2019-12-10, 08:47
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carsten2.0
Trodde jag hade läst det någonstans men efter att ha försökt leta reda på det inlägget så måste jag ha kommit ihåg fel!

Känns dock avigt att A.A skulle hittas medvetslös OCH fått skjuts av mamman?!

Nä, det är klart att det inte är så. Stivali la ihop två olika händelser, när han tolkade fel vad en annan skrivit. Personen skrev att AA skulle ha fått skjuts av mamman och då la Stivali ihop det med att det var han som var hittad i skogen. Men det menade inte personen som skrev det om ni läser.
Citera
2019-12-10, 09:00
Medlem
Bakaxels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fetkorvmedsenap
Ja ni alla märker att D/O beter sig sjukt märkligt. Jag är så säker att D/O har ett finger med i spelet, ofrivilligt eller frivilligt låter jag vara osagt. Vet att D/O’s pappa är polis & kanske någon form av inblandning från D/O skulle ta sjukt hårt på pappan så därav lögner från D/O? D/O’s bror är dessutom en känd youtuber.
Att du har koll på tiden och dessutom återger information som är svår att scrolla sig till så vill jag inte längre avfärda dig som troll. Min första känsla, precis som för Stivali var det osannolika och Hollywoodaktiga i vittnesmålet men också att det liksom förvränger den motivbild som börjat knådas fram i tråden.

Men visst även jag spann vidare i mitt förra inlägg på de rykten du hört för jag hade väl redan då börjat greppa att du inte far med påtänd osanning. Men jag vill hur som helst inte tillhöra den gruppen som kastar bajs på det du skriver längre.

Om det således stämmer att den svartklädda personen kom kutande och dessutom överensstämmer så väl med tiden, och sedermera blev upphämtad av en svart bil... Så kanske det inte var helt i onödan den tragglades om alla bilar och dylikt tidigare i tråden? Vem har en svart bil? Det måste ju vara någon i den närmsta kretsen kring A.A som var den svartklädda personen, om inte han själv?

Det där om den avdäckade personen en bit utanför centrum känns inte intressant, mer som ett upphausat byrykte.
Att E's mamma skulle plocka upp denne är inte heller omöjligt men en skitnödig detalj. Det kan ju varit vilken random ungdom som helst. Också att D/O låg avsvimmad intill E's fyndområde låter ju helt bananas. Det skulle kunna vara en möjlig nödlögn av D/O om det är så att hen setts ikring området vid tidpunkten och vistats i sällskapet som var där när mordet skedde.

Tillägg: om det stämmer att A.A faktiskt plockades upp i dåligt skick av mamman, så kunde det ju vara en förklaring till varför han var där med blommorna. Även om detta känns som en fars och säkert bara rykten.
Senast redigerad av Bakaxel 2019-12-10 kl. 09:10.
Citera
2019-12-10, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Nä, det är klart att det inte är så. Stivali la ihop två olika händelser, när han tolkade fel vad en annan skrivit. Personen skrev att AA skulle ha fått skjuts av mamman och då la Stivali ihop det med att det var han som var hittad i skogen. Men det menade inte personen som skrev det om ni läser.

Okej, då vad är det som stämmer? Fick han skjuts eller hittades han medvetslös? Och vilka datum och tidpunkter inträffade dom påstådda händelserna? Var det ens samtidigt eller kan båda stämma?
Citera
2019-12-10, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carsten2.0
Men visst stämmer det att telefonen inte är hittar än?

Vet ej! Har inte hört att den är hittad iallafall
Citera
2019-12-10, 09:03
Medlem
b00b00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Då jag inte orkade läsa massor av inlägg så kastade jag ut frågan då jag hittade detta pp nya tider. Jag är inte insatt alls i fallet utan blev bara fundersam.
Läste sista sidan i tråden och fick inte känslan av att nya tider hade rätt.

Kom ju fram på första sidan i tråden..
Citera
2019-12-10, 09:12
Medlem
Skaraborg2s avatar
Uppseendeväckande uppgifter.

Citat:
Säkra källor på att man sett en person som var mörkklädd komma upp från platsen & bli upphämtad av en bil. Tillfällighet? Det vet jag ej men detta vittnesmål är dokumenterat av polis. 100%

Verkligt uppseendeväckande uppgifter.

Ser att du nyligen har registrerat dig här, så jag antar att du gjorde detta för att kunna lägga ut dessa uppgifter här. Att uppgifterna har blivit dokumenterade av polis måste det betyda att någon/några personer har sett en mörkklädd person komma upp från platsen den 22 november för att därefter bli upplockad av en bil.
Citera
2019-12-10, 09:12
Medlem
Någon som har spontan stenkoll och kan göra en sammanfattning med datum och tidpunkter för alla påstådda vittnesmål och händelser?
Citera
2019-12-10, 09:22
Medlem
Dumdrygs avatar
Undrar när ni ska börja analysera gesten som mannen gör när han vädjar till bilisterna med handflatorna ihop och komma fram till att det inte är en typisk svensk gest som en svensk 20-åringen skulle göra, utan mer ett kroppsspråk som en RUMÄN skulle använda.
Citera
2019-12-10, 09:27
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Du är medveten om att kroppen hittades i tisdags?

Ja. Tappade citatet jag refererade till
Citera
2019-12-10, 09:31
Medlem
Skaraborg2s avatar
Dråp?

Citat:
Jag är bombsäker på att AA utfört själva fysiska delen dvs mordet. Sen är jag bombsäker på att det är min 2-3 st till inblandade & som befunnit sig nere under bron samtidigt. Jag tror att personen som sprang upp från skogen inte riktigt trodde att resultatet skulle bli som det blev & fick väl panik.

Du har säkert riktig information.

Om personen som kom springande upp från skogen och betedde sig som att h*n bad, så kan detta mycket väl ha berott på precis det du omnämner. Det var aldrig tänkt att Emilia skull bli mördad men i stridens hetta blev hon det? I s f ett dråp.
Citera
2019-12-10, 09:40
Medlem
Skaraborg2s avatar
Tiden.

Citat:
11.15 ska detta ha skett. Så stämmer läskigt bra med tiden.

11.15 användes hennes mobil för sista gången, så tiden stämmer bra med tiden när den "bedjande" kom springande från skogen.

Emilias mobil tog säkert GM med sig. Kanske slog h*n sönder den efteråt? Om det var den nu häktade unge mannen så hade han god tid på sig att se till att hennes mobil försvann.
Citera
2019-12-10, 09:41
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Du har säkert riktig information.

Om personen som kom springande upp från skogen och betedde sig som att h*n bad, så kan detta mycket väl ha berott på precis det du omnämner. Det var aldrig tänkt att Emilia skull bli mördad men i stridens hetta blev hon det? I s f ett dråp.

De var flera inblandade på mordplatsen och någon av de andra har pekat ut AA. Därför häktas AA så snabbt i sin frånvaro direkt när kroppen hittas. Jag tror det här får en upplösningen ganska snart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in