2019-12-09, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blaire-Witch
Är det inte bekräftat att platsen där kroppen hittades och där hon miste livet är samma plats? Vill minnas det stod så i någon tidning där chefsåklagaren uttalade sig. ?

Stämmer; Chefsåklagaren bekräftade förra veckan att brottsplatsen är fyndplatsen. Men hur stor brottsplatsen är i metrar kring fyndplatsen är nog svårt att säga.
Citera
2019-12-09, 21:20
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpOeNdi
Skämtar du? 1. det står vad det är för tabletter. 2. gå in på flugsvamp eller vilken annan valfri dw drog sida så får du se priserna med dina egna ögon. 3. Du länkar till nån anti - drog sida..... 4. Jag pratar av egen erfarenhet, därav jag vet att du har noll koll eller blir blåst om du är miss/brukare.

Som jag misstänkte. Tålamodsprövande. Då tar vi listan igen:
160,59 g cannabis
383 tabletter alprazolam
69 tabletter tramadol
29 tabletter MDMA
3,5 tabletter oxazepam

Du säger 10 000 kr i inköp och 20 000 kr på gatan. Det är inte nätpriser som är intressant här, utan vad AA kan få av kidsen om han langar på torget i Tollarp. Vilken summa AA kan ha blivit av med och hur putt han kan ha blivit. Jag svarade att det är över 20 000 kr.

Först har vi 160 g cannabis som han kan sälja för ca 100 kr/gram. Det blir 16 000 kr bara där. Sedan är det en mängd tabletter, närmare bestämt 485,5 st. Varav 29 MDMA som han säkert kan sälja för 100 kr styck utan att veta vad det är för styrka på dem. Det blir 2900 kr. Redan där är vi uppe i 18 900 kr. Alprazolam och Tramadol kan kosta 20 kr per tablett, vilket blir 9040 kr för dem. Nu är vi uppe i 27 940 kr.
Citera
2019-12-09, 21:34
Medlem
SpOeNdis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Som jag misstänkte. Tålamodsprövande. Då tar vi listan igen:
160,59 g cannabis
383 tabletter alprazolam
69 tabletter tramadol
29 tabletter MDMA
3,5 tabletter oxazepam

Du säger 10 000 kr i inköp och 20 000 kr på gatan. Det är inte nätpriser som är intressant här, utan vad AA kan få av kidsen om han langar på torget i Tollarp. Vilken summa AA kan ha blivit av med och hur putt han kan ha blivit. Jag svarade att det är över 20 000 kr.

Först har vi 160 g cannabis som han kan sälja för ca 100 kr/gram. Det blir 16 000 kr bara där. Sedan är det en mängd tabletter, närmare bestämt 485,5 st. Varav 29 MDMA som han säkert kan sälja för 100 kr styck utan att veta vad det är för styrka på dem. Det blir 2900 kr. Redan där är vi uppe i 18 900 kr. Alprazolam och Tramadol kan kosta 20 kr per tablett, vilket blir 9040 kr för dem. Nu är vi uppe i 27 940 kr.

Som sagt, du vet inte vad du talar om. Du drar upp priser som man kan ta om du är en ensam dealer i Norrlands djupaste skogar, skåne är ökänt för att ha bra priser.. och jo nätpriser styr gatupriset med, tror du inte kidsen kan hantera en dator?
Citera
2019-12-09, 21:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bumblehyo
Fick förövrigt precis höra av min pojkvän (Tollarpsbo som kände Emilia och den misstänkte) att många misstänker att det är gängrelaterat (typ att Emilia var skyldig ngn pengar). Känns ändå rimligt.

Man dödar ingen för små summor utan MGM har säkert velat få sig ett dopp vilket BO inte ville ha så därför fick MGM spel och ströp ihjäl stackars Emil i frustration och klanta sig på köpet som så många amatörer brukar göra därför de blir tagna. Ett proffs hade fortfarande haft Tollarp i sitt järngrepp och haft media på hård bevakning över det lilla bonde samhället.
Citera
2019-12-09, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baccardii
Man dödar ingen för små summor utan MGM har säkert velat få sig ett dopp vilket BO inte ville ha så därför fick MGM spel och ströp ihjäl stackars Emil i frustration och klanta sig på köpet som så många amatörer brukar göra därför de blir tagna. Ett proffs hade fortfarande haft Tollarp i sitt järngrepp och haft media på hård bevakning över det lilla bonde samhället.
Mycket spickulationer som fd gangsterledaren Raffa i Gangland skulle skrivit.
Citera
2019-12-09, 22:00
Medlem
Är det bara jag och ett dåligt tränat öga men är inte bilderna på El*sa i hennes annons väldigt lik bilderna på D*ana? Kan ju vara så att de sminkar sig efter samma mall som de flesta kidsen gör idag men det var något jag reagerade på.
Citera
2019-12-09, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baccardii

Ett dopp? Ifrågasätter inte din teori, vet bara inte vad det betyder.
Citera
2019-12-09, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carsten2.0
Är det bara jag och ett dåligt tränat öga men är inte bilderna på El*sa i hennes annons väldigt lik bilderna på D*ana? Kan ju vara så att de sminkar sig efter samma mall som de flesta kidsen gör idag men det var något jag reagerade på.

Edit: Tar tillbaka mitt påstående. Kollade igen och insåg att jag var ute och cyklade!
Citera
2019-12-09, 22:27
Medlem
GoatPunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpOeNdi
Som sagt, du vet inte vad du talar om. Du drar upp priser som man kan ta om du är en ensam dealer i Norrlands djupaste skogar, skåne är ökänt för att ha bra priser.. och jo nätpriser styr gatupriset med, tror du inte kidsen kan hantera en dator?

100 kronor grammet är ganska standard i Skåne
Citera
2019-12-09, 22:39
Medlem
100% att Ott* har två fingrar med i spelet. 100%.
Citera
2019-12-09, 22:42
Medlem
Dessutom har man vittnen på som sett en mörkklädd man komma upp ifrån platsen man hittade E & springa över vägen medans han bad med händerna ihop, någon min senare skulle han bli upplockade av en svart bil.
Citera
2019-12-09, 22:50
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fetkorvmedsenap
Dessutom har man vittnen på som sett en mörkklädd man komma upp ifrån platsen man hittade E & springa över vägen medans han bad med händerna ihop, någon min senare skulle han bli upplockade av en svart bil.

Han bad med händerna ihop? Inte så att han möjligtvis höll i en hand som eventuellt skadats i samband med misshandel/dödande?
Eller att han höll i något föremål?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in