2019-12-10, 01:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
Va?! Har ingen aning. Kan bara konstatera att en ung kille hittades medvetslös, troligen pga knark som slagit snett, i utkanten av Tollarp. Han skulle ha tagit knarket på en fest som hölls på kvällen samma dygn som Emilia försvann. I "föräldrarkretsar" tror jag att man först uppfattade att hon försvunnit efter den festen, men i själva verket hade hon varit borta ända sen lunchtid.

Trodde jag hade läst det någonstans men efter att ha försökt leta reda på det inlägget så måste jag ha kommit ihåg fel!

Känns dock avigt att A.A skulle hittas medvetslös OCH fått skjuts av mamman?!
Citera
2019-12-10, 02:12
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mammatille
Detta är inget troll. Det stämmer vad hen säger, och tidpunkten var fredag eftermiddag 22/11.

Det stämmer säkert att en figur kommit upp på E22 från sumpmarken vid ån. Då är ju vittnena förbipasserande bilar & inte lokalbor. Det är därför det inte kommit ut här än. Infon har inte spridits bland dem som är mest berörda, dvs lokalborna. Skulle vara mycket rimligt.

Jag tyckte bara det var konstigt att regga sig på FB & inte skriva en så sensationell grej i första inlägget utan vänta till andra. Det var bara det.
Citera
2019-12-10, 02:27
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carsten2.0
Trodde jag hade läst det någonstans men efter att ha försökt leta reda på det inlägget så måste jag ha kommit ihåg fel!

Känns dock avigt att A.A skulle hittas medvetslös OCH fått skjuts av mamman?!

Det är i nedanstående inlägg där D/O påstår sig ha varit avsvimmad i skogen. Kan såklart stämma att D/O var den som hittades medvetslös efter festen, sen har rykten snurrat runt runt flera varv & plötsligt var det i samband med Emilias försvinnande vid lunchtid som D/O var avsvimmad. Men det var ju på kvällen/natten som personen hittades avsvimmad. Till skillnad från Emilia så uppträder ju Otto ibland eller oftast som kille.

Citat:
Ursprungligen postat av QueenKorall
Nu är jag väldigt efter här, inte hunnit läsa på flera dagar så ev finns info redan här, men träffade idag några som har flera ”knutpunkter” till både E*milia och D*ana/Ot*O
Tydligen ska D/O vara ”gråkappan”
D/O ska säga sig att efter att ha lämnat E lgh tillsammans med E ha legat avsvimmad i skogen nära där E anträffades. D/O säger sig inte minnas något alls och vet inte varför D/O är utan minne...
Jag är själv skeptisk till detta, men infon är från nära vänner till D/O.
Citera
2019-12-10, 03:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
Det är i nedanstående inlägg där D/O påstår sig ha varit avsvimmad i skogen. Kan såklart stämma att D/O var den som hittades medvetslös efter festen, sen har rykten snurrat runt runt flera varv & plötsligt var det i samband med Emilias försvinnande vid lunchtid som D/O var avsvimmad. Men det var ju på kvällen/natten som personen hittades avsvimmad. Till skillnad från Emilia så uppträder ju Otto ibland eller oftast som kille.

Aaaaaah, tack! Då var jag inte helt vilse i alla fall. Men det här är ju ytterligare en oklar detalj genom hela tråden. Alla uttalanden som det sägs att D/O säger själv. Hon ska ha sagt att hon satt anhållen och hon ska ha sagt att hon var avsvimmad. Varför säga sådana saker ens...om det inte är sant vill säga?
Citera
2019-12-10, 07:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Och det ska alltså ha skett mitt på dagen den 22/11? Inte någon annan dag, eller annan tid?

11.15 ska detta ha skett. Så stämmer läskigt bra med tiden.
Citera
2019-12-10, 07:25
Medlem
Ja ni alla märker att D/O beter sig sjukt märkligt. Jag är så säker att D/O har ett finger med i spelet, ofrivilligt eller frivilligt låter jag vara osagt. Vet att D/O’s pappa är polis & kanske någon form av inblandning från D/O skulle ta sjukt hårt på pappan så därav lögner från D/O? D/O’s bror är dessutom en känd youtuber.
Citera
2019-12-10, 07:26
Medlem
Finns det bild på A.A? Vad heter han?
Citera
2019-12-10, 07:27
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rickeri
Finns så mycket teorier som spelar i huvudet i detta fallet.

I en håla kan jag tänka mig, där droger och allmänt skumma människor umgås, finns det en uppsjö konflikter som kan komma att bli väldigt stora för en liten sak. Över en väldigt lång tid. Eller om du går på piller som mildrar ditt konsekvenstänk och gör dig impulsiv kan även en liten kråka leda till mord över en dag.

Frågan är om detta är personligt mellan A.A och Emilia eller om det är relaterat till övriga individer.

Trådövervägande så är det frågan om en drogskuld. Vilket kan ha varit en kredit på väldigt lång tid som aldrig dyker upp och tillslut var det nog och något gick snett vid ån.

Emilia kanske har satt Rs gäng eller A.A i skiten på någon vänster? Med tanke på Es sysselsättning. Eller visste Emilia något som hon inte borde veta. O/D och Emilia kanske rört ihop något tillsammans och Emilia fått skulden.
A.A är den som blir tilldelad uppdraget att mörda Emilia då han var skyldig gänget en tjänst och är därför ledsen över händelsen med tanke på att han lämnade blommor. Han var tvungen. Rädda sitt egna skinn i byn.

Lögner inblandat? Hatbrott? Konkurrens? Sålt mord till A.A? Någon som påstått något om någon som rört A.A men som egentligen inte stämmer? I en liten håla kan jag tänka mig det förekommer mycket rykten och lögner. Emilia blev ju dessutom hotad av en annan trans, så Emilia var nog inblandad i både det ena och det tredje.

Fick A.A påtryckningar från sin flickvän ang något? Emilia skyldig A.A pengar och hon fick nog och bad honom fixa pengarna en gång för alla? Svartsjukedrama? "Döda henne eller förlora mig?" Eller så närmade det sig någon sanning om A.A och Emilia så A.A var tvungen att tysta Emilia.
- finns ju många fall där en liten svartsjuk kärleksknut lett till mord och även styckmord.

Kom gärna med lite tankar och spekulationer/teorier medans vi väntar på ny saftig information från Polisen.
Intressant och speciellt fall.

Längtar tills alla svar förhoppningsvis faller på plats och att en saftigt och intressant FUP ska läsas med en cigarr och ett glas whiskey i största njutning.

.-.'

Eller AA är på dekis, polis har punktbevakning på honom, man vill försöka splittra gänget, eller åtminstone störa, så AA torskar för en fjärt. Men AA begriper inte att han är synlig och får för sig att någon "satt dit" honom? E har lagt ut en bild med text att ingen drog löser något problem. AA som går på diverse fludder som kokar hjärnan och tror det det är Es fel att han torskar?
Citera
2019-12-10, 07:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fetkorvmedsenap
11.15 ska detta ha skett. Så stämmer läskigt bra med tiden.

Men visst stämmer det att telefonen inte är hittar än?
Citera
2019-12-10, 07:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Eller AA är på dekis, polis har punktbevakning på honom, man vill försöka splittra gänget, eller åtminstone störa, så AA torskar för en fjärt. Men AA begriper inte att han är synlig och får för sig att någon "satt dit" honom? E har lagt ut en bild med text att ingen drog löser något problem. AA som går på diverse fludder som kokar hjärnan och tror det det är Es fel att han torskar?

Men hade han kunnat mörda henne om han hade punktbevakning?
Citera
2019-12-10, 07:54
Medlem
Thunderwomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sansiis
Finns det bild på A.A? Vad heter han?
Det står på minst 100 ställen i tråden, bläddra bakåt!
Citera
2019-12-10, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Jag känner inte till Bollnäsfallet, men var det "gängrelaterat"? Låter orimligt och spontant tänker jag mig att det låg mer bakom än själva skulden på 2 000 kr.
Hur som helst har många vittnat om att Emilias familj har gott om pengar och att hon med lätthet skulle ha fått hjälp med en skuld ifall det var absolut nödvändigt.

Det är ju för i helvete pillermissbrukare vi pratar om. Och som jag sagt innan, de kan mycket väl tänka att det är smart att mörda någon för 2000, eftersom de då framstår som jävligt hänsynslösa samtidigt som de inte förlorar en stor summa.

Du verkar väldigt trög och insnöad på dina egna teorier. Men att du försvarade Lisa Holms mördare in absurdum visar tydligast vad du är för typ.

Citat:
Ursprungligen postat av Volvo123
Mycket spickulationer som fd gangsterledaren Raffa i Gangland skulle skrivit.

😍
Senast redigerad av Unni.Drougge 2019-12-10 kl. 08:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in