2019-12-09, 20:17
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakun
Jag hoppas att killen kommer att erkänna. Han har nog en del som pressar honom.

Vore bäst!
Hans framtid är ju liksom redan över.
Och hans familj är svartlistade.
Bättre att tänka innan man agerar.
Men men de sista idioterna är inte födda ännu
Citera
2019-12-09, 20:17
Medlem
Summer24s avatar
Helt banans att släppa ut dom! Ursäkta svenskan men för helvete, är det inte dags att dra åt tumskruvarna på alla 3 så att man hittar resten av flickan och kan ge familjen kan få ett avslut??? Ingen mat, ingen sömn på några dagar, bara förhör utan uppehåll tills dom bryter ihop!!
Citera
2019-12-09, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
😂😂😂
Skrattar så jag viker mig.
Vad ska de med lingonvecko blodet till?
Rätt dyrt om man ska rota runt och testa det.

Man vill testa så att det INTE är det!
Citera
2019-12-09, 20:18
Medlem
Citat:
Du kan ha rätt!? Men jag känner stor uppgivenhet

Fattar men det är inte så mycket i potten för de två senare MGM. Ärendet står inte och faller med de två och deras eventuella brottslighet är inget de kan radera ut genom att vara på fri fot. Leder detta till åtal för MGM 1 så tror jag ändå att åtal kommer för någon eller båda de andra. Deras brottslighet är straffvärde några månader till ca två år så det är heller inte häktningskrav.
Citera
2019-12-09, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Summer24
Helt banans att släppa ut dom! Ursäkta svenskan men för helvete, är det inte dags att dra åt tumskruvarna på alla 3 så att man hittar resten av flickan och kan ge familjen kan få ett avslut??? Ingen mat, ingen sömn på några dagar, bara förhör utan uppehåll tills dom bryter ihop!!

Låter ju som om man ibland skulle tycka att det kunde vara att önska men det går inte. Det är redan idag så att Sverige får kritik för hur man hanterar frihetsberövade.

Att göra de ingrepp du talar om skulle strida mot både svensk lag och även Europakonventionen. Det vore det dummaste de kan göra.
Citera
2019-12-09, 20:21
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erzebet
En 39-årig kvinna och en 44-årig man släpptes fria efter en häktningsförhandling i dag måndag, uppger Uddevalla tingsrätt för DN.
Enligt domstolsdokument som DN har tagit del av hävdar åklagaren att brotten skall ha ägt rum den 14-15 november, samma dagar som den 17-åriga flickan försvann. Den 29 november meddelade polisen att man funnit en kroppsdel som bekräftade att hon var död.
https://www.dn.se/nyheter/sverige/kvinna-slapptes-efter-haktningsforhandling-i-uddevalla/

Så redan samma dag eller dagen efter misstänkte åklagaren att dom här två deltagit i brott.
Man ska ha klart för sig att det inte krävs mycket för häktning, så dom har alltså ingenting på dom här 2 i dagsläget. Inte ett förbannat skit har dom mer än fria fantasier.

Någonting har dom naturligtvis. Dumförklara inte rättsväsendet.
Citera
2019-12-09, 20:22
Medlem
Korta-kjolars avatar
Citat:
Vore bäst!
Hans framtid är ju liksom redan över.
Och hans familj är svartlistade.
Bättre att tänka innan man agerar.
Men men de sista idioterna är inte födda ännu

Hoppas förbi nog alla.
Men kan ju inte påstå att MGM har briljerat med eftertänksamhet
Då skulle vi ju inte suttit här och W skulle varit i livet fortfarande
Citera
2019-12-09, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary

Jag håller med. Att de börjar få ett hyfsat case mot MGM 1 är jag förvissad om. Bara faktumet att de riktat in sig på hans närstående tyder på att de vet hur saker gått till. Att de två inte häktades idag ska man nog inte ta som ett kvitto på att det är ett svagt case mot MGM 1.
Citera
2019-12-09, 20:29
Medlem
Summer24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Låter ju som om man ibland skulle tycka att det kunde vara att önska men det går inte. Det är redan idag så att Sverige får kritik för hur man hanterar frihetsberövade.

Att göra de ingrepp du talar om skulle strida mot både svensk lag och även Europakonventionen. Det vore det dummaste de kan göra.

Jag vet! Men det är så jävla frustrerande att allt ska vara så svårt, ta sån tid och vara så mesigt!! Önskar att polisen kunde trycka till dom, Ordentligt! Dom kan leta sig gräddelila efter resten av kroppen utan att hitta den. Dom måste få äcklet att erkänna och tala om vad hänt
Senast redigerad av Summer24 2019-12-09 kl. 20:32. Anledning: Tillägg
Citera
2019-12-09, 20:29
Avslutad
Citat:
Jag tror inte att man ska tolka det idag som att bevisläget kommer se dåligt ut mot pojkvännen. Att de andra inte häktades är en helt annan sak även om det är relaterad brottslighet.

Jag tror inte att pojkvännen lyckats trolla bort dödandet och styckandet av en kropp så att det inte finns tekniska fynd som är graverande för honom.

Wow. Bra inlägg #151/20000+! Bland all drit...

Ja, det saknas inte precis indicier. Vad polisen behöver är, om möjligt, fler förkolnade kroppsdelar, samt att någon av de tre frihetsberövade sjunger en fin sång. Tror inte att åklagaren kan få detta till mord eller dråp (vilket det sannolikt var) om inte MGM bekänner, tyvärr. Blir väl ett par år på rättspsyk annars.
Citera
2019-12-09, 20:30
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary

Jag går på din linje och konstaterar att åklagaren verkar ha en uppfattning om var MGM2 och 3 befann sig datumen 14-15:e.

Indikerar att de var aktiva under kvällen, natten och morgonen den 14-15:e

Citat;

Enligt domstolsdokument som DN har tagit del av hävdar åklagaren att brotten skall ha ägt rum den 14-15 november, samma dagar som den 17-åriga flickan försvann.

Finns det ingen anledning att hålla dem inlåsta ska de inte heller vara det.
Senast redigerad av OY 2019-12-09 kl. 20:33.
Citera
2019-12-09, 20:31
Medlem
Citat:
Jag håller med. Att de börjar få ett hyfsat case mot MGM 1 är jag förvissad om. Bara faktumet att de riktat in sig på hans närstående tyder på att de vet hur saker gått till. Att de två inte häktades idag ska man nog inte ta som ett kvitto på att det är ett svagt case mot MGM 1.

Det innebär inte heller att de har ett svagt case mot MGM2&3, det betyder bara att straffvärdet bedöms vara under 2 års fängelse. Dvs lindrigare skyddande av brottsling eller griftefridsbrott.

Den andra saken rätten har att ta hänsyn till är om utredningen kan försvåras och det tyckte uppenbarligen inte rätten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in