2019-12-09, 20:58
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sohefall
Om det inte har anmälningsplikt..
Många av ”dessa” kan ha flera pass/id. Anmälningsplikt måste dom ju ha då dom är misstänkta oavsett tingsrätten.
Citera
2019-12-09, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Vi har ju spekulerat i ett par veckor nu men inte direkt tagit upp åklagarens uttalande om ”hans dubbelspel”
Jag förstår att det är betydande.
Men har inte lyckats få det att ta form

Någon tanke om det ni andra?

Det är ju svårt att spekulera i men det som enklast dyker upp i tanken är väl att han agerat suspekt efter att BO försvann och att han kanske lagt ut spår på något sätt som de genomskådat. Jag tror en person som gör detta i hastigt skede kommer att göra en rad misstag och sedan har han kanske trott att han är listig och försöka lägga villospår som nog mer blir som uppenbart misstänkta ageranden för utredarna.
Citera
2019-12-09, 21:00
Medlem
simme1988s avatar
3e anhållna var mgm2's fru
Citera
2019-12-09, 21:01
Medlem
Bollkalle19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Så fort någon närstående berättar det för en person som springer in hit och berättar.

Kan inte förstå hur det inte kommit ut än och varför det är hemligt. Vem som helst fattar att det är fruktansvärt hemskt, vare sig det är huvudet eller benen.

Kanske för att den/dom skyldiga inte ska veta vad polisen har hittat eller framförallt vart. För annars kan dom börja koka ihop en försvarshistoria.

Jag hoppas åklagare tänker så i alla fall.
Citera
2019-12-09, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novotar
Många av ”dessa” kan ha flera pass/id. Anmälningsplikt måste dom ju ha då dom är misstänkta oavsett tingsrätten.
Pappan hade inte anmälningsplikt vid förra frisläppandet enligt hans advokat Tommy.Nillson kan iof vara annorlunda denna gången inte sett något sådant uttalande idag!
Citera
2019-12-09, 21:03
Medlem
Hydrangeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KrypskyttenSDP
Det finns egentligen bara två alternativ på vad det är för kroppsdel det kan vara. Antingen är det ett huvud eller torso.

Nu kan jag inte hålla mig från att svara i tråden längre

Jag håller med om att det måste vara huvudet eller torso i och med polisens uttalande, men med torso kan det också innefatta en kroppsdel med en del av torso. T ex en arm och halva bröstkorgen.

Det enda jag inte vet om man kallar kroppsdel är om kroppen hittas i sin helhet, men utan huvud. En kropp utan huvud är väl ändå än kropp och inte en kroppsdel? Så möjligtvis en kropp utan huvud är det enda som bör kunna uteslutas.

Det tjafsas ju om här varför det är så viktigt med vilken kroppsdel som hittats. Och nej det är väl inte väsentligt i sig, men ett huvud känns ju så mycket mer brutalt än en fot. Det är samma brott, men inte samma symbolik på något märkligt sätt.
Citera
2019-12-09, 21:04
Medlem
konstits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonaboule
Bra att du skriver det och påminner dom misstänkte när dom läser här, ifall dom mot förmodan inte skulle tänka på att huset kanske buggats

Varenda spekulation härinne kunde ju vara gärningsmännen tillgodo, om de följde tråden... Vore de läskunniga. Hur som helst, om så är fallet kan de nu slita naglarna i bitar med att riva ned tapeter och riva bort lister, få stötar i alla kontakter som skall rivas ut, och som grädde på moset frysa rumpan av sig varje gång de vill tala med varandra i det sjukt blåsiga Uddevalla där minusgrader och dimma är väderleken ca. halvdelen av året !
Citera
2019-12-09, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av isocracker
Hur resonerar du då? Om åklagaren ville ha dem fria skulle han väl inte anhållit dem? Vad skulle han vinna på att anhålla dem och sedan göra någon fantasifull och olaglig deal med tingsrätten för att de skall släppas fria?

Man kan byta taktik. Om plan A inte fungerar, gå till plan B. Antagligen insåg man att dessa två skulle tiga lika hårt som MGM1.

För övrigt tycker jag personligen att en olaglig deal får göras om det leder till att någon får ett rättvist straff.

Men jag tror inte att en deal är nödvändig. Åklagaren räknar nog med att polisen kommer avlyssna och bevaka MGM2+3. Helt klart är att dessa kommer nämna sina brott privat, och på så vis erkänner dem, via avlyssning.
Citera
2019-12-09, 21:06
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imthebest2012
Det har inte stått någonstans, varken i medier eller på nätet (förutom på just flashback), att man har hittat blod från Wilma i någon bil eller lägenhet. Däremot har GP skrivit att man har fått någon form av information (men GP uppger ingen som helst källa) att blod har hittats. De har inte skrivit vem blodet tillhör.

Har du någon länk till någon media som skrivit annorlunda så länka gärna, men jag tror inte du kan det!

Sen kan ju var och en spekulera men att påstå att det är sant är en ren lögn.

Det var i GP

CITAT:
Blodspår
I torsdags förra veckan hittade polisen en kroppsdel som tillhör flickan. Fyndet gör enligt polisen det uteslutet att hon är vid liv.

Sedan kroppsdelen hittades har misstankarna enligt åklagaren Jim Westerberg stärkts mot mannen.

Enligt misstankarna skedde mordet i den häktade mannens bostad:

– Det är som vi ser det, mer sannolikt att det skett där än någon annanstans, sa Jim Westerberg tidigare i veckan.

Enligt uppgifter till GP har polisen gjort ytterligare fynd under utredningen. I den bostad den häktade mannen bor i ska man ha hittat blodspår.

– Det vill vi inte kommentera. Naturligtvis har vi undersökt lägenheten, den är en central del i utredningen. Men vad vi har hittat i lägenheten det vill jag inte gå in på, säger Jim Westerberg.

Dessutom ska det, kan GP erfara, ha hittats blod i den bil polisen beslagtagit som kan kopplas till två av de frihetsberövade. Inte heller detta vill åklagaren kommentera.

Åtalstiden går ut i början av januari, men åklagaren har tidigare flaggat för att utredningen kan ta flera månader.
Citera
2019-12-09, 21:07
Medlem
Sikorskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
Okay. Här har jag ett scenario ang. SKAGERAK.

SKAGERAK ligger fortfarande vid kaj.
Till höger på sidan, så välj Sattelite Map. Ser ut som en boksida. Ligger under + och - knappen.

https://www.marinetraffic.com/en/ais/home/centerx:11.913/centery:58.348/zoom:17

Reglerad arbetstid.

Mvh
Rotormannen
Citera
2019-12-09, 21:08
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Det är ju svårt att spekulera i men det som enklast dyker upp i tanken är väl att han agerat suspekt efter att BO försvann och att han kanske lagt ut spår på något sätt som de genomskådat. Jag tror en person som gör detta i hastigt skede kommer att göra en rad misstag och sedan har han kanske trott att han är listig och försöka lägga villospår som nog mer blir som uppenbart misstänkta ageranden för utredarna.

Nu var du klok.
Nu föll det på plats för mig.
Citera
2019-12-09, 21:09
Medlem
Är det någon som har målnumret på detta ärende ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in