Skräckens klubba 💀💀💀

Nu följer fortsättningen till mitt föregående inlägg.

Jag kommer nu att ge dig tre olika exempel på skräckfilmer, vilka varje av dem har en, eller flera uppföljare och därtill också förklarar jag för dig varför jag tycker att dessa skräckfilms-uppföljare har ett bra sevärde.

1: ) Skräck- och demon-filmen med titeln: "Thé Exorcist" från året 1973 med den suveränt underbara skådespelerskan Linda Blair som den demon-besatta unga flickan "Regan MacNeil" och av Mamman kallad för "Rex samt inom denna skräckfilmen också den mycket suveräna skådespelaren Max von Sydow som Exorcist-Prästen Fader: "Lankester Merrin och som tillsammans med den Grekiske "Father "Damien" så småningom lyckas med att driva ut de onda krafterna från den demon-besatta unga flickan "Regan MacNeil ... denna skräck och demon-filmen är bara helt enkelt sagt suveränt makalös, och otroligt kuslig.

Sedan kom därefter uppföljaren till skräckfilmen "Thé Exorcist" från året 1973, nämligen, skräckfilmen med titeln: "Thé Exorcist" II: "Thé Heretic" eller enligt Svenskan, "Kättaren" från året 1977, inom denna skräckfilms-uppföljaren till "Thé Exorcist" från 1973, ser vi åter igen Linda Blair som inom filmen fortfarande innehar huvudrollen och även tillsammans med Max von Sydow.

Det betyder enligt ovan sagt, att uppföljaren har ett mycket stort sevärde och blir sålunda väldigt bra, detta tack vare att Linda Blair och Max von Sydow fortfarande finns med inom uppföljaren till den första skräckfilmen, om man däremot sagt hade bytt ut till exempel, Linda Blair, så hade skräckfilmens sevärde sjunkit med mycket stor kraft.

2: ) Den paranormala skräck- och demon-filmen med titeln: "Thé Amityville Horror" från året 1979 och som handlar om Familjen "Lutz" när dom en dag flyttar in i det stora och mäktiga huset beläget och adresserat vid 112 Ocean Avenue on the south shore of Long Island, New York, Kathy och George Lutz flyttade in inom huset med Familj, inom denna Familjen Lutz, finns bland annat den då unga 9 år gamla flickan Natasha Ryan som "Amy Lutz" ... hon hade bland annat en demonisk kamrat som besökte henne, framförallt inom hennes eget lilla sovrum på övervåningen, vilken kallades för "Jody" (ett diminutiv av Judith) ... skräck- och demon-filmen som sådan, är suveränt fantastisk och mycket kuslig, och jag anser också till detta sagda, att skräckfilmen "Thé Amityville Horror" från året 1979 har den bästa skräckfilms-musiken som jag hitintills fått lyssna till av alla de många skräckfilmer som jag sett, det vill säga, att när kvinnokören lallar i bakgrunden, så känner man att de onda krafterna står precis bakom hörnet, och dessutom sagt, så skiljer sig denna lallande körmusiken av kvinnogruppen från allt annat som jag tidigare fått lyssna till.

Komplettering till ovan, gällande den då 9 år gamla flickan Natasha Ryan som "Amy Lutz" inom skräckfilmen "Thé Amityville Horror" från året 1979, så finns hon även med inom den paranormala skräck- och demon-filmen med titeln: "Entity" eller enligt Svenska som "Okänt Väsen" från året 1982, vilken film i sin tur också den, är otroligt kuslig och väldigt spännande.

När vi kommer till uppföljaren till skräckfilmen "Thé Amityville Horror" från 1979, nämligen skräckfilmen med titeln: "Amityville Horror" II: "The Possession" från året 1982, så handlar det plötsligt om en helt ny Familj, nämligen, Familjen "Montelli ... men, trotts att filmen handlar om en helt ny Familj, så utspelar sig filmen inom exakt samma hus, beläget och adresserat på 112 Ocean Avenue, och, i och med att det handlar om samma hus som inom den första "Amityville-filmen från 1979, så har skräckfilmen ett gott sevärde, hade det däremot sagt handlat om ett helt annat hus, så hade i och med det, skräckfilmen sjunkit i sitt sevärde, filmen som sådan, 1982:an, anser jag är en mycket bra och sevärd skräckfilm, Prästen James Olson som "Father Adamsky" ... är enligt mitt tycke en väldigt bra skådespelare inom denna skräckfilmen från året 1982.

Inom nästkommande inlägg, ger jag ett ytterligare exempel på en annan mycket bra skräckfilm och dess efterkommande uppföljare.

Mvh/ @JokerMannen
Senast redigerad av JokerMannen 2019-11-29 kl. 20:48.
Citera
2019-11-30, 14:02
Medlem
Citat:

Nu följer fortsättningen till mitt föregående inlägg.

Inom nästkommande inlägg, ger jag ett ytterligare exempel på en annan mycket bra skräckfilm och dess efterkommande uppföljare.

Mvh/ @JokerMannen

Hej @Veckans klubba

Nu följer det tredje film-exemplet till föregående inlägg.

3: ) Den psykologiska skräck- och slasher-filmen med titeln: "Psycho" från året 1960 med den suveräna skådespelaren Anthony Perkins som den halvt galne "Norman Bates" och som fortsatte att driva sin avlidna Moders motell, det vill säga, "Bates Motell" ... skräckfilmen som sådan är en riktig pärla med "NormanBoy" och "The Mother" även "The GhostHouse" inom filmen är mysigt härligt.

4: ) När vi sedan kommer till uppföljaren till "Psycho" från 1960, det vill säga, "Psycho" II från året 1983, så ser vi även där inom Anthony Perkins som den halvt galne "Norman Bates, även inom den filmen handlar det om samma hus med tillhörande motell och även "The Mother" fortsätter att hålla sin uppsikt över sonen, om det nu däremot sagt hade handlat om ett helt annat hus, så hade filmen 1983:an sjunkit mycket i sitt sevärde och framförallt sagt, hade man inom den andra skräckfilmen "Psycho" II ... bytt ut Anthony Perkins mot en annan skådespelare, ja, då hade filmen näst intill sagt, tappat sitt sevärde fullständigt.

5: ) När vi sedan kommer till den 3:e uppföljaren, det vill säga, "Psycho" III från året 1986, så finns fortfarande Anthony Perkins med inom filmen som den halvt galne "Norman Bates" och "Thé Horrible Mother" härjar fortfarande både inom huset och även emellanåt inom någon av kabinerna hos motellet, så länge som huvudrolls-innehavaren inte byts ut inom uppföljaren eller uppföljarna, så har filmen som sådan, ett bra sevärde.

Komplettering till ovan, både "Psycho" från året 1960 och även "Psycho" II från året 1983, är väldigt bra och mycket sevärda skräckfilmer, däremot sagt, så är uppföljaren "Psycho" III från året 1986 kanske inte riktigt lika bra som de två första filmerna, men, absolut sevärd, sedan när det gäller skräckfilmen "Psycho" 4 "The Begining" ... så är väl den filmen bara så där, detta trotts att Anthony Perkins finns med inom filmen, men, även "Psycho" 4 har ett visst sevärde.

Jag har bestämt mig för att ge dig ytterligare ett skräckfilms-exempel och dess efterkommande uppföljare, dessa skräckfilmerna, skriver jag om inom nästa inlägg.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-11-30, 19:45
Medlem
Citat:

Hej @Veckans klubba 🎬🎥

Ursäkta en liten mellankommande fråga till dig mitt i det pågående inläggs-skrivandet om skräckfilmer och dess efterkommande uppföljare, men jag undrar om du nu har sett skräck- och demon-filmen "Cameron's Closet" från året 1988 ? ... och om i sådant fall, vad du tyckte och ansåg om skräckfilmen som sådan.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-12-01, 05:09
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Hej @Veckans klubba 🎬🎥

Ursäkta en liten mellankommande fråga till dig mitt i det pågående inläggs-skrivandet om skräckfilmer och dess efterkommande uppföljare, men jag undrar om du nu har sett skräck- och demon-filmen "Cameron's Closet" från året 1988 ? ... och om i sådant fall, vad du tyckte och ansåg om skräckfilmen som sådan.

Mvh/ @JokerMannen

Nej, jag har inte hunnit se den ännu, men jag återkommer med mina tankar kring filmen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in