2019-12-09, 23:37
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fetkorvmedsenap
100% att Ott* har två fingrar med i spelet. 100%.

Citat:
Dessutom har man vittnen på som sett en mörkklädd man komma upp ifrån platsen man hittade E & springa över vägen medans han bad med händerna ihop, någon min senare skulle han bli upplockade av en svart bil.

Säger inte att du är troll, men eftersom du kommer med rent sensationella uppgifter så är det konstigt att du skriver det först i ditt andra inlägg. Rimligen borde du ju nämnt att där kom upp någon på E22 från sumpmarken vid ån redan i ditt första inlägg. Otto har redan diskuterats så mycket att ditt första inlägg inte är så intressant. Sen släpper du bomben i andra inlägget.

Men visst, jag misstror dig inte.
Citera
2019-12-09, 23:41
Medlem
Någon som kan markera på kartan vart i ån Emilia blev hittad?
Citera
2019-12-09, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
Jag har aldrig dragit in någon rumän i detta. Det var en användare som påstod att en Facebook-rumän som nyligen flyttat till området verkade skum. Då konstaterade jag att jag sett RJs bil nyligen parkerad vid den trappuppgången. Jag har aldrig förstått vad som egentligen fanns på rumänen mer än det Facebook-baserade som någon rotat fram.

Det var inte Stivali som drog in rumänen utan det var jag som påpekade/bollade några saker som jag tyckte var lite konstigt, det var allt. Jag har inte anklagat honom och jag tror ingen annan har haft anklagelser eller kommit med rykten gällande honom. Det var bara lite funderingar jag hade och sen svarade Stivali att RJs bil nyligen hade varit parkerad där. Det var liksom inget mer än så. Sen det här med att RJ och rumänen skulle umgås det är inget som varken jag eller Stivali har nämnt, det kommer någon annanstans ifrån.
Citera
2019-12-09, 23:52
Medlem
Citat:
Jag är bombsäker på att AA utfört själva fysiska delen dvs mordet. Sen är jag bombsäker på att det är min 2-3 st till inblandade & som befunnit sig nere under bron samtidigt. Jag tror att personen som sprang upp från skogen inte riktigt trodde att resultatet skulle bli som det blev & fick väl panik.
Jag tror som du
att flera kring A.A har varit ilskna på E.
Tror inte det handlar om pengar el skulder, det kan vara vad som helst som hetsat upp pojkgänget ..
Jag tror att A.A trots detta var ensam vid gärningen.
Han ensam tog livet av Emilie.Han ensam, men det bör finnas underliggande orsaker till att han begick mordet.
Han har inte blivit tvingad av de andra vännerna, men de har retat upp sig på E, och A.A saknar behärskning och kontroll.
Emílie kan ha sagt el gjort något som retat upp A.A.och hans kompisar.
I en liten by, finns alltid spelad vänlighet, under ytan jäser det mot sådan person som utmärker sig,
Emilie tog stor plats, och blev uppmärksammad. SÅ klart finns den trista lilla klicken som hade ont av hennes frigjorda uppenbarelse. Emilie som inte passade in i hur man ska vara.
Samma tendenser kan an se bland en del skribenter också.
Det gäller att hålla sig inom de färdiga gränserna. I små byar låtsas man tolerans, men under ytan skvallras och förtalas den som inte är precis som alla andra.
Senast redigerad av moshes 2019-12-10 kl. 00:10.
Citera
2019-12-10, 00:02
Avstängd
Summer24s avatar
Är dödsorsak fastställd?
Citera
2019-12-10, 00:09
Medlem
Hur brukar det gå till när en person sitter häktad, hålls det dagliga förhör osv. I takt med att analyssvar och liknande kommer tillbaks till polisen?
Har de redan startat med paragraf 7 undersökningen på A.A kanske?
Citera
2019-12-10, 00:26
Medlem
Blaire-Witchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaudJerker
AA:s flickvän heter Rudin* St*gov* , heter Din* på fb och hon tog bort status "i ett förhållande med" nu i helgen.
Tack
Väldigt förvirrande med personer som har fler än ett namn/FB konto. Men det har man väl bara ifall man är lite skum antar jag.
Citera
2019-12-10, 00:48
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Summer24
Är dödsorsak fastställd?
Antagligen, men den är inte offentliggjord. Åklagaren sa att de hade en bra uppfattning om hur det har gått till, men att motivet var oklart.
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
...flera kring A.A har varit ilskna på E.
Tror inte det handlar om pengar el skulder, det kan vara vad som helst som hetsat upp pojkgänget ..
Jag tror att A.A trots detta var ensam vid gärningen.
Han ensam tog livet av Emilie.Han ensam, men det bör finnas underliggande orsaker till att han begick mordet.
Han har inte blivit tvingad av de andra vännerna, men de har retat upp sig på E, och A.A saknar behärskning och kontroll.
Emílie kan ha sagt el gjort något som retat upp A.A.och hans kompisar.
I en liten by, finns alltid spelad vänlighet, under ytan jäser det mot sådan person som utmärker sig,
Emilie tog stor plats, och blev uppmärksammad. SÅ klart finns den trista lilla klicken som hade ont av hennes frigjorda uppenbarelse. Emilie som inte passade in i hur man ska vara.
Samma tendenser kan an se bland en del skribenter också.
Det gäller att hålla sig inom de färdiga gränserna. I små byar låtsas man tolerans, men under ytan skvallras och förtalas den som inte är precis som alla andra.
Samtidigt beskrivs BO som en snäll, omtänksam person som ville alla gott och som var väldigt omtyckt. Det är lite väl motsägelsefullt då, om bekantskapskretsen (vilken de i tråden omnämnda, småkriminella typerna tillhörde) skulle hata BO så pass mycket att de skulle begå mord. Åtminstone vore detta det för mig helt obegripligt. Det tycks också som att Emilias transsexualism var välkänd, accepterad och inte något exceptionellt alls i kretsen (tänker då på Otto/Diana som också var ts).
Nej, jag tror alltjämt att MGM var ensam GM. En stor del i den övertygelsen bygger på att han blev anhållen i sin frånvaro, "på sannolika skäl" misstänkt, så snart kroppen hittats samt att han rätt omgående blivit ålagd en sinnesundersökning.
Citera
2019-12-10, 00:50
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Enligt nya tider så var E en prostituerad man vid namn Emil tidigare, stämmer detta?

https://www.nyatider.nu/mordade-emilia-lundberg-var-prostituerad-man/
Citera
2019-12-10, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Enligt nya tider så var E en prostituerad man vid namn Emil tidigare, stämmer detta?

Hmm, det har jag nog aldrig läst i den här tråden . Måste var något helt nytt. Prova sökfunktionen vet ja.
Citera
2019-12-10, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil

Du ska nog börja backa långsamt hur den diskussionen.

Är du tillräckligt teknisk att skriva ett inlägg på fb så har nog även kapaciteten att gå igenom tråden och se vad som framkommit!
Citera
2019-12-10, 01:01
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carsten2.0
Du ska nog börja backa långsamt hur den diskussionen.

Är du tillräckligt teknisk att skriva ett inlägg på fb så har nog även kapaciteten att gå igenom tråden och se vad som framkommit!

Då jag inte orkade läsa massor av inlägg så kastade jag ut frågan då jag hittade detta pp nya tider. Jag är inte insatt alls i fallet utan blev bara fundersam.
Läste sista sidan i tråden och fick inte känslan av att nya tider hade rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in