2019-12-06, 19:04
Medlem
Greenskys avatar
Någon som vet hur det är ställt med PK nuförtiden?

Är han helt väck i huvudet? Går det att föra ett vettigt samtal med han överhuvudtaget?

Eller är han helt...…………...Idiot?
Citera
2019-12-06, 20:57
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky
Någon som vet hur det är ställt med PK nuförtiden?

Är han helt väck i huvudet? Går det att föra ett vettigt samtal med han överhuvudtaget?

Eller är han helt...…………...Idiot?

Enligt rapporter är det alldeles utmärkt med honom.
Citera
2019-12-07, 08:23
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Enligt rapporter är det alldeles utmärkt med honom.

Gissar att han vet bra mycket mer än vad han skrivit i tråden (såvida han inte hittar på allt).
Hade onekligen vart intressant att höra allt han vet om fallet samt vilka han vet som är kompisar/känner varandra.
Men tyvärr lär han väl inte komma med någon uppföljning.
Citera
2019-12-07, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky
Gissar att han vet bra mycket mer än vad han skrivit i tråden (såvida han inte hittar på allt).
Hade onekligen vart intressant att höra allt han vet om fallet samt vilka han vet som är kompisar/känner varandra.
Men tyvärr lär han väl inte komma med någon uppföljning.

Är syster UA tacksam gentemot PK, för hon har väl aldrig överhuvudtaget misstänkt honom för någon inblandning.?

Tacksamhet gentemot PK för han vill väl när det gäller Helenas försvinnande och var pålitlig.. och brydde sej.. vid tiden.
Citera
2019-12-07, 21:00
Medlem
F86s avatar
Tycker fortfarande Lisa Holm fallet och detta påminner en hel del om varann trots att LH:s GM är gripen.
Jag har Svårt att tro att det är rätt gm när man läst genom hela den fup:en väldigt udda o konstiga händelser kring det fallet.

Även att morden inte ägde rum långt ifrån varann, runt samma tidpunkt på året samt ägodelar lämnades spridda.
Skulle vara intressant att luska fram mer om vart godsägarna samt familj bott tidigare runt tiden av Helenas försvinnande.

Hoppas på någon Flashbackare som kanske vill börja gräva om detta.
Citera
2019-12-07, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av F86
Tycker fortfarande Lisa Holm fallet och detta påminner en hel del om varann trots att LH:s GM är gripen.
Jag har Svårt att tro att det är rätt gm när man läst genom hela den fup:en väldigt udda o konstiga händelser kring det fallet.

Även att morden inte ägde rum långt ifrån varann, runt samma tidpunkt på året samt ägodelar lämnades spridda.
Skulle vara intressant att luska fram mer om vart godsägarna samt familj bott tidigare runt tiden av Helenas försvinnande.

Hur tänker du nu? Godsägare?
Citera
2019-12-08, 07:36
Medlem
Jag tror att godsägaren ägde mark omkring Fägre på den tiden, jag har för mej att att Helenas ryggsäck mm hittades på den här marken,har för mej att godsägarens söner var med på Pernillas inflyttningsfest
Citera
2019-12-08, 11:52
Medlem
Jag ska inte slänga ut ett nytt namn, däremot undrar jag om någon mer har information om en person med finskklingande förnamn på P som torde varit i åldern 25-30? Personen och hans brorsa var kända ”bråkstakar” i stan vid tiden och P var ute på stan kvällen i fråga...
Citera
2019-12-08, 12:36
Medlem
Ugglan.s avatar
Fortfarande stör det mig på det sättet som KM lades ut i tråden (som en typ samordningsaktion). Var det ärligt eller var det en kupp? Jag skulle inte bli förvånad om någon annan är "mannen med pilotglasögon". Skulle T*mas S kunna passa in? Är det någon som vet var han håller hus idag? Han bodde ju i Lidköping när allt om "mannen med pilotglasögon" tog fart i juli 2017, men där finns han inte längre, märkligt nog. Dessutom var han ju polare med självaste Urb*n Ahl*n, före detta talman i Sveriges riksdag. TS verkar inte heller finnas kvar på Facebook. Vad kan man dra för slutsatser av detta?
Senast redigerad av Ugglan. 2019-12-08 kl. 13:21.
Citera
2019-12-08, 13:27
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Propparn
Enligt uppgift ska TS varit ihop med ASP då. ASP ska dock inte varit i M-stad den aktuella kvällen/natten.

Behöver inte betyda mer än vad som står..

När jag letade efter inlägg om TS hittade jag det här inlägget av Propparn. ASP bör alltså vara An*-Sof*e Perss*n, TS:s flickvän vid tiden för Helenas försvinnande? Ok, Propparn, då förstår jag kanske varför du hade tankar om släkten Persson och torpet/stugan vid Kusabäcken. Tyvärr kan jag inte vara behjälplig i den här frågan.

Och var det inte Prinzezzan som anklagades för att ha trasslat till det om just ASP i tråden? Hmmm, nu vaknar minnet så sakta!
Citera
2019-12-08, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av F86

Jag har haft samma funderingar som du kring detta. Jag tycker det är mycket som känns oklart i Lisa Holm fallet och har alltid haft en känsla av att de kan ha dömt fel person i det här fallet. Det känns som att man velat lägga skulden på den dömde för att skydda den verklige gärningsmannen som jag misstänker i sådana fall skulle kunna vara godsägarens son. Jag har för mig att det spekulerades en del om att han eventuellt skulle ha haft något med Helena fallet att göra. Undrar hur pass väl man har följt upp detta spåret för det är onekligen ett intressant och inte helt orimligt spår enligt min mening.
Citera
2019-12-08, 16:15
Medlem
Ovanstående spekulationer låter väldigt osannolika. Finns det aliens..?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in