2019-12-08, 17:25
Medlem
Jubberos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConcreteGod
Ovanstående spekulationer låter väldigt osannolika. Finns det aliens..?

Tjaa, det finns en del spån som får sin livsluftfrämst från Konspirstionsforumet.

Det kan ju å andra sidan vara ett nytt försök att flytta fokus från nåt som brände till i själen, rörande denna tråd ämne.
Citera
2019-12-08, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
När jag letade efter inlägg om TS hittade jag det här inlägget av Propparn. ASP bör alltså vara An*-Sof*e Perss*n, TS:s flickvän vid tiden för Helenas försvinnande? Ok, Propparn, då förstår jag kanske varför du hade tankar om släkten Persson och torpet/stugan vid Kusabäcken. Tyvärr kan jag inte vara behjälplig i den här frågan.

Och var det inte Prinzezzan som anklagades för att ha trasslat till det om just ASP i tråden? Hmmm, nu vaknar minnet så sakta!

Känns nära.... Var ASP vän med PW vid tiden?
Citera
2019-12-08, 20:22
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av F86
Tycker fortfarande Lisa Holm fallet och detta påminner en hel del om varann trots att LH:s GM är gripen.
Jag har Svårt att tro att det är rätt gm när man läst genom hela den fup:en väldigt udda o konstiga händelser kring det fallet.

Även att morden inte ägde rum långt ifrån varann, runt samma tidpunkt på året samt ägodelar lämnades spridda.
Skulle vara intressant att luska fram mer om vart godsägarna samt familj bott tidigare runt tiden av Helenas försvinnande.

Hoppas på någon Flashbackare som kanske vill börja gräva om detta.

Den store godsägaren Arne Jönsson med familj, bodde vid tidpunkten för Helenas försvinnade i ett hus dom hyrde på Österängs Egendom i Forshem. Den här tråden går verkligen i en cirkel.
Citera
2019-12-08, 22:19
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Fortfarande stör det mig på det sättet som KM lades ut i tråden (som en typ samordningsaktion). Var det ärligt eller var det en kupp? Jag skulle inte bli förvånad om någon annan är "mannen med pilotglasögon". Skulle T*mas S kunna passa in? Är det någon som vet var han håller hus idag? Han bodde ju i Lidköping när allt om "mannen med pilotglasögon" tog fart i juli 2017, men där finns han inte längre, märkligt nog. Dessutom var han ju polare med självaste Urb*n Ahl*n, före detta talman i Sveriges riksdag. TS verkar inte heller finnas kvar på Facebook. Vad kan man dra för slutsatser av detta?

Är du verkligen helt säker på det? En del adressinfo-siter hävdar ju motsatsen.
Citera
2019-12-08, 22:23
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av F86
Tycker fortfarande Lisa Holm fallet och detta påminner en hel del om varann trots att LH:s GM är gripen.
Jag har Svårt att tro att det är rätt gm när man läst genom hela den fup:en väldigt udda o konstiga händelser kring det fallet.

Även att morden inte ägde rum långt ifrån varann, runt samma tidpunkt på året samt ägodelar lämnades spridda.
Skulle vara intressant att luska fram mer om vart godsägarna samt familj bott tidigare runt tiden av Helenas försvinnande.

Hoppas på någon Flashbackare som kanske vill börja gräva om detta.
Om du som alternativ till enbart P maskar namnet med * på lämpligt ställe så kanske chansen ökar att nån vaknar till.
Citera
2019-12-08, 22:42
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xeitum
Är du verkligen helt säker på det? En del adressinfo-siter hävdar ju motsatsen.

Så förnamnet är då Tumm*s (*=a)? Är det samma person som vi tidigare har diskuterat som TS? Ok, miss av mig, i så fall.
Citera
2019-12-08, 23:31
Medlem
Citat:
Så förnamnet är då Tumm*s (*=a)? Är det samma person som vi tidigare har diskuterat som TS? Ok, miss av mig, i så fall.

Stämmer bra det. Fortfarande intressant, även länken till UrA å KM.
Citera
2019-12-09, 07:10
Medlem
PLX309s avatar
Citat:
När jag letade efter inlägg om TS hittade jag det här inlägget av Propparn. ASP bör alltså vara An*-Sof*e Perss*n, TS:s flickvän vid tiden för Helenas försvinnande? Ok, Propparn, då förstår jag kanske varför du hade tankar om släkten Persson och torpet/stugan vid Kusabäcken. Tyvärr kan jag inte vara behjälplig i den här frågan.

Och var det inte Prinzezzan som anklagades för att ha trasslat till det om just ASP i tråden? Hmmm, nu vaknar minnet så sakta!

Många heter ju Persson, är detta verkligen samma familj? Finns det klara belägg för detta? Eller är Ugglans understrykande av ordet "kanske" just för att det inte finns något belägg för att det är denna familj Propparn avser?
Citera
2019-12-09, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xeitum
Om du som alternativ till enbart P maskar namnet med * på lämpligt ställe så kanske chansen ökar att nån vaknar till.

Menar du mitt inlägg?
Citera
2019-12-09, 21:02
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NickeNyfiken2.0
Menar du mitt inlägg?

Oj då, så fel d kan bli då man har för brottom. Det var mycket riktigt ditt inlägg jag menade där.

Hade iofs tänkt såga spekulationerna om koppling till Lisa H fallet men äsch...
Citera
2019-12-10, 12:29
Medlem
En självklar fråga som säkert har besvarats;
Varför tipsa polisen direkt till fyndplatsen utan att själv mfl ha sökt där tidigare, under de många långa olidliga timmars av oro? Det var ju nästgårds.

Tillbringades natten i området vid fyndplatsen av första objektet?
Självklara frågor som med all säkerhet besvarats, är nyfiken. Bara jag som undrar?
Citera
2019-12-13, 20:21
Medlem
Totalt stiltje. Hur går man vidare:

*Förfesten
*Stadt
*Fritid
*Fester
*Kompisar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera