2019-12-09, 20:33
Medlem
Kan det ha varit så att MGM 2 och 3 vägrat svara på en mängd frågor i förhör, och åkl. häktade dem för att tvinga fram vissa svar i domstolen? Kanske inte en optimal metod, men nödvändig vid hårdnackat motstånd....isf. är det intressant om det kom fram något i den första häkningsförhandlingen, som kanske gjorde den andra onödig?
Senast redigerad av Whyback 2019-12-09 kl. 20:37.
Citera
2019-12-09, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av löktårta
Wow. Bra inlägg #151/20000+! Bland all drit...

Ja, det saknas inte precis indicier. Vad polisen behöver är, om möjligt, fler förkolnade kroppsdelar, samt att någon av de tre frihetsberövade sjunger en fin sång. Tror inte att åklagaren kan få detta till mord eller dråp (vilket det sannolikt var) om inte MGM bekänner, tyvärr. Blir väl ett par år på rättspsyk annars.

Ja vi får hoppas att de får så god klarhet som möjligt. För att säga något om psykbiten så tror jag inte han kommer uppfylla kraven på rättspsykiatrisk vård men det är ju en ren spekulation.
Citera
2019-12-09, 20:42
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plusforward
Hur länge dröjer det tills allmänheten får reda på vilken kroppsdel som hittats och var? Hur långt måste man komma i fallet för att såna uppgifter får släppas?

Så fort någon närstående berättar det för en person som springer in hit och berättar.

Kan inte förstå hur det inte kommit ut än och varför det är hemligt. Vem som helst fattar att det är fruktansvärt hemskt, vare sig det är huvudet eller benen.
Citera
2019-12-09, 20:46
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Ja vi får hoppas att de får så god klarhet som möjligt. För att säga något om psykbiten så tror jag inte han kommer uppfylla kraven på rättspsykiatrisk vård men det är ju en ren spekulation.

Vi har ju spekulerat i ett par veckor nu men inte direkt tagit upp åklagarens uttalande om ”hans dubbelspel”
Jag förstår att det är betydande.
Men har inte lyckats få det att ta form

Någon tanke om det ni andra?
Citera
2019-12-09, 20:47
Medlem
monocerotiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Så fort någon närstående berättar det för en person som springer in hit och berättar.

Kan inte förstå hur det inte kommit ut än och varför det är hemligt. Vem som helst fattar att det är fruktansvärt hemskt, vare sig det är huvudet eller benen.
Ärligt.. Vad är det för intressant?
Det primära är ändå att det är bekräftat vems kroppsdel det är
Citera
2019-12-09, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av monocerotis
Det finns egentligen bara två alternativ på vad det är för kroppsdel det kan vara. Antingen är det ett huvud eller torso.
Citera
2019-12-09, 20:49
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Man vill testa så att det INTE är det!

Du menar på madrasser.
Det sker nog på rutin och är redan gjort.
Men bara för att det finns blod behöver det ju inte tillhöra ett brott.
Men bra tanke 😊
Citera
2019-12-09, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Det stod i diverse medier på nätet, dagstidningarna, omni m.m.

Det har inte stått någonstans, varken i medier eller på nätet (förutom på just flashback), att man har hittat blod från Wilma i någon bil eller lägenhet. Däremot har GP skrivit att man har fått någon form av information (men GP uppger ingen som helst källa) att blod har hittats. De har inte skrivit vem blodet tillhör.

Har du någon länk till någon media som skrivit annorlunda så länka gärna, men jag tror inte du kan det!

Sen kan ju var och en spekulera men att påstå att det är sant är en ren lögn.
Citera
2019-12-09, 20:52
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imthebest2012
Det har inte stått någonstans, varken i medier eller på nätet (förutom på just flashback), att man har hittat blod från Wilma i någon bil eller lägenhet. Däremot har GP skrivit att man har fått någon form av information (men GP uppger ingen som helst källa) att blod har hittats. De har inte skrivit vem blodet tillhör.

Har du någon länk till någon media som skrivit annorlunda så länka gärna, men jag tror inte du kan det!

Sen kan ju var och en spekulera men att påstå att det är sant är en ren lögn.

Det finns fler tidningar och radiostationer att söka i. Till och med i andra länder.
Men jag tror det var Expressen eller GT
Citera
2019-12-09, 20:54
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps

Kan ju vara så att om det kommer ut kan de som är inblandade och på fri fot få reda på var polisen inte har hittat något.

Osäkerhetsfaktorn är viktig, de misstänkta ska sväva i ovisshet, det stressar dem, de kan begå misstag, antingen fysiskt eller i förhör.
Citera
2019-12-09, 20:55
Medlem
fekknoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av monocerotis

För mig är det intressant, antar att folk allmänt också vill veta. Inte följt tråden på några dagar nu men är tillbaka igen, vet man vem den tredje anhållna är/var? Är jag för lat för att backa några sidor nu eller har någon svaret?
Citera
2019-12-09, 20:57
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Kan ju vara så att om det kommer ut kan de som är inblandade och på fri fot få reda på var polisen inte har hittat något.

Osäkerhetsfaktorn är viktig, de misstänkta ska sväva i ovisshet, det stressar dem, de kan begå misstag, antingen fysiskt eller i förhör.

Låter sunt!
Det räcker nog med att pinga vart klan och vänner lägger sitt sökande över media på nätet.
Som inlägg och liknande
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in