2019-12-10, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Antagligen, men den är inte offentliggjord. Åklagaren sa att de hade en bra uppfattning om hur det har gått till, men att motivet var oklart.

Samtidigt beskrivs BO som en snäll, omtänksam person som ville alla gott och som var väldigt omtyckt. Det är lite väl motsägelsefullt då, om bekantskapskretsen (vilken de i tråden omnämnda, småkriminella typerna tillhörde) skulle hata BO så pass mycket att de skulle begå mord. Åtminstone vore detta det för mig helt obegripligt. Det tycks också som att Emilias transsexualism var välkänd, accepterad och inte något exceptionellt alls i kretsen (tänker då på Otto/Diana som också var ts).
Nej, jag tror alltjämt att MGM var ensam GM. En stor del i den övertygelsen bygger på att han blev anhållen i sin frånvaro, "på sannolika skäl" misstänkt, så snart kroppen hittats samt att han rätt omgående blivit ålagd en sinnesundersökning.
ja, han ensam har tagit livet av henne.
Finns såklart massor av vittnen, det var ljusan dag, och folk i rörelse.
Han kunde ju inte göra sig osynlig när han tog sig därifrån.
Citera
2019-12-10, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Då jag inte orkade läsa massor av inlägg så kastade jag ut frågan då jag hittade detta pp nya tider. Jag är inte insatt alls i fallet utan blev bara fundersam.
Läste sista sidan i tråden och fick inte känslan av att nya tider hade rätt.

Vad var det som gjorde dig fundersam? Hennes val att leva som kvinna eller vem som tog hennes liv? Du har gjort över 1800 inlägg, är rätt säker på att du vet hur man använder sökfunktionen uppe till höger. Antar att du kan gissa att just din fråga har ställts minst 50 gånger tidigare.
Citera
2019-12-10, 01:10
Medlem
rickeris avatar
Finns så mycket teorier som spelar i huvudet i detta fallet.

I en håla kan jag tänka mig, där droger och allmänt skumma människor umgås, finns det en uppsjö konflikter som kan komma att bli väldigt stora för en liten sak. Över en väldigt lång tid. Eller om du går på piller som mildrar ditt konsekvenstänk och gör dig impulsiv kan även en liten kråka leda till mord över en dag.

Frågan är om detta är personligt mellan A.A och Emilia eller om det är relaterat till övriga individer.

Trådövervägande så är det frågan om en drogskuld. Vilket kan ha varit en kredit på väldigt lång tid som aldrig dyker upp och tillslut var det nog och något gick snett vid ån.

Emilia kanske har satt Rs gäng eller A.A i skiten på någon vänster? Med tanke på Es sysselsättning. Eller visste Emilia något som hon inte borde veta. O/D och Emilia kanske rört ihop något tillsammans och Emilia fått skulden.
A.A är den som blir tilldelad uppdraget att mörda Emilia då han var skyldig gänget en tjänst och är därför ledsen över händelsen med tanke på att han lämnade blommor. Han var tvungen. Rädda sitt egna skinn i byn.

Lögner inblandat? Hatbrott? Konkurrens? Sålt mord till A.A? Någon som påstått något om någon som rört A.A men som egentligen inte stämmer? I en liten håla kan jag tänka mig det förekommer mycket rykten och lögner. Emilia blev ju dessutom hotad av en annan trans, så Emilia var nog inblandad i både det ena och det tredje.

Fick A.A påtryckningar från sin flickvän ang något? Emilia skyldig A.A pengar och hon fick nog och bad honom fixa pengarna en gång för alla? Svartsjukedrama? "Döda henne eller förlora mig?" Eller så närmade det sig någon sanning om A.A och Emilia så A.A var tvungen att tysta Emilia.
- finns ju många fall där en liten svartsjuk kärleksknut lett till mord och även styckmord.

Kom gärna med lite tankar och spekulationer/teorier medans vi väntar på ny saftig information från Polisen.
Intressant och speciellt fall.

Längtar tills alla svar förhoppningsvis faller på plats och att en saftigt och intressant FUP ska läsas med en cigarr och ett glas whiskey i största njutning.

.-.'
Senast redigerad av rickeri 2019-12-10 kl. 01:30.
Citera
2019-12-10, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
Säger inte att du är troll, men eftersom du kommer med rent sensationella uppgifter så är det konstigt att du skriver det först i ditt andra inlägg. Rimligen borde du ju nämnt att där kom upp någon på E22 från sumpmarken vid ån redan i ditt första inlägg. Otto har redan diskuterats så mycket att ditt första inlägg inte är så intressant. Sen släpper du bomben i andra inlägget.

Men visst, jag misstror dig inte.

Detta är inget troll. Det stämmer vad hen säger, och tidpunkten var fredag eftermiddag 22/11.
Citera
2019-12-10, 01:22
Medlem
Men känns det inte som att det finns väldigt många oklarheter i den framkomna informationen?

Olika källor säger sig å ena sidan vara tvärsäkra på att vittnen sett att grårocken är A.A men andra sidan med all säkerhet säger att det är D/O.

Det har även framkommit att A.A vid något tillfälle skulle fått skjuts hem av Emilias mamma...jag uppfattade det som att det var samma kväll som hon misstänkts ha mördats.

Hon ska ha blivit hotat, är det fastställt av vem? R*mmin eller TS-vännen i Malmö?

I signalement skulle hon haft en tjockare jacka med päls på men enligt uppgifter i tråden så var den jacka som hittades på platsen...uppe på ett tak har jag för mig...av det tunnare slaget.

Olika motiv har också diskuterats och av dessa så hoppar jag över allt som kretsar runt förvånad-över-penis-kund utan riktar mig istället mot eventuell skuld, droger, tidigare vittnesmål i rättegången mot R*mmin och K*evin, eventuellt hot och det senaste inkomna där någon sa sig veta att det berodde på A.As flickvän.

Finns det något av detta som kan säkerställas utifrån väl förankrade källor eller kan vi konstatera att allt vi "vet" är än så länge trådsanningar?

Edit: Missade att svara belysa den allra nyaste informationen där någon ska ha setts komma springande från platsen, likt ett panikslagen halleluja-moment och hoppat in i en svart bil!
Senast redigerad av Carsten2.0 2019-12-10 kl. 01:26. Anledning: Missade senaste iakttagelse
Citera
2019-12-10, 01:29
Medlem
rickeris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carsten2.0
Men känns det inte som att det finns väldigt många oklarheter i den framkomna informationen?

Olika källor säger sig å ena sidan vara tvärsäkra på att vittnen sett att grårocken är A.A men andra sidan med all säkerhet säger att det är D/O.

Det har även framkommit att A.A vid något tillfälle skulle fått skjuts hem av Emilias mamma...jag uppfattade det som att det var samma kväll som hon misstänkts ha mördats.

Hon ska ha blivit hotat, är det fastställt av vem? R*mmin eller TS-vännen i Malmö?

I signalement skulle hon haft en tjockare jacka med päls på men enligt uppgifter i tråden så var den jacka som hittades på platsen...uppe på ett tak har jag för mig...av det tunnare slaget.

Olika motiv har också diskuterats och av dessa så hoppar jag över allt som kretsar runt förvånad-över-penis-kund utan riktar mig istället mot eventuell skuld, droger, tidigare vittnesmål i rättegången mot R*mmin och K*evin, eventuellt hot och det senaste inkomna där någon sa sig veta att det berodde på A.As flickvän.

Finns det något av detta som kan säkerställas utifrån väl förankrade källor eller kan vi konstatera att allt vi "vet" är än så länge trådsanningar?

Edit: Missade att svara belysa den allra nyaste informationen där någon ska ha setts komma springande från platsen, likt ett panikslagen halleluja-moment och hoppat in i en svart bil!

Det har uppkommit i tråden att Emilias mamma ev var den som ev skjutsade A.A hem.

Hotad av TS-kvinnan i Malmö.
Citera
2019-12-10, 01:29
Medlem
Citat:

Jag har verkligen ingen aning om någonting. Men... enligt expressen och andra nyhetssidor så skulle hon ha burit en svart täckjacka med päls. Det vore inte så otroligt då hon har många bilder på sig själv iklädd en sådan jacka.
Citera
2019-12-10, 01:42
Medlem
Stivalis avatar
Citat:

Skulle bara vara för sjukt för att vara sant. Kan helt enkelt bara vara en skröna. Annars är det sinnessjuk slump att killen hon kanske räddade livet på, tidigare på dagen hade mördat hennes barn. Det är liksom bara för mycket.

Däremot så är det sant att en ung kille hittades däckad & medvetslös i utkanten av Tollarp. Detta ska ha varit kvällen/natten den 22a. Att Sur-Trollet hört att det skulle varit Andersson bör tas på stort allvar. Efter att ha dödat någon är det mycket troligt att man på en fest samma kväll råkar ta för mycket av det berusningsmedel som finns (sannolikt droger). Däremot är det såklart högst osannolikt att den vuxne som fann pojken & körde honom till lasarettet (eller ringde ambulans) skulle ha varit Emilias mamma. Det låter som ungdomars fantasier.
Citera
2019-12-10, 01:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rickeri
Det har uppkommit i tråden att Emilias mamma ev var den som ev skjutsade A.A hem.

Hotad av TS-kvinnan i Malmö.

Och den eventuella skjutsen skulle ha genomförts på den dag som hon misstänks mördats på?

Citat:
Ursprungligen postat av Nonickie
Jag har verkligen ingen aning om någonting. Men... enligt expressen och andra nyhetssidor så skulle hon ha burit en svart täckjacka med päls. Det vore inte så otroligt då hon har många bilder på sig själv iklädd en sådan jacka.

Har för mig att det var ballkong-vittnet som pratade om den jackan så det borde ju varit den hon hade på sig när hon gick hemifrån.

-----
Självklart så kan vi inte naivt tro på allt som står i media eller förvänta oss att all information och alla vittnesmål kommer komma ut innan förundersökningen är klar men jag tycker ändå att dessa brottstrådar brukar kunna ge en relativt bra och samlad bild men just nu känns det spretigt som fan!
Citera
2019-12-10, 01:44
Medlem
Smilla77s avatar
Publicerad 29/11 om mobilen https://www.expressen.se/kvallsposten/krim/sista-bilden-pa-emilia-telefonen-kan-bli-nyckeln-i-polisens-sokande/
Senast redigerad av Smilla77 2019-12-10 kl. 01:47.
Citera
2019-12-10, 01:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
Skulle bara vara för sjukt för att vara sant. Kan helt enkelt bara vara en skröna. Annars är det sinnessjuk slump att killen hon kanske räddade livet på, tidigare på dagen hade mördat hennes barn. Det är liksom bara för mycket.

Däremot så är det sant att en ung kille hittades däckad & medvetslös i utkanten av Tollarp. Detta ska ha varit kvällen/natten den 22a. Att Sur-Trollet hört att det skulle varit Andersson bör tas på stort allvar. Efter att ha dödat någon är det mycket troligt att man på en fest samma kväll råkar ta för mycket av det berusningsmedel som finns (sannolikt droger). Däremot är det såklart högst osannolikt att den vuxne som fann pojken & körde honom till lasarettet (eller ringde ambulans) skulle ha varit Emilias mamma. Det låter som ungdomars fantasier.

Men det var väl D/O som hittats medvetslös?

Edit: Har försökt hitta inlägg som kan fått mig att tro att det var D/O som var stenad men måste ha fått något om bakfoten!

Har ju dock svårt att se att A.A ska kunna hittas medvetslös OCH få skjuts med hennes mamma? M
Senast redigerad av Carsten2.0 2019-12-10 kl. 01:56.
Citera
2019-12-10, 01:51
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Men det var väl D/O som hittats medvetslös?

Va?! Har ingen aning. Kan bara konstatera att en ung kille hittades medvetslös, troligen pga knark som slagit snett, i utkanten av Tollarp. Han skulle ha tagit knarket på en fest som hölls på kvällen samma dygn som Emilia försvann. I "föräldrarkretsar" tror jag att man först uppfattade att hon försvunnit efter den festen, men i själva verket hade hon varit borta ända sen lunchtid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in