Citat:
Ursprungligen postat av
Fetkorvmedsenap
Jag är bombsäker på att AA utfört själva fysiska delen dvs mordet. Sen är jag bombsäker på att det är min 2-3 st till inblandade & som befunnit sig nere under bron samtidigt. Jag tror att personen som sprang upp från skogen inte riktigt trodde att resultatet skulle bli som det blev & fick väl panik.
Jag tror som du
att flera kring A.A har varit ilskna på E.
Tror inte det handlar om pengar el skulder, det kan vara vad som helst som hetsat upp pojkgänget ..
Jag tror att A.A trots detta var ensam vid gärningen.
Han ensam tog livet av Emilie.Han ensam, men det bör finnas underliggande orsaker till att han begick mordet.
Han har inte blivit tvingad av de andra vännerna, men de har retat upp sig på E, och A.A saknar behärskning och kontroll.
Emílie kan ha sagt el gjort något som retat upp A.A.och hans kompisar.
I en liten by, finns alltid spelad vänlighet, under ytan jäser det mot sådan person som utmärker sig,
Emilie tog stor plats, och blev uppmärksammad. SÅ klart finns den trista lilla klicken som hade ont av hennes frigjorda uppenbarelse. Emilie som inte passade in i hur man ska vara.
Samma tendenser kan an se bland en del skribenter också.
Det gäller att hålla sig inom de färdiga gränserna. I små byar låtsas man tolerans, men under ytan skvallras och förtalas den som inte är precis som alla andra.